מפרסמים החלו להשקיע פחות כסף במודעות באפל, מאז שהחברה מאפשרת למשתמשי אייפון ואייפד לבחור אם לאפשר לאפליקציות לנטר אותם, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. אפל שינתה את מדיניותה באפריל, כך שאפליקציות שרוצות לאסוף מידע על המשתמשים צריכות להציג בפניהם הודעה מפורשת שעל המשתמשים לבחור אם לאשר או לא. לפי נתוני חברת Branch Metrics, פחות מ-33% ממשתמשי iOS מאפשרים לנטר אותם ועונים בחיוב לבקשות של אפליקציות לעשות זאת.

עוד בנושא אפל:

כתוצאה מכך, מחירי מודעות במובייל שמכוונות אל משתמשי iOS צנחו, ולעומתם מחירי המודעות עבור מפרסמים שמעוניינים להגיע אל משתמשי אנדרואיד עלו. זאת לאחר שרבים בתעשיית המודעות הדיגיטליות הזהירו כי הצעד של אפל, שהוצג כחלק ממאמציה לשמור על פרטיות המשתמשים, יגביל את הגישה של מפרסמים למידע על צרכנים וייפגע בעסקיהם. לפי הדיווח, מפרסמים אומרים כי איבדו הרבה מהמידע שהפך את המודעות למכשירי iOS לאפקטיביות והצדיק את מחיריהן.
1 צפייה בגלריה
אייפון 11
אייפון 11
הפרסום למשתמשי אפל הפך לפחות אפקטיבי אייפון 11
(צילום: shutterstock)
ברגע שמשתמשים עדכנו את המכשירים לגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה, הם החלו לראות את הבקשות מאפליקציות שונות לניטור, ולשינוי של אפל החלו להיות השלכות בשטח. לפי חברת נתוני חברת Tenjin, שעוקבת אחרי שוק הפרסום, בין תחילת יוני לתחילת יולי ההוצאות על פרסום ב-iOS ירדו בשליש, בעוד שההוצאות על פרסום באנדרואיד צמחו ב-10%. בחברת הפרסום Tinuti אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי לפני השינוי, כ-50% מהוצאות הפרסום של לקוחותיה היו על משתמשי iOS, ואילו כעת הן עומדות על 20% מתוכן. בחברה הוסיפו כי בעבר חברות הוציאו יותר כל על משתמש ב-iOS, מאחר שהם נחשבים לקהל שקונה יותר.
אפל עצמה מוכרת מודעות רק בכמה מהאפליקציות שלה, ולא לוקחת נתח מהכנסות של מודעות צד שלישי באפליקציות. יריבותיה פייסבוק וגוגל נסמכות הרבה יותר על הכנסות ממודעות. אותו מחסור שנוצר כעת במידע על משתמשים הופך את כלי הפרסום מותאם-אישית שפייסבוק מציעה למפרסמים לפחות אפקטיביים, מאחר שהוא מגביל את זרימת המידע שפייסבוק מקבלת מאפליקציות כדי לבנות פרופילים למשתמשים. הפרופילים האלו מאפשרים לה לכוון מודעות באופן יעיל, באפליקציות שלה ובאפליקציות צד שלישי.
פייסבוק גם הייתה מהמבקרים הקולניים ביותר של המדיניות החדשה. לטענת החברה, ההשפעה הגדולה של המדיניות שמדאיגה אותה אינה על העסק שלה, אלא על מפתחים ועסקים קטנים שמסתמכים על פרסום מותאם אישית. לפי הדיווח, החברה שלחה בשבוע שעבר אימייל למפרסמים, בו נכתב כי היא מוסיפה אפשרות של פרסום מודעות שנסמכות על הקשר, כמו השעה שביום והתוכן של האפליקציה בה המודעה מוצגת, כדי לנסות ולהמשיך לספק מודעות רלוונטיות למרות חוסר הזמינות שנוצר במאפיינים כמו מזהה המכשיר.