שוק האוזניות האלחוטיות (True Wireless) הופך ליותר תחרותי וצפוף מדי שנה. עוד ועוד חברות מתחרות על האוזניים שלכם, ממותגים מוכרים ופופולריים כמו אפל וסמסונג, ועד ליצרניות סיניות שככל הנראה לא שמעתם עליהן מעולם. הבשורה הטובה לצרכנים היא שהמחירים יורדים ופיצ'רים שהיו שמורים עד כה לדגמי הפרימיום בלבד מוצאים את דרכם גם לאוזניות הזולות יותר. התוצאה היא שהיום אפשר לרכוש אוזניות עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC) ואיכות סאונד טובה בכמה מאות שקלים בודדים. לפניכם ההתרשמות שלנו מחמישה דגמים בטווח הזול-בינוני שיצאו לשוק מתחילת 2021.

עוד סקירות של אוזניות אלחוטיות:

1 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
מחפשים אוזניות אלחוטיות מומלצות? הנה הרשמים שלנו
(צילום: יח"צ)

רילמי באדס אייר 2

אחרי שבשנה שעברה הביאה לראשונה לישראל את הסמארטפונים של רילמי, היבואנית באג החלה בחודשים האחרונים למכור גם אוזניות של היצרנית הסינית העולה. באדס אייר 2 מגיעות עם תג מחיר אטרקטיבי למדי - 279 שקלים בלבד לאוזניות נטולות חוטים עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC).
על פניו, כל זה נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי, אך התוצאה מפתיעה לטובה. אל תבינו לא נכון, אלה לגמרי לא אוזניות לאודיופילים, אבל הצליל של הבאדס אייר 2 נעים באוזן ולא צורם. למעשה, איכות הסאונד לא נופלת מזו של אוזניות שעולות כפול, ואם אתם משתמשים באוזניות בעיקר לשיחות טלפון ולהאזנה לפודקאסטים, אתם באמת לא צריכים יותר מזה.
אוזניות אלחוטיות
אבל עם כל הכבוד לאיכות הסאונד, מה שבאמת מרשים באוזניות האלה הוא מנגנון ה-ANC שעובד היטב ומסנן בהצלחה רעשי רקע טורדניים - הישג יוצא דופן ביחס למחיר הנמוך. ומי שמסתובבים עם האוזניות במשך שעות ארוכות ישמחו לגלות כאן מצב שקיפות, שבמקום ביטול רעשים דווקא משתמש במיקרופונים המובנים של האוזניות כדי להזרים את הרעש של הסביבה פנימה, וכך מאפשר לשמוע מה קורה מסביב בלי להוריד אותן.
חוויית השימוש קצת פחות מלהיבה: מדובר באוזניות בעיצוב דומה לאיירפודס, והן ממוקמות בקייס שלהן במצב אנכי כשהחלק הפנימי, זה שאמור להיכנס לאוזן, פונה דווקא לצדדים. זה אומר שמיד אחרי שהצלחתם לשלוף אותן בעדינות מהקייס, תצטרכו להפוך אותן כדי להכניס לאוזניים. זה לא ממש נוח. בשלב מסוים האוזניות סירבו בתוקף להתחבר לטלפון שלי ונאלצתי לעשות להן צימוד מחדש. ואם תרצו להשתמש באפליקציה של רילמי כדי לשלוט בעוד פרמטרים באוזניות (מומלץ), תצטרכו להירשם לאתר של החברה, וזאת דרישה מוגזמת לדעתי. חיי הסוללה של הבאדס אייר 2 עומדים על 25 שעת, כולל טעינה בקייס.
אהבנו: איכות סאונד, ביטול רעשים, Value For Money פחות אהבנו: עיצוב, חוויית שימוש השורה התחתונה: מושלמות לבעלי תקציב מוגבל שמעוניינים ב-ANC

