הדור הבא של אימוני הכושר? בין אם אתם אוהבים לעשות ספורט באופן קבוע ובין אם לא, קשה להישאר אדישים למקרים שבהם מוצר מציג קונספט מעניין תוך שהוא מבטיח "לשנות את הדרך שבה אנחנו עושים ספורט" - על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפיתוח ישראלי. זה בדיוק המקרה של בלייזפוד (Blazepod), ערכת כושר שכל מטרתה היא לקחת את אימוני הכושר הרגילים שאנחנו עושים בחדר הכושר, עם קבוצת הספורט או בבית, צעד אחד קדימה. אז איך זה עובד והאם זה שווה את הזמן והכסף שלכם? סקירה.
4 צפייה בגלריה
Blazepod
Blazepod
Blazepod
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הקסם שבפשטות

אחת התכונות המרשימות ביותר שיש לבלייזפוד להציע היא העובדה שהשימוש וההפעלה של המוצר קלים להחריד - מדובר בסופו של דבר בערכת חיישנים חכמה וזוהרת במיוחד שאיתה ניתן לבצע בקלות שלל תרגילי ספורט בלי יותר מדי מאמץ והכנה מראש. בבלייזפוד מציינים שהמטרה העיקרית של המוצר היא להעשיר ולשפר את חוויית האימונים של המשתמשים, תוך מתן האפשרות להשתמש בבלייזפוד במסגרת אימונים ספציפיית לשלל קהלים - ממתאמנים פרטיים בבית דרך בעלי חדר כושר ועד למתאמנים בנבחרת ספורט מקצועית.
את הבלייזפוד ניתן לרכוש בכמה תצורות, כשגרסת הבסיס של המוצר, "ערכה אישית", כוללת ארבעה פודים ותעלה לכם נכון לרגע כתיבת שורות אלה 1,352 שקלים (זאת במסגרת מבצע של 20% הנחה על כל מוצרי המותג). לצידה ניתן לרכוש "ערכת מאמן", שתעלה לכם 1,960 שקלים ותכלול שישה פודים במקום ארבעה. בשני המקרים ניתן לרכוש לפודים שלל אביזרים, בהם תופסנים מיוחדים שיאפשרו לנו להצמיד את הפודים למשטחים שונים ואפילו לקירות, תיקי נשיאה מהודרים ועוד - כאן המחיר יכול לטפס לכדי 4,444 שקלים (שוב, במסגרת הנחת 20%) לערכת המוצר המאובזרת ביותר.
4 צפייה בגלריה
שלל אביזרים
שלל אביזרים
שלל אביזרים
(צילום: רועי האן)
התפעול וההגדרה הראשונית של הבלייזפוד נעשים באמצעות אפליקציה ייעודית שאיתה נוכל להגדיר את מערכת הבלייזפוד שלנו וליצור פרופיל משתמש שיעקוב וינתח עבורו את נתוני האימונים שנבצע. הליך ההפעלה הראשוני של הערכה כאמור פשוט מאוד וקליל מאוד, והוא מלווה בהסברים קצרים אך מפורטים שיאפשרו לכם להתחיל להתאמן בתוך דקות בודדות. גם התפעול הפיזי של הפודים קליל - אין כאן כפתור הדלקה אפילו. רוצים להטעין את הפודים שלכם? פשוט ערמו אותם אחד על השני ושימו את כולם על משטח הטעינה הייעודי של הערכה. פשוט וקל.

