סמסונג הכריזה היום (ד') על שני סמארטפונים מתקפלים חדשים - גלקסי Z פולד 3, שנפתח לגודל של טאבלט, וגלקסי Z פליפ 3, שמתקפל בתצורת צדפה. לצד שיפורים טכנולוגיים משמעותיים, היצרנית הקוריאנית חתכה באופן דרסטי למדי את המחירים והפכה את הקטגוריה החדשה לנגישה הרבה יותר לצרכנים. גלקסי Z פולד 3 יעלה החל מ-6,199 שקלים וגלקסי Z פליפ 3 יעלה החל מ-3,599 שקלים. לצד שני המכשירים המתקפלים, הציגה סמסונג גם שעון חכם, גלקסי ווטש 4, ואוזניות אלחוטיות, גלקסי באדס 2.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

7 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3
גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3
גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3
(צילום: סמסונג)
המכשיר המעניין ביותר הוא כמובן גלקסי Z פולד 3, הדור השלישי של הסמארטפון המתקפל הראשון שהציגה סמסונג ב-2019. מדובר במכשיר שמתקפל כמו ספר: כאשר הוא פתוח ניתן להשתמש במסך הראשי, שגודלו 7.6 אינץ', וכאשר הוא סגור ניתן להשתמש במסך החיצוני שגודלו 6.2 אינץ'. מבחינת הגודל אין שינוי בהשוואה לדור הקודם, אבל השנה הוסיפה סמסונג לפולד כמה יכולות מעניינות: ראשית, הוא תומך לראשונה בעט הסטיילוס המזוהה עם מכשירי הנוט שיצאו השנה לגמלאות. שנית, מצלמת הסלפי הוצבה לראשונה בתולדות סמסונג מתחת לפני המסך. המסך החיצוני שודרג עם קצב רענון 120 הרץ, כמו במסך הראשי, שמספק חוויה נעימה יותר לעין. מתחת למכסה המנוע נמצאת ערכת שבבים סנאפדרגון 888 של קוואלקום. ותשמחו גם לגלות שגלקסי Z פולד 3 עמיד לראשונה למים בתקן IPX8, אך לא לאבק. סמסונג הצליחה להפחית כ-11 גרם מהמשקל של המכשיר ולהפוך אותו למעט דק יותר בהשוואה לדור הקודם, אם כי חשוב לציין שעדיין מדובר במכשיר כבד ועבה ביחס לסמארטפונים רגילים. את המחיר, לעומת זאת, היא הצליחה לקצץ באופן משמעותי מאוד: גלקסי Z פולד 2 עלה 8,000 שקלים, ואילו היורש שלו יעלה אצל היבואנית סאני החל מ-6,349 שקלים לדגם עם נפח אחסון 256 גיגה בייט והחל מ-6,699 לדגם עם נפח אחסון 512 גיגה בייט. הוא יהיה זמין בשלושה צבעים - שחור פנטום, ירוק פנטום וכסף פנטום. ברשת דינמיקה מציעים את דגם ה-256 גיגה בייט במחיר זול יותר, 6,199 שקלים, אך הדגם היקר יותר לא זמין אצלם. בכל מקרה, שימו לב שעט הסטיילוס לא מגיע עם המכשיר ותצטרכו לרכוש אותו בנפרד.
גלקסי Z פולד 2

7 צפייה בגלריה
גלקסי Z פולד 3
גלקסי Z פולד 3
תומך בעט מגע, אך לא מגיע איתו. גלקסי Z פולד 3
(צילום: סמסונג)
7 צפייה בגלריה
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
למרות שמו, גלקסי Z פליפ 3 הוא הדור השני של הפליפ שהושק בשנה שעברה. מדובר בטלפון בתצורת הצדפה שאנחנו מכירים משנות התשעים, אלא שבגרסה המודרנית הוא לא כולל מקלדת פיזית אלא מסך שמתקפל בצורה אנכית. במצב מקופל, הפליפ הוא מלבן קומפקטי למדי שאפשר להניח בקלות יחסית בכיס. פליפ 3 מצויד במסך ראשי בגודל 6.7 אינץ' וכאשר הוא סגור ניתן להשתמש במסך חיצוני בגודל 1.9 אינץ' - מסך קטן, אך גדול משמעותית בהשוואה לדור הקודם (1.1 אינץ'). המסך הקטן מאפשר לצפות בהתראות ובהודעות מבלי לפתוח את המכשיר, וכן לבדוק את התחזית ולעקוב אחר מספר הצעדים באמצעות ווידג'טים. כמו גלקסי Z פולד 3, גם אחיו הקטן מתהדר בתקן IPX8 לחסינות מפני מים, והוא מקבל לראשונה קצב רענון מסך 120 הרץ. המכשיר יעלה 3,749 שקלים אצל היבואנית הרשמית סאני, לעומת 5,600 שקלים בדור הקודם. ברשת דינמיקה תשלמו עליו 3,599 שקלים. הוא יהיה זמין בצבעים שמנת, ירוק, לבנדר ושחור פנטום.
7 צפייה בגלריה
גלקסי Z פליפ 3
גלקסי Z פליפ 3
טלפון צדפה. גלקסי Z פליפ 3
(צילום: סמסונג)

גלקסי Z פליפ

7 צפייה בגלריה
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
בסמסונג אומרים כי הצליחו לשפר משמעותית את העמידות של המכשירים וכי הם יכולים לשרוד 200 אלף קיפולים. מה שהם עדיין לא הצליחו להעלים לחלוטין זה סימני הקיפול על המסכים הגמישים, שעדיין ניכרים לעין. שני הסמארטפונים יהיו זמינים להזמנה מוקדמת החל מהיום ב-19:00 בערב ויגיעו לרוכשים אחרי ראש השנה. מי שיזמינו מראש את הפולד 3 ברשת סאני יקבלו ערכה שהכוללת אוזניות גלקסי באדס פרו, כיסוי ועט במתנה. רוכשי הפליפ יקבלו אוזניות גלקסי באדס לייב וכיסוי Ring במתנה. הטבות זהות יוענקו גם לרוכשים ברשת דינמיקה.