אנקר סאונדקור ליברטי אייר 2 פרו

אנקר הסינית היא לא החברה הראשונה שעולה לראש כשחושבים על אוזניות פרימיום, אבל כשמביטים בליברטי אייר 2 פרו מבינים שהיא מאוד מעוניינת לשנות את הסטיגמה הזאת. האוזניות האלה עולות 699 שקלים ומגיעות באריזה גדולה ומהודרת למדי, שבתוכה תמצאו לא פחות מתשעה זוגות מתאמי סיליקון - הכל בשביל לוודא שהן יהיו נוחות לכם באוזניים.
גם בעיצוב של האוזניות ניכר שהושקעה מחשבה רבה. אני קיבלתי להתנסות את הדגם השחור, שמגיע עם "גבעול" בצבע אפור. אין ספק שאנקר רוצה שהאוזניות האלה יבלטו בשטח, ולא ייטמעו בתוכו. אני אישית מעדיף אוזניות שפחות מושכות תשומת לב, אבל זה עניין של טעם.
אוזניות אלחוטיות
עם כל הכבוד לעיצוב, מה שבאמת חשוב באוזניות זה איך הן נשמעות, וליברטי אייר 2 פרו מציעות סאונד מוצלח, מפורט ונעים לאוזניים. גם ביטול הרעשים שלהן ראוי לציון: בחדר סגור הוא יכול להעלים כמעט לחלוטין רעש של מזגן וברחוב סואן הוא מסוגל להפחית את עוצמת הרעש בכמה עשרות אחוזים.
אבל הקילר-פיצ'ר האמיתי של האוזניות האלה בכלל לא קשור לסאונד: מעולם לא נתקלתי באפליקציה עשירה כמו זו של אנקר. היא מאפשרת לערוך בדיקת שמיעה על מנת לייצר פרופיל סאונד אישי, לבצע התאמה אישית של ביטול הרעשים, לבחור הגדרות סאונד שמותאמות לסגנונות שונים וגם לשנות את הפונקציונליות של משטחי המגע באוזניות. יש כאן אפילו גישה להאזנה חינמית למוזיקה דרך שירות הסטרימינג LUM. זה אולי לא מאוד שימושי בעידן הספוטיפיי, אבל בהחלט משהו שנחמד לקבל במתנה. חיי הסוללה של האוזניות עומדים על 26 שעות, כולל טעינה בקייס.
אהבנו: איכות סאונד, ביטול רעשים, התאמה אישית, אפליקציה פחות אהבנו: עיצוב השורה התחתונה: מצוינות למי שאוהבים לשלוט על כל פרמטר באוזניות שלהם

Cowin Apex Elite

את מותג Cowin הסיני מייבאת לישראל קבוצת ח.י, שבבעלותה רשת חנויות הסלולר בסט מובייל, במטרה להציע ללקוחות שלה אוזניות אלחוטיות במחירים נמוכים. דגם Apex Elite, שכולל מנגנון אקטיבי לביטול רעשים, עלה 349 שקלים כשיצא לשוק לפני כמה חודשים. לפני שנה זו אולי הייתה בשורה משמעותית, אבל לנוכח התחרות העזה בשוק האוזניות האלחוטיות והזליגה של פיצ'ר ה-ANC לדגמים הזולים, Cowin הייתה צריכה לעבוד קשה כדי לגרום למשתמשים לבחור דווקא בה. זאת כנראה הסיבה שהמחיר של האוזניות צנח לאחרונה במאה שקלים.
האוזניות של Cowin מסתתרות בתוך קייס פלסטיק מעוגל וקומפקטי למדי שמרגיש זול ולא ממש עמיד, כזה שיכול להישבר בקלות אם מופעל עליו טיפה לחץ. לאוזניות עצמן יש "גבעול" קצר יחסית בצורת האות ו'. זה הופך את האוזניות האלה לבולטות יחסית לעין ולאו דווקא לטובה. גם ההחלטה לרשום את שם החברה על שתי האוזניות קצת תמוהה. בכל זאת, לא מדובר במותג נחשק כמו אפל או סמסונג.
אוזניות אלחוטיות
לזכותן של Cowin Apex Elite אפשר להגיד שהן נוחות למדי, וכדי להבטיח שכל המשתמשים ירגישו ככה, הן מגיעות עם שישה זוגות של מתאמים בגדלים שונים. הסאונד לא מלהיב, ואלה לחלוטין לא אוזניות שהייתי ממליץ עליהן לחובבי מוזיקה נלהבים, אבל הן לגמרי עושות את העבודה ולא צורמות באוזן. בניגוד לאיכות הסאונד, ביטול הרעשים דווקא התגלה כמוצלח למדי.
הדבר הכי מבאס באוזניות האלה הוא היעדרה של אפליקציה: אין אפשרות לגשת להגדרות, לשחק עם האקוולייזר, לשנות את רמת ביטול הרעשים, להחליף את הפונקציות של משטחי המגע וכו'. מאכזב. חיי הסוללה עומדים על 24 שעות, כולל טעינה בקייס.
אהבנו: ביטול רעשים אפקטיבי, נוחות, מחיר פחות אהבנו: היעדר אפליקציה, עיצוב שורה התחתונה: לבעלי תקציב ממש מוגבל שמתעקשים על ANC

