בזמן שחברות ענק אחרות שואפות לחבר אותנו אל המטאברס באמצעות ניתוק שלנו מהעולם הפיזי, לענקית הבידור דיסני יש תוכניות קצת אחרות - להביא את העולם הדיגיטלי אלינו. משרד הפטנטים האמריקני אישר בחודש שעבר את הפטנט החדש של דיסני, העונה לשם "Virtual World Simulator" (סימולטור עולם וירטואלי), שמטרתו לאפשר הקרנת תכנים דיגיטליים מותאמים אישית על חללים פיזיים, שיוקרנו בחלקים שונים בפארקי השעשועים של החברה.
1 צפייה בגלריה
דיסני וורלד אורלנדו
דיסני וורלד אורלנדו
דיסני וורלד אורלנדו
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

דיסני מתארת את הטכנולוגיה החדשה כיריית הפתיחה שלה לחזון הטכנולוגי שלה בעידן המטאברס במטרה ליצור "קנבס תלת-ממדי", שיספר את סיפורי המותג. "המאמצים שלנו עד היום הם רק פרולוג לתקופה שבה נוכל לחבר את העולמות הפיזיים והדיגיטליים בצורה הדוקה יותר", הסביר בוב צ'אפק, נשיא ומנכ"ל חברת דיסני העולמית.
מה זה metaverse
הייחוד של דיסני בפטנט החדש שלה הוא היכולת שלו להקרין תכנים מותאמים אישית, וכך לספק חוויה ייחודית לכל מבקר בפארק, באמצעות ניטור ומעקב. לדוגמה, משפחה שתראה את מיקי מאוס מברך אותה ליד דוכן הנקניקיות, תראה מחזה שונה ממה שתראה משפחה אחרת, שאותה תברך דמות אחרת של דיסני במיקום שונה ובהקשר שונה. "הטכנולוגיה שלנו תאפשר לנו לספר סיפורים ללא גבולות במטאברס של דיסני", אמר צ'אפק.
תוכן הפטנט שנרשם מדגיש את היכולות של הסימולטור ליצור חוויות המשותפות לעולם הפיזי ולעולם הווירטואלי, מבלי להשתמש באוזניות או מכשיר נייד אחר, שעשוי להיות "יקר ולא נוח ללבישה". בדיסני אף טוענים ששימוש במכשור לביש התומך בטכנולוגיות דיגיטליות אחרות כגון מציאות רבודה "לא מתאימים לעידן הנוכחי", ושהשימוש בהם ידרוש "נהלי תברואה מכבידים", על מנת להתאים לעידן הקורונה.
חשוב לציין שאפילו שהפטנט החדש נרשם ואושר בחודש שעבר, בכירים שונים בדיסני טוענים שלחברה אין תוכניות עתידיות לשימוש בסימולטור, ושהחברה רושמת מאות פטנטים בשנה על מנת "לחקור טכנולוגיות מתפתחות".
היכולת להקרין תמונות תלת-ממדיות ברחבי הפארק היא רק חלק קטן מחזון המטאברס של דיסני. בשנים האחרונות החלה החברה לבחון את השימוש במערכות צילום אוטומטיות, שיחליפו את שירותי הצילום האנושיים בפארקים השונים, ויצלמו את המבקרים באופן אוטומטי על ידי זיהוי של צמיד חכם ייעודי שאותו עונדים המבקרים במהלך השהייה שלהם בפארק.