מחפשים אוזניות אלחוטיות? עם כל כך הרבה דגמים בשוק, וכל כך הרבה פיצ'רים ואפשרויות שונות, לא יפתיע אותנו אם נתקלתם בלא מעט אופציות ותהיתם איזו מהן היא הנכונה ביותר עבורכם. לשם כך, בדקנו שלושה דגמי אוזניות מבית היוצר של ג'ברה (Jabra), סאונדקור (Soundcore) וסוני (Sony), כולם בתקציב בינוני של 500 עד 700 שקלים.
4 צפייה בגלריה
בדקנו שלוש אוזניות אלחוטיות
בדקנו שלוש אוזניות אלחוטיות
בדקנו שלוש אוזניות אלחוטיות
(עיבוד תמונה. צילום: Jabra, Soundcore, Sony)

עוד סקירות:

Jabra Elite 5

את ה-Jabra Elite 5 פגשתי לראשונה ממש רגע לפני ההשקה שלהן על בימת תערוכת IFA שהתקיימה בחודש ספטמבר האחרון. ג'ברה, חברת סאונד דנית שהוקמה בשנת 1983, חדרה למיינסטרים של שוק האוזניות בשנים האחרונות הודות למגוון רחב במיוחד של דגמים בשלל טווחי מחיר, שהעמידו אותה במשך שנים במקומות הראשונים ברשימות האוזניות הטובות ביותר. אז מה קורה עם ה-Elite 5?
4 צפייה בגלריה
Jabra Elite 5
Jabra Elite 5
Jabra Elite 5
(צילום: רועי האן)
ברמת העיצוב ואיכות הסאונד, קשה לי להגיד שג'אברה הצליחה להפתיע אותי: גם הפעם קיבלנו דגם שנראה ומרגיש נהדר באוזן ועל הדרך מספק איכות סאונד טובה בהחלט. עם זאת, היו כמה דברים שפחות עבדו: סינון הרעשים האקטיבי של ה-Elite 5 לא מספק את הסחורה ואינו מגיע לרמה שאליה התרגלנו בשנים האחרונות.
כמו כן, אפילו שהעיצוב של האוזניות מאוד סולידי ונוח באוזן, השילוב של כפתור השליטה הפיזי שנמצא על גבי כל אוזנייה לצערי פחות עובד כאן, והרבה פעמים לחיצה על הכפתור דחפה את האוזנייה טיפה יותר מידי לתוך האוזן שלי, מה שגרם לי לסדר אותן מחדש לא מעט פעמים. הפתרון לזה הוא או לשלב כפתור שליטה רגיש יותר ללחיצה, או לעבור לשליטה באמצעות מחוות מגע, הבחירה בידי ג'ברה.
לעומת זאת, אם יש משהו שג'ברה ממשיכה לטפח במשך שנים ובצורה טובה, זוהי אפליקציית הבקרה של האוזניות שלה שעונה לשם +Sound. האפליקציה הזאת ממשיכה לספק שלל אפשרויות שליטה והגדרה לאוזניות, החל מיכולת לשנות את התפקוד כפתורי השליטה ועד לאקוולייזר ייעודי לשינוי נוח ומהיר של פרופיל הסאונד.

