על איכות לגמרי משלמים: ענקית הגיימינג הדנית SteelSeries השיקה בחודשים האחרונים מגוון רחב של מוצרים חדשים, בהם Arctis Nova Pro Wireless, אוזניות פרימיום חדשות, ו-Arena 7, סט רמקולים ייעודי לגיימרים. הביצוע מעולה וגם התמורה למחיר, אבל עדיין מדובר בתענוג לא זול בכלל.
8 צפייה בגלריה
עיצוב סולידי ובוגר
עיצוב סולידי ובוגר
עיצוב סולידי ובוגר
(צילום: SteelSeries)

עוד קצת סקירות:

שיעור היסטוריה

למי מכם שאולי לא מכיר את SteelSeries, אספר שמדובר באחת מיצרניות מוצרי הגיימינג הגדולות בעולם. החברה הוקמה בשנת 2001 בדנמרק, והיא מתעסקת כאמור בייצור והפצה של מגוון מוצרים המיועדים לגיימרים, בהם אוזניות, מקלדות, עכברים, רמקולים ושאר מוצרים נלווים אחרים.
לאורך השנים סיפקה החברה הדנית מוצרי גיימינג שהצליחו להטביע חותם בעולם הציוד ההיקפי. גם כיום, החברה ממשיכה לספק מוצרים שזוכים לפופולריות ואהדה רבה, הודות למגוון רחב ורמות תקציב שמתאימות לכל כיס.

Arctis Nova Pro Wireless

את האוזניות החדשות של סטילסירייס ידעתי שאני צריך לבדוק, וכבר מהרגע הראשון שהן הוכרזו האמנתי שיהיה מדובר במוצר מעולה שיספק חוויית שימוש מהטובות בשוק. יחד עם זאת, ידעתי גם למה אני נכנס - ה-Arctis Nova Pro Wireless עולות בישראל לא פחות מ-1,699 שקלים, תג מחיר גבוה בהחלט שללא ספק לא יתאים לכל אחד. אז מה מקבלים בתמורה לסכום העצום הזה? האמת שלא מעט.
8 צפייה בגלריה
Arctis Nova Pro Wireless
Arctis Nova Pro Wireless
Arctis Nova Pro Wireless
(צילום: רועי האן)
סדרת מוצרי Nova החדשה של סטילסירייס הושקה ממש לאחרונה, ומעבר לדגם הקצה שהגיע אליי לבדיקה ניתן למצוא בה עוד כמה דגמים בכמה רמות מחיר שונות, כך שניתן להגיד די בבטחה שסטילסירייס דאגה גם הפעם לספק פיתרון לכל רמת תקציב שהיא. במקרה של ה-Nova Pro Wireless מדובר כאמור בדגם הקצה המאובזר ביותר, שמציע לצד האוזניות עצמן גם ארסנל פיצ'רים עשיר בהחלט, הכולל בין היתר תמיכה בסינון רעשים אקטיבי ותחנת בקרה חיצונית ממנה ניתן לשלוט בכל האלמנטים של האוזניות.
העיצוב של האוזניות בהחלט קסם לי, ובניגוד ליצרניות אחרות שממש לא מפחדות לשפוך על האוזניות שלהן נורות צבעוניות בכל צבעי הקשת, העיצוב של האוזניות סולידי ובוגר, ברמה שממש הרגשתי בנוח להסתובב איתן ברחוב בלי חשש. האוזניות גם ממש נוחות - כריות העור של האוזניות נוחות ומספקות סינון רעשים פסיבי מצוין והן נוחות גם לאורך זמן (אם כי בזמן שחם ומזיעים זה קצת פחות כיף שהן עשויות מעור ולא מבד), וקשת הבד האייקונית של המותג מצליחה לעשות עבודה טובה גם הפעם, אפילו שאין בה יותר מידי ריפוד. אהבתי בנוסף את העיצוב של הדרייברים שזכו לגימור מתכתי מוברש שבהחלט מעניק לאוזניות את התואר "אוזניות פרימיום".
8 צפייה בגלריה
בולט קצת יותר מידי
בולט קצת יותר מידי
בולט קצת יותר מידי
(צילום: רועי האן)
יחד עם זאת, יש כמה דברים שפחות אהבתי בעיצוב, הגדול שבהם הוא החלק הפנימי של הדרייברים - מתחת לשכבת הבד שלהם ממוקם אחד המיקרופונים שמעניקים לאוזניות את יכולות סינון הרעשים שלהם, ולצערי מדובר במיקרופון די בולט שהצלחתי להרגיש באוזן לא מעט, דבר שהוריד משמעותית מרמת הנוחות שהאוזניות האלה מספקות.