מתחילים להתאמן

אחרי שנסיים עם כל ההגדרות וההפעלות הראשוניות נתחיל לעשות את מה שבפועל רכשנו עבורו את המוצר - להתאמן. אציין לטובה פעם נוספת את הקלות והפשטות בתפעול של כל הדבר הזה - אהבתי מאוד למשל את העובדה שברגע שנכנסים לאפליקציה הפודים כבר מזוהים ומוכנים לשימוש מבלי צורך להדליק אותם בצורה ידנית - פשוט הפעילו את האפליקציה ותתחילו להתאמן.
אז כמה תרגילים אפשר באמת לבצע עם בלייזפוד? האמת שלא מעט - באפליקציה ניתן לבחור מבין 211 תרגילים שונים, חלקם אפילו ידרשו מכם להתאמן בצמוד עם חברים על מנת לבצע אותם. בכל אחד מהתרגילים הפודים עצמם יזהרו בצבעים משתנים ובהתאם לתרגיל שבחרתם, כשכל תרגיל יעבוד על קבוצת שרירים מסוימת או על סוג מסוים של פעולה ספורטיבית. בהתאם לתרגיל תצטרכו ללחוץ על הפודים השונים ברגע שהם נדלקים בצבע הנכון (ישנם תרגילם שבהם תלחצו על הפודים עם הידיים ותרגילים נוספים בהם תצרכו לדלג מעליהם או אפילו לקפוץ עליהם). כמו כן, תרגילים רבים מציעים לנו אפשרות לאמן את הזריזות ואת זמן התגובה שלנו.
4 צפייה בגלריה
אימון כושר מהעתיד או גימיק זוהר?
אימון כושר מהעתיד או גימיק זוהר?
אימון כושר מהעתיד או גימיק זוהר?
(צילום: רועי האן)
ניתן לבצע תרגילים באופן שרירותי וחופשי או לבחור בתוכנית אימונים מסודרת שנוצרה על-ידי בלייזפוד או על ידכם ובהתאמה אישית מלאה, ובהפעלה הראשונית של המערכת תוכלו לבחור סוגי אימונים ופעילויות ספורטיביות שעל בסיסם תקבלו המלצות לתרגילים. התרגילים עצמם פשוטים מאוד להבנה - אהבתי מאוד שכל אחד מהתרגילים כולל בתוכו סרטון הסבר קצר שמציג לכם כיצד לבצע את התרגיל נכון לצד שרטוט מפורט שממחיש לכם איפה לשים כל פוד. מעבר לכך ניתן להגדיר את כמות החזרות שתבצעו בכל תרגיל וכן את מרווח המנוחה שלכם בין סט לסט.
ראוי לציין שעל מנת שנוכל ליהנות מחוויית השימוש בבלייזפוד כמו שצריך ולנצל את כל היכולות של הערכה בצורה הטובה ביותר, צריך להתאמן באזור יחסית גדול - תרגילים רבים יבקשו מכם למקם את הפודים השונים במרחקים גדולים מאוד אחד מהשני, לעיתים מרחקים מרשימים של עד 10 מטרים. יחד עם לא חסרים תרגילי אירובי וכוח שניתן לבצע גם מבלי להשתמש בשטח עבודה גדול (פלאנק, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן ועוד שלל תרגילים בסגנון), כך שסביר להניח שתוכלו תמיד למצוא תרגיל שיתאים למקום שאתם נמצאים בו באותו הרגע.
אפילו שמספר התרגילים כאן גדול למדי על הנייר, בפועל חשוב מאוד לדעת שחלק ניכר מהתרגילים ידרשו מכם, מעבר לשטח העבודה הגדול, להשתמש בציוד נוסף מעבר לפודים עצמם - תרגילים רבים ידרשו מכם להשתמש במדרגות, מזרנים ואפילו קונוסים על מנת שתוכלו לבצע אותם כמו שצריך, דבר שהופך את חוויית השימוש למאתגרת יותר אם אתם בסופו של דבר מתאמן פרטי שרק רוצה לעשות קצת ספורט בבית ואין לו את כל הציוד הנלווה הזה.
4 צפייה בגלריה
אפליקציה חביבה, מנוי חודשי בתשלום
אפליקציה חביבה, מנוי חודשי בתשלום
אפליקציה חביבה, מינוי חודשי בתשלום
(צילום מסך)
עוד דבר שעשוי להעיק על חוויית השימוש שלכם בבלייזפוד הוא שיש לא מעט תרגילים ופיצ'רים שנעולים תחת הדרישה להירשם למינוי חודשי בתשלום - בישראל מינוי עולה 50 שקלים בחודש עם אפשרות תשלום חודשית או שנתית. המינוי עצמו יפתח לכם גישה לכל התרגילים שיש לאפליקציית בלייזפוד להציע, אפשרות ליצירת תחנות (רלוונטי בעיקר למאמני כושר מקצועיים שמאמנים אחרים) ומתן גישה לאפשרויות ניתוח נתונים מתקדמות יותר שיעשירו את חוויית האימון שלכם ויספקו לכם זווית מקצועית יותר על הביצועים שלכם. ללא המינוי, הגישה לנתונים מוגבלת למדי (למעט היסטוריית תרגילים אין יותר מדי מידע מעניין) ובכנות פחות רלוונטית.

הדבר הגדול הבא או סתם גימיק זוהר?

אחרי לא מעט אימונים וניסיון עם בלייזפוד, בעיניי מדובר במוצר ספציפי למדי שסביר מאוד שלא יתאים לכם אם אתם משתמשים פרטיים בבית שרק מחפשים דרך חדשה להעשיר את האימונים שלהם. כאמור, ברוב המוחלט של הפעמים בשביל לנצל את יכולותיו של המוצר באמת צריך לא מעט מקום וציוד נלווה מעבר לפודים עצמם. יחד עם זאת, אם אתם מחפשים דרך חביבה להעשיר את חוויית האימונים שלכם מחוץ לבית (זה מוצר נהדר לאימון של שבת בבוקר בים או בגינת הכושר הקרובה לביתכם למשל), מדובר בהחלט במוצר שעשוי להיות רלוונטי עבורכם.
גם אם אתם מתאמנים מקצועיים או חברים בנבחרת ספורט מקצועית, בלייזפוד בהחלט יכול להעשיר ולשפר את חוויית האימון שלכם בהנחה שאתם מוכנים לשלם את המחיר היחסית גבוה ואת העלויות החודשיות של המינוי כמובן. בגרסתו הבסיסית, מדובר במוצר הרבה פחות מרגש ביחס לתג המחיר שהוא עולה, שרבים יגדירו כגימיק חביב וזוהר ותו לא.