Soundpeats Truengine 3 SE

באתר של היבואנית דוגית נכתב כי Soundpeats Truengine 3 SE הן "האוזניות האלחוטיות המתקדמות ביותר בעולם". לא בטוח שהייתי מרחיק לכת עד כדי כך. היבואנית מתגאה גם במבנה ארגונומי שמתאים לספורט, אבל מדובר דווקא באוזניות היותר נוטות ליפול מהאוזן שנתקלתי בהן. אישית, לא הייתי מסתכן בלקחת אותן לריצה.
Soundpeats Truengine 3 SE מגיעות בקייס פלסטיק סטנדרטי, אם כי יחסית גדול ומגושם. אפשר לחיות עם זה, אבל קצת פחות כיף לחיות עם העובדה שגם האוזניות עצמן גדולות ומגושמות, וכאמור לא תמיד אוהבות להישאר בתוך האוזן. הן מגיעות אמנם עם שלושה זוגות מתאמים בגדלים שונים, אבל לפחות במקרה שלי זה לא שכנע אותן במיוחד. היצרנית כנראה הבינה שיש כאן בעיה והוסיפה לקופסה שקית עם מתאמים של חברת Comply, שבהחלט משפרים את המצב.
אוזניות אלחוטיות
הסאונד, לעומת זאת, מפתיע לטובה: הצליל כאן עשיר, עם הפרדה טובה בין התדרים השונים והרבה כבוד לבס - בלי לתת לו להשתלט יותר מדי. מה שאין כאן זה ביטול רעשים אקטיבי, עובדה מצערת שהופכת את האוזניות האלה לסוג של שריד פרה-היסטורי מהימים הרחוקים שבהם הפיצ'ר המבוקש הזה היה שמור לאוזניות עם תג מחיר גבוה במיוחד. מה שכן יש להן זה את חיי הסוללה הארוכים ביותר מבין כל האוזניות בסקירה: 30 שעות סך הכל.
אהבנו: סאונד טוב, חיי סוללה פחות אהבנו: לא מאוד נוחות, היעדר ביטול רעשים השורה התחתונה: מתאימות לחובבי מוזיקה עם תקציב מוגבל שלא מתעניינים בביטול רעשים

JBL Live Pro+

שמה של ענקית האודיו JBL כמעט ונעדר משיחות על שוק אוזניות נטולות החוטים, למרות שהיצע החברה בתחום הוא מהגדולים ביותר בתעשייה. לא פחות מ-15 דגמים שונים תמצאו היום באתר שלה - כל זוג עם מיקוד אחר. האם יש לכך קשר להיותה של JBL חברת בת של סמסונג, שבה היא מתחרה על זוגות אוזניים? לא ברור. מה שכן ברור זה ש-JBL Live Pro+ החדשות הן אוזניות אלחוטיות כמעט מצוינות.
נתחיל דווקא מה"כמעט" - איכות החיבור שלהן פחות ממושלמת. פעם בכמה שעות החיבור נקטע לכמה שניות, וגרוע מכך, הן באייפד והן במחשב היה שיהוי מורגש בין התמונה לאודיו בסרטים. אם אתם צריכים אוזניות לצפיה בווידאו, זה לא הזוג האידאלי עבורכם. בהאזנה לאודיו, במיוחד בהליכה או כושר, הפרעה אחת בכמה שעות זה באמת לא נורא.
אוזניות אלחוטיות
מה שכן משחק לטובתן של האוזניות זו הנוחות שלהן, איכות הצליל, איכות ביטול הרעשים האקטיבי, זמן הסוללה והאפליקציה המובנית - פחות או יותר כל מה שאינו איכות החיבור. מבחינת נוחות, מדובר בזוג קל ונוח שנכנס מעט מאוד לתוך האוזן ומתאים לאנשים עם תעלות אוזניים צרות. יש כאן קצת מהתחושה של איירפודס 1 ו-2 - אוזניות שעל פניו לא אמורות לשבת בנוחות בתוך האוזן אלא ליפול, אבל בפועל שורדות גם הליכה מהירה או ריצה.
ביטול הרעשים האקטיבי כאן מצוין, הן בסביבה משרדית (רעשי מזגן, למשל) והן ברחוב. הסאונד מוטה לכיוון הבס, כרגיל עם JBL, אבל ניתן לפצות על זה באמצעות האפליקציה, שכוללת גם אקוולייזר ידני וגם כמה הגדרות של JBL לסוגי מוזיקה שונים. זמן הסוללה הוא 7 שעות עם ביטול רעשים ועוד 21 שעות בתוך קופסת ההטענה.
אהבנו: כל מה שאינו איכות החיבור פחות אהבנו: איכות החיבור השורה התחתונה: לאנשים שאוהבים אודיו ולא רוצים אוזניות שנכנסות עמוק לאוזן (דניס ויטצ'בסקי)