איכות הסאונד

אם כבר הזכרתי את סינון הרעשים האקטיבי אז כן, הוא כאן במלוא הדרו, ולשמחתי מדובר בביצוע נהדר שעושה עבודה טובה ומספק סינון רעשים אקטיבי לא רע בכלל (זה ממש לא כמו סינון הרעשים המדהים של סוני, אבל עבור אוזניות גיימינג זה לגמרי עושה את העבודה).
ומה באשר לאיכות הסאונד? גם היא נהדרת הודות לחתימת סאונד מאוזנת למדי שמספקת פידבק טוב בכל סוגי התדרים, אך גם לא מפחדת לספק ביצועים טובים וחזקים בגזרת הבס. למשתמשי הקצה באוזניות האלה אני ממליץ בחום להוריד את תוכנת הבקרה של החברה, SteelSeries GG, שתספק לגם גישה לאקוולייזר שלם שבהחלט מסוגל להעצים את חווית הסאונד אפילו יותר. האוזניות כוללות בנוסף מיקרופון נשלף שמספק איכות לא רעה בכלל, אך הייתי שמח לקבל משהו יותר מרשים בתג המחיר הזה.

לא רק אוזניות

אז לצד האוזניות עצמן יש לנו כאן גם לא מעט פיצ'רים ויכולות מעניינות. מעבר לסינון הרעשים נוכל לחבר את האוזניות האלה כמעט לכל פלטפורמה אפשרית, מהמחשב האישי ועד לפלייסטיישן והאקסבוקס. כמו כן, הן תומכות בבלוטות' כך שניתן לחבר אותן בקלות גם לסמארטפונים ולקונסולות ניידות כמו הנינטנדו סוויץ'.
אתן הרחבה מתבקשת לתחנת הבקרה החיצונית שהאוזניות מגיעות איתן: מדובר למעשה ביחידת שליטה ייעודית לאוזניות שכוללת מסך LED וגלגלת שליטה בווליום, ממנה נוכל לשלוט בקלות על כמעט כל אלמנט של האוזניות.
8 צפייה בגלריה
תחנת בקרה חיצונית עשירה בפיצ'רים
תחנת בקרה חיצונית עשירה בפיצ'רים
תחנת בקרה חיצונית עשירה בפיצ'רים
(צילום: SteelSeries)
אחד הפיצ'רים המספקים ביותר שיש לתחנה הזו להציע היא העובדה שהיא מסוגלת להטעין את הסוללות של האוזניות באופן מובנה, ואני בכוונה אומר "סוללות" ולא סוללה כי סטילסירייס דאגה לספק לנו שתיים מהן. התוצאה היא שברגע שנגמרת לי הסוללה באוזניות כל מה שאני צריך לעשות הוא לשלוף את הסוללה הריקה מהאוזניות (הסוללה ממוקמת מאחורי דלת מגנטית המולבשת על הדרייבר הימני), להחליף אותה בסוללה המלאה שנטענת לה בנוחות ביחידת הבקרה וזהו, תוך כמה שניות אנחנו בחזרה בתוך המשחק עם סאונד עשיר וסוללה מלאה - פיצ'ר אדיר ומספק בהחלט לכל גיימר שיושב שעות ארוכות אל מול המחשב.
8 צפייה בגלריה
סוללה נשלפת להחלפה מהירה
סוללה נשלפת להחלפה מהירה
סוללה נשלפת להחלפה מהירה
(צילום: רועי האן)

השורה התחתונה

אפילו שמדובר בתענוג לא זול, בעבור 1,699 שקלים קשה להגיד שהתמורה שתקבלו מה-Arctis Nova Pro Wireless לא טובה. מדובר בזוג אוזניות המותאם בלב שלם לגיימרים הכבדים ביותר, שללא ספק יסופקו מהשימוש בהן.

