חובבי אינטרנט אקספלורר, סמנו לעצמכם ביומן את התאריך הבא: בעוד קצת יותר משנה, ב-15 ביוני 2022, תפסיק מיקרוסופט את התמיכה בדפדפן הוותיק שלה בגרסאות הצרכניות של מערכת ההפעלה Windows 10. התמיכה בחלק מהגרסאות של מערכת ההפעלה, בהן גרסאות מוסדיות וגרסאות ישנות יותר כמו 7 ו-8.1, תימשך בינתיים.

עוד כתבות על מיקרוסופט:

2 צפייה בגלריה
אינטרנט אקספלורר
אינטרנט אקספלורר
היו לנו ימים יפים. אינטרנט אקספלורר
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
זה לא צריך להפתיע אף אחד: כבר כמה שנים שמיקרוסופט מנסה לשכנע את המשתמשים לעבור לדפדפן אדג' שאותו השיקה בשנת 2015. בחברה אומרים שאדג' הוא דפדפן בטוח, מודרני ומהיר יותר. בניגוד לאקספלורר בן ה-26, אדג' מבוסס על מנוע כרומיום בדומה לדפדפן כרום הפופולרי של המתחרה גוגל.
מיקרוסופט יודעת שחלק מהמשתמשים והמפתחים חוששים לגורלם של אתרי אינטרנט ויישומים שתומכים באקספלורר בלבד (תחשבו על אתרי ממשלה למשל), ולכן היא מזכירה שבדפדפן אדג' קיים "מצב אינטרנט אקספלורר" (IE Mode) שמאפשר לדפדפן המודרני "להתנהג" כמו אחיו הגדול והמיושן.

ד"ש מנטסקייפ

רגע לפני שאנחנו ממשיכים הלאה כאילו הכל רגיל, זה הזמן להיזכר בתולדותיו של הדפדפן הקשיש: אקספלורר הושק על-ידי מיקרוסופט בשנת 1995, כאשר האינטרנט היה רק בחיתוליו ככל שזה נוגע למשתמשים הפרטיים. המתחרה הגדול שלו באותם ימים היה נטסקייפ נביגייטור, ששלט בשוק ונחשב לחדשני יותר. תוך כמה שנים האקספלורר הצליח להביס את הנביגייטור, בין היתר בזכות מהלך עסקי גאוני של מיקרוסופט שפשוט הפכה אותו לחלק בלתי נפרד וחינמי ממערכת ההפעלה Windows 95. היא אמנם נתבעה בארה"ב על הפרת ההגבלים העסקיים, אבל עד שההליך המשפטי הסתיים בהסדר פשרה ב-2001 אף אחד כבר לא זכר שהיה פעם דפדפן בשם נביגייטור.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט אדג'
מיקרוסופט אדג'
מהיר ובטוח יותר. מיקרוסופט אדג'
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
מאז עברו הרבה מים בנהר האינטרנט העולמי. האקספלורר שלט במשך כמה שנים טובות בשוק הדפדפנים, אבל כוכבו דעך לאחר שגוגל השיקה ב-2008 את דפדפן הכרום שלה, שהיה משוכלל ומהיר יותר. נכון לחודש אפריל 2021, כרום הוא הדפדפן הפופולרי בעולם עם נתח שוק שעומד על 67.55% לפי חברת המחקר Statcounter. אחריו, בפער ענק, ספארי של אפל עם 9.85%. האקספלורר נמצא הרחק מאחור עם 1.67% בלבד. בעוד קצת יותר משנה, גם אחרוני המעריצים האלה ייאלצו להיפרד ממנו ולהצטרף למאה ה-21.