Sony LinkBuds S

אוזניות ה-LinkBuds של סוני שהושקו בחודש פברואר האחרון תפסו הרבה אנשים בהפתעה, בעיקר הודות לעיצוב המעניין והשונה שניסה לספק חוויית שמע ייחודית מבלי לוותר על המודעות לסביבה באמצעות שילוב של חור במרכז הדרייבר. שלושה חודשים לאחר מכן השיקה סוני דגם נוסף של אוזניות בסדרה - LinkBuds S, שנטשו את עניין המודעות לסביבה והחזירו את סוני לשוק סינון הרעשים האקטיבי (ANC) בו היא מצטיינת, זאת תוך שמירה על תג מחיר נגיש יותר בהשוואה לדגמי הדגל שלה.
4 צפייה בגלריה
Sony LinkBuds S
Sony LinkBuds S
Sony LinkBuds S
(צילום: רועי האן)
אם יש משהו שאהבתי מאוד ב-LinkBuds S זה ללא ספק העיצוב שלהן - מבנה קטן, קל וקומפקטי למדי שנראה נהדר ולא מרגיש מגושם בכלל. את כל זה סוני עשתה מבלי לוותר על איכות סאונד טובה, בייחוד בתדרי הבס. כמובן שלא מדובר באיכות הסאונד הטובה ביותר שסוני מציעה (כן הרגשתי בחוסר דומיננטיות בתדרים הגבוהים) אותה היא שומרת לדגמי הקצה שלה, אבל תמורת המחיר של ה-LinkBuds S, מדובר בדיל משתלם למדי. גם סינון הרעשים האקטיבי של סוני כאן, ולשמחתי הוא עושה עבודה מעולה גם כן.
מה שפחות אהבתי ב-LinkBuds S דווקא קשור פחות לאוזניות עצמן ויותר לחוויית השימוש והתפעול שלהן באמצעות האפליקציה. סוני משווקת עם האפליקציה שלה לא מעט אופציות ופיצ'רים, ולשמחתי הפיצ'רים החיוניים כגון עדכוני תוכנה ושליטה בפרופיל הסאונד זמינים לשימוש חופשי, אך במקביל יש עוד כמה פיצ'רים שלא יהיו זמינים עבורכם לשימוש אלא אם תשלמו דמי מנוי חודשיים, בהם שירותים שעל-פי סוני יספקו חווית סאונד טובה יותר עם האוזניות (אני מבין את הרצון של סוני להרוויח כסף, אבל על חשבון פיצ'רים זה פחות עובד בעיניי).

Soundcore Liberty 3 Pro

מותג סאונד נוסף שהצליח להטביע את חותמו בשוק האוזניות בשנים האחרונות הוא Soundcore של חברת Anker הסינית, שהשיקה במהלך השנים האחרונות לא מעט דגמי אוזניות במגוון סוגים וטווחי מחיר. הדגם שבדקתי הפעם הוא אחד מדגמי הקצה של המותג בקטגוריית אוזניות ה-TWS, שעונה לשם Liberty 3 Pro.
4 צפייה בגלריה
Soundcore Liberty 3 Pro
Soundcore Liberty 3 Pro
Soundcore Liberty 3 Pro
(צילום: רועי האן)
הדבר המרשים הראשון ש-Liberty 3 Pro מציעות הוא ערכת האביזרים העשירה שלהן, שכוללת כמות מרשימה בהחלט של מתאמי סיליקון שיתאימו לכל גודל אוזן אפשרי. סאונדקור שמה את ההתאמה האישית בראש סדר העדיפויות שלה, ומדובר בביצוע מרשים ללא ספק. גם איכות הסאונד של האוזניות לא רעה בכלל, אם כי הבס מרגיש דומיננטי קצת יותר מדי. כמו כן, העיצוב של האוזניות גדול ומגושם מאוד ביחס לאוזניות TWS אחרות, מה שעשוי בהחלט להרתיע משתמשים מהן.
עוד דבר נהדר שסאונדקור סיפקה כאן הוא תמיכה עשירה במגוון רחב של פיצ'רים מאוד מיוחדים באפליקציה שלה, בהם היכולת להתאים לכם פרופיל סאונד ייעודי המתבסס על תוצאות בדיקה שמיעה שניתן לעשות באופן מובנה באפליקציה. הביצוע בהחלט מרשים. מה פחות עובד כאן? סינון הרעשים האקטיבי. בכנות, אני לא מבין איך סאונדקור לא הצליחה לספק סינון רעשים מספק עם האוזניות האלה, בייחוד שהן כאלה גדולות.