Arena 7

לצד האוזניות החדשות השיקה סטילסירייס לראשונה בתולדותיה גם סטים של רמקולים שולחניים. הסט שהגיע אליי הוא ה-Arena 7, סט הביניים מתוך סדרת הרמקולים החדשה הכוללת שלושה דגמים. המחיר: 1,290 שקלים.
ה-Arena 7 הוא אמנם סט הביניים של הסדרה החדשה, אבל גם כאן מדובר בסט רמקולים שיצריך מכם לפנות לא מעט מקום בשולחן (בייחוד אם אתם כמוני ואין לכם מקום על הרצפה לטובת הסאב-וופר). הסט מגיע עם זוג רמקולים הכוללים שני דרייברים (וופר בגודל 3 אינץ' וטוויטר בגודל 0.75 אינץ') כל אחד, זאת לצד סאב-וופר עצום שמגיע עם דרייבר בגודל של לא פחות מ-6.5 אינץ'. כל אלה מתחברים יחדיו אל המחשב באמצעות כבל USB או AUX. אציין שעל מנת לשלוט בכל ההגדרות של הרמקולים בתוכנת הבקרה של החברה צריך לחבר את הרמקולים עם חיבור ה-USB.
8 צפייה בגלריה
SteelSeries Arena 7
SteelSeries Arena 7
SteelSeries Arena 7
(צילום: SteelSeries)
אני אוריד את זה מהשולחן כבר עכשיו ואגיד שאיכות הסאונד של הרמקולים האלה היא ללא ספק מטורפת, והרבה זמן לא קרה לי שהעדפתי לשחק עם רמקולים בפול ווליום מאשר עם אוזניות שמספקות סאונד מדויק יותר. האמת שבמקרה של ה-Arena 7 קיבלתי דיוק סאונד נהדר שלא נופל מדיוק של אוזניות.
8 צפייה בגלריה
זוג דרייברים איכותיים
זוג דרייברים איכותיים
זוג דרייברים איכותיים
(צילום: SteelSeries)
8 צפייה בגלריה
טבעת לדים, חוגת ווליום וכפתור שליטה מובנים
טבעת לדים, חוגת ווליום וכפתור שליטה מובנים
טבעת לדים, חוגת ווליום וכפתור שליטה מובנים
(צילום: SteelSeries)
בנוסף אהבתי מאוד גם את העיצוב של הרמקולים, שכוללים טבעת לדים צבעונית בחלקם התחתון, זאת לצד מערך לדים אחורי שמספק גם הוא קשת צבעים מלאה הניתנת להתאמה אישית בתוכנת הבקרה של המותג (יש גם תמיכה בשינוי צבעים לפי קצב המוזיקה שתנגנו, כי למה לא בעצם). מעבר לכך הרמקול הימני של המערך כולל חוגת מובנית לשליטה בווליום, זאת לצד כפתור Multi-Function שמאפשר השתקה מהירה של הרמקולים, כיבוי של נורות הלד והפעלת מצב בלוטות'.

זה אולי קצת יותר מידי

אז אחרי ששיחקתי עם הרמקולים האלה לא מעט הגעתי למסקנה אחת פשוטה: מדובר באופן חד-משמעי במערך רמקולים מאובזר ואיכותי, אך בכנות הסט הזה מרגיש גדול ומגושם מידי כדי להתאים על שולחן עבודה ממוצע - אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי צריך לחבר לשולחן שלי את ה-Arena 9 שכוללים בנוסף לשני הרמקולים והסאב זוג רמקולי סראונד נוספים, רמקול מרכזי יחסית גדול וחוגת שליטה חיצונית. אז לאיפה הסט כן מתאים? בעיניי בעיקר לעמדות משחק המשלבות טלוויזיה וקונסולה. ועבור שולחנות עבודה בכל זאת? בדיוק בשביל זה סטילסירייס מציעה את ה-Arena 3.