ויש גם שעון ואוזניות

לצד שני הסמארטפונים החדשים הציגה סמסונג גם מכשירים לבישים: הראשון הוא השעון החכם גלקסי ווטש 4, הראשון שמצויד במערכת ההפעלה החדשה שפיתחו במשותף סמסונג וגוגל. סמסונג עובדת מול הרשויות כדי לאשר אותו למדידת אק"ג ולחץ דם בישראל. מכשירי גלקסי ווטש 4 יהיו זמינים בגדלים 40 מ"מ ו-44 מ"מ ויעלו החל מ-999 שקלים לגרסאות בלוטות' ו-1,249 לגרסאות LTE. גרסת ה-40 מ"מ תהיה זמינה בשחור, כסף, וזהב ורוד, וגרסת ה-44 מ"מ תגיע בשחור, כסף וירוק. גלקסי ווטש 4 קלאסיק, גרסה מהודרת יותר שמגיעה עם טבעת שליטה חיצונית מסביב למסך, תעלה החל מ-1,449 לגרסת הבלוטות' והחל מ-1,649 שקלים לגרסת ה-LTE. היא תהיה זמינה בגרסאות 42 מ"מ ו-46 מ"מ, בצבעים שחור וכסף. לצד השעון הוכרזו גם אוזניות אלחוטיות (TWS) חדשות בשם גלקסי באדס 2, עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC). לפי סמסונג, מדובר באוזניות הקטנות והקלות ביותר שהחברה ייצרה אי פעם. הן יהיו זמינות בצבעים שחור פחם, לבן, ירוק זית וסגול בהיר. המחיר יעמוד על 499 שקלים, וגם במקרה הזה מדובר בירידת מחיר משמעותית בהשוואה לדור הקודם.
7 צפייה בגלריה
גלקסי ווטש 4
גלקסי ווטש 4
השעון החכם החדש, גלקסי ווטש 4
(צילום: סמסונג)
7 צפייה בגלריה
גלקסי באדס 2
גלקסי באדס 2
גלקסי באדס 2. אוזניות אלחוטיות
(צילום: סמסונג)
מי שנעדר מהאירוע הוא גלקסי נוט, אחד ממכשירי הדגל של סמסונג המזוהה עם עט הסטיילוס. החברה נוהגת להכריז על גרסה חדשה שלו מדי שנה מאז שהוצג לראשונה לפני עשור בדיוק, אך השנה החליטה לדלג עליו. עדיין לא ברור אם הנוט יצא באופן סופי לגמלאות, אבל נכון לעכשיו נראה שסמסונג מעדיפה להסיט את משאבי המחקר והפיתוח לטובת הסמארטפונים המתקפלים שהיא הבטיחה "להפוך למיינסטרים". מי שבכל זאת מעוניין במכשיר דגל סטנדרטי של סמסונג, יצטרך לחכות לתחילת 2022, אז היא צפויה להציג את סדרת גלקסי S22.

מחכים לאפל

סמסונג היא ללא ספק חלוצת הסמארטפונים המתקפלים: היא הכריזה על הסמארטפון המתקפל הראשון שלה, גלקסי פולד, ב-2019, ולמרות שההשקה שלו התעכבה בשל תקלות שהתגלו במכשירים שנשלחו לעיתונאים, היא לא ויתרה על הקטגוריה החדשה. בשנה שעברה היא השיקה שני מתקפלים נוספים - גלקסי Z פולד 2, ממשיך דרכו של הפולד הראשון, וגלקסי Z פליפ, בתצורת צדפה. לפי חברת המחקר Counterpoint Research, סמסונג היא השחקנית הדומיננטית בשוק המתקפלים והיא מובילה בפער עצום על מתחרות כמו וואווי, שיאומי ומוטורולה שהשיקו גם הן מכשירים בקטגוריה. עם זאת, הסמארטפונים המתקפלים הם עדיין נישה קטנה מאוד: בשנת 2020 נמכרו ברחבי העולם מיליונים בודדים של מכשירים, לעומת כ-1.3 מיליארד סמארטפונים רגילים. ב-Counterpoint מעריכים כי השוק יצמח פי שלושה בשנת 2021, ויגיע למכירות של כ-9 מיליון יחידות. לפי התחזיות, בשנת 2023 המכירות צפויות כבר לגדול פי עשרה בהשוואה ל-2020, וסמסונג תמשיך להיות השחקנית הדומיננטית עם נתח שוק של כ-75%. עד אז צפויות חברות נוספות להשיק סמארטפונים מתקפלים - אולי אפילו אפל. אנליסטים מעריכים כי הצטרפותה של יצרנית האייפון לקטגוריה החדשה צפויה לסייע בהפיכת הסמארטפונים המתקפלים למיינסטרים ולהביא לשיפורים בשרשרת האספקה.