פיצ'ר זיהוי התאונות של אפל עובד שעות נוספות: אחרי שהוצגה לראווה במהלך אירוע ההשקה החגיגי של מכשירי האייפון 14, מערכת זיהוי התאונות החדשה של אפל לא ממש מצליחה לייצר רושם ראשוני טוב. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, המערכת גורמת לעיתים להזעקת שווא של צוותי חירום ושולחת לאנשים הודעות טקסט שגויות שמבשרות להם: "חבר שלכם נפצע בתאונת דרכים קשה". מה אפל מתכננת לעשות בנידון? כרגע זה לא ממש ברור.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה רכבת הרים
אילוס אילוסטרציה רכבת הרים
מסתבר שלא כדאי לעלות לרכבת הרים עם אייפון בכיס
(צילום: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כאמור, אפל הציגה את מערכת "Crash Detection" החדשה שלה במהלך אירוע ההשקה של סדרת אייפון 14. המערכת החדשה זמינה לשימוש על גבי כל אחד מארבעת דגמי האייפון החדשים, זאת לצד דגמי השעונים החכמים החדשים של החברה. המטרה של המערכת פשוטה: לזהות תאונות דרכים שבהן היה מעורב בעל האייפון. אם אותו משתמש לא מגיב להתראת החירום בתוך כמה שניות, האייפון מתקשר באופן אוטומטי למוקדי החירום ושולח הודעה לרשימת אנשי קשר מוגדרת מראש שמתריע להם על מצבו של המשתמש.
2 צפייה בגלריה
זיהוי תאונות באמצעות אייפון 14
זיהוי תאונות באמצעות אייפון 14
מערכת Crash Detection
(צילום: אפל)
על פניו, אין ספק שהכוונות של אפל טובות, ולמען האמת זו אפילו לא הפעם הראשונה שהחברה מציעה למשתמשים שלה פיצ'ר שיכול להציל חיים: כבר כמה שנים ששעוני האפל ווטש מסוגלים להתריע למשתמשים על עלייה חדה בקצב הלב למשל. אז מה קורה עם מערכת זיהוי התאונות החדשה? כאן המצב פחות מזהיר. מאז השקת האייפון 14 ועד היום (פרק זמן של חודש וקצת) נרשמה עלייה בכמות קריאות השווא לצוותי חירום, זאת לאחר שהאייפון לא הצליח לזהות כראוי את המקרה וחשב שמדובר למעשה בתאונת דרכים קשה.
באופן מעניין, חלק מקריאות השווא התרחשו אחרי שהמשתמשים עלו על רכבת הרים בפארק השעשועים קינגס איילנד שבסינסינטי. כמו כן, תועד מקרה שבו אייפון שנפל מאופנוע שלח הודעת חירום לאנשי הקשר של המשתמש, שבינתיים כבר הלך לקנות אייפון חדש. נציין שוב שבכל אחד מהמקרים האלה הכוונות של אפל היו טובות, אך קשה להתכחש לעובדה שמדובר בבעיה רצינית שעשויה לעיתים להביא ליותר נזק מאשר לתועלת (בעיקר בשל העובדה שהאייפון מזעיק שלא לצורך צוותי חירום וגורם לדאגה מיותרת בקרב בני המשפחה והחברים של המשתמשים).
אפל כהרגלה לא ממהרת לספק הסברים לקריאות השווא, אך דובר מטעם החברה מסר לוול סטריט ג'ורנל כי הפיצ'ר אומן על ניתוח מידע באורך של יותר ממיליון שעות אודות תאונות דרכים, וכי הוא "מדויק מאוד במקרים של תאונות דרכים קשות". הוא הוסיף כי החברה פועלת לשפר את השירות. אז האם אפל עובדת על פתרון לבעיית קריאות השווא? ניתן לשער שזה המצב - לפחות אם יש לה כוונה שפיצ'ר זיהוי התאונות שלה יישאר רלוונטי. עד שהתיקון יגיע, אתם יכולים כמובן או לכבות את הפיצ'ר הזה או לשים את הטלפון שלכם על מצב טיסה כשאתם עולים לרכבת הרים - הבחירה בידכם.