יכול מאוד להיות שבעוד כמה שנים כולנו נסתובב עם סמארטפונים מתקפלים בכיס. למה לא בעצם? הם יהיו קלילים, דקיקים ובעיקר לא יקרים במיוחד. כשהם יהיו מקופלים, נוכל להסתובב איתם בלי שהם יתפסו יותר מדי מקום בכיס. כאשר נגיע הביתה, למשרד או לרכבת, נוכל לפתוח אותם לגודל של טאבלט וליהנות מחוויית שימוש משופרת עם מסך גדול.

עוד כתבות בנושא:


2 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 3
גלקסי Z פולד 3
גלקסי Z פולד 3. זול יותר מתמיד, אבל עדיין יקר
(צילום: AP)
ככה בדיוק נראה העתיד כפי שמדמיינת אותו סמסונג, שהכריזה אתמול על שני סמארטפונים מתקפלים חדשים - הרביעי והחמישי במספר שהיא משיקה מאז 2019. גלקסי Z פולד 3, הגדול והיקר מביניהם, הוא הדור השלישי של המתקפל הראשון שלה. הוא נפתח לגודל של טאבלט קטן (7.6 אינץ'), יש לו מסך חיצוני (6.2 אינץ') שניתן להשתמש בו כאשר המכשיר מקופל והשנה הוא תומך לראשונה בעט מגע. אבל למרות שסמסונג חתכה בצורה משמעותית את המחיר (בישראל המחיר הוא החל מ-6,199 שקלים, כאשר הדור הקודם נמכר ב-8,000 שקלים), עדיין מדובר במכשיר יקר למדי. ועוד לא דיברנו על העובי והמשקל.
לצד ה-Z פולד 3 הושק סמארטפון מתקפל זול יותר, גלקסי Z פליפ 3, שמתקפל בצורת צדפה כמו הטלפונים שהיו פופולריים בשנות התשעים. כאן אמנם מדובר בסמארטפון קומפקטי ונגיש יותר (החל מ-3,599 שקלים), אבל הוא לא מציע את חוויית הטאבלט שהופכת את המכשירים המתקפלים ליותר מגימיק נחמד.
סמסונג הצהירה כבר על רצונה להפוך את הטלפונים המתקפלים למיינסטרים, וההוזלה הדרמטית של המכשירים היא בהחלט צעד בכיוון. היא גם הצליחה לשפר את העמידות שלהם: לראשונה הם חסינים למים (אך לא לאבק), הציר שלהם - אחת מנקודות התורפה של המכשירים המתקפלים - חזק יותר מתמיד וגם המסכים פחות שבירים.
2 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3
גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3
סמארטפונים מתקפלים. גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3
(צילום: AP)
ולמרות כל זה, הסמארטפונים המתקפלים הם עדיין טיפה באוקיינוס וזה לא ממש צפוי להשתנות בשנים הקרובות. ב-2020 נמכרו סמארטפונים מתקפלים במיליונים בודדים, לעומת כ-1.3 מיליארד סמארטפונים סטנדרטיים. לפי התחזית של חברת המחקר Counterpoint Research, השנה כבר צפויים להימכר כתשעה מיליון יחידות וב-2023 נגיע לכמה עשרות מיליונים. עדיין לא קרוב למיינסטרים.
סמסונג היא היצרנית הגדולה הראשונה שהשיקה סמארטפון מתקפל והיא עדיין אחת מקומץ של חברות שמייצרות מכשירים כאלה, בהן וואווי, שיאומי ומוטורולה. חברות אחרות כמו אפל, אופו, וואן פלוס, רילמי ו-Vivo עדיין לא שם. העובדה שהיא הייתה שם ראשונה הפכה אותה לשחקנית הדומיננטית בשוק, ובעוד שנתיים נתח השוק שלה בקטגוריית המכשירים המתקפלים צפוי לעמוד על 75%.

הנוט יצא מהתמונה

אין ספק שסמסונג רצה כאן למרחקים ארוכים, אבל האסטרטגיה הזאת עלולה לפגוע בה בטווח הקצר. השנה, לראשונה מאז 2011, היא לא הציגה מכשיר חדש בסדרת גלקסי נוט הפופולרית. זה אומר שבחודש ספטמבר, שבו הצרכנים שרוצים לרכוש מכשיר פרימיום מגיעים לחנויות ומתלבטים בין אייפון חדש לבין מכשיר נוט, ההתלבטות תהיה הפעם בין אייפון 13 חדש לבין מכשיר מתקפל של סמסונג שיהיה עדיין יקר ומסורבל.
ובזמן שסמסונג משקיעה משאבים עצומים בסמארטפונים המתקפלים, חברות אחרות כמו פייסבוק, אפל ומיקרוסופט עומלות במרץ על המוצרים שהן רואות כחזית הבאה של עולם הטכנולוגיה - משקפי המציאות המדומה (VR) והרבודה (AR), שבעתיד עשויים להפוך את הסמארטפון (וגם את המחשב) למיותרים. סנונית ראשונה לכך אנחנו צפויים לראות בחודשים הקרובים, כאשר פייסבוק תשיק את המשקפיים החכמים שלה בשיתוף ריי-באן. בעוד חמש או עשר שנים סמסונג עלולה להתעורר ולגלות שמה שהחליף את הסמארטפון הוא לא הסמארטפון המתקפל, אלא המשקפיים החכמים.