פוסט שעלה אמש (יום ד') ברשת החברתית הסינית הפופולרית Weibo חושף תמונות ראשונות של הסמארטפון המתקפל הבא של סמסונג, ה"פולד 2" (או בשם הקוד הפנימי שלו בחברה, "בלום").
3 צפייה בגלריה
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
3 צפייה בגלריה
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
3 צפייה בגלריה
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
"פולד 2" יגיע בתצורת צדפה נפתחת, שהייתה נפוצה מאוד בסלולריים של שנות ה-90. כשהוא מקופל, המכשיר כולל צג קטן על חלקו החיצוני. הוא נפתח אנכית והופך לצג מאורך רציף, כמו סמארטפון רגיל.
התמונות שנחשפו - חלקן מפוקסלות במכוון, אולי כדי שלא להסגיר את המקור – תואמות את איורי אב-הטיפוס הבסיסיים שהציגה סמסונג לראשונה בוועידת המפתחים שלה באוקטובר האחרון. ניתן ללמוד מהן, כי המכשיר אכן דק יחסית לפולד הראשון של החברה, אבל את המסך שלו מעטרים שוליים בעובי של 2-3 מ"מ, בניגוד למגמת ה"מסך מקצה לקצה" השלטת כיום בסמארטפונים.
עוד ניתן ללמוד, כי מערך הצילום של המכשיר החדש יכלול 3 מצלמות – שתיים ראשיות, אחוריות, ולצידן פלאש, ואחת לצילומי סלפי שמסתתרת מאחורי חריר קטן במרכז המסך, כמו בסדרת גלקסי S10. בתחילת החודש דיווח אתר בלומברג, כי ה"פולד 2" יכלול את המצלמה החדשה שתשולב גם בגלקסי S11, עם 108 מגה-פיקסל וזום 5X.
כאשר המכשיר סגור, שתי העדשות הופכות לקדמיות, וסביר שניתן יהיה לצלם בעזרתן צילומי סלפי. לצידן נראה חיווי קבוע, בשחור לבן, של השעה.
"פולד 2" יושק במהלך החודשיים הקרובים – ככל הנראה יחד עם סדרת גלקסי S11 , שתושק ב-11 בפברואר, או מיד לאחריה, בתערוכת הסלולר השנתית בברצלונה. על-פי ההדלפות ברשת עד כה, הוא יעלה כ-845 דולר בלבד – לעומת כ-1,900 דולר שעולה הפולד הראשון שהוציאה החברה. לא ברור אם סמסונג מתכוונת לסבסד את ה"פולד 2" כדי להחדירו באגרסיביות לשוק, אבל בטוח שהיא רואה במתקפלים החדשים חשיבות אסטרטגית, ומתאמצת למצוא דרכים להוזילם ככל האפשר.
החשש שלה מוצדק: ה"פולד 2" לא יהיה מכשיר הצדפה המתקפל היחיד בשוק השנה. מוטורולה (מבית לנובו הסינית) כבר הציגה את ה"רייזר" המחודש שלה, במפרט בינוני יחסית ובמחיר כמעט כפול – 1,500 דולר, ולפחות חמש יצרניות גדולות נוספות מתכננות לשווק דגמים דומים – ביניהן כנראה וואווי, שיאומי, מיקרוסופט, סוני ושארפ.
וואווי הודיעה אתמול רשמית כי תשחרר בשנה הבאה גרסה מהירה ועמידה יותר של הסמארטפון המתקפל הראשון שלה, מייט X, שנמכר עד כה בסין בלבד (ונחטף מהמדפים). אגב, הפולד המקורי של סמסונג – שזוכה להצלחה מפתיעה במדינות בהן כבר הושק למרות מחירו הגבוה - ייצא סוף-סוף להפצה בקרוב ב-60 מדינות נוספות, ככל הנראה גם בישראל.