ענקית הטכנולוגיה פייסבוק ערכה היום (ד') כנס וירטואלי בנושא חדשנות בבינה מלאכותית ועתיד התחום. הכנס נערך בסימן שש שנים לפתיחת מרכז חקר בינה מלאכותית של החברה בפריז, והיא חשפה במהלכו מספר פיתוחים חדשים שלה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
(צילום: רויטרס)
אחד הפיתוחים המסקרנים שהחברה השיקה נוגע לכל מי שחולם על עתיד בו רובוטים יסייעו לנו בניקיון וסידור הבית - סימולטור בשם "Habitat 2.0", שמטרתו היא הכשרת רובוטים חכמים לשימוש ביתי. הסימולטור החדש יהיה זמין בקוד פתוח, מיועד לחוקרי בינה מלאכותית, ויאפשר להם ללמד רובוטים לנווט בסביבות שונות, ולבצע משימות שיסייעו בתחזוקת הבית, כמו ניקיון, עריכת שולחן ועוד.

עוד כתבות על פייסבוק:

לפי פייסבוק, הפלטפורמה הוירטואלית מאפשרת לחוקרים לתרגל במהירות מיומנויות שהיו דורשות שנים של אימונים פיזיים, מאחר שהיא מאפשרת לסוכני בינה מלאכותית להתאמן במשימה בקצב מהיר פי אלפים ואפילו מיליונים, מהקצב בו היו יכולים להתאמן בחלל פיזי. כמו כן, הפלטפורמה מציעה לחוקרים מאגר חללים ביתיים וחיצוניים עבור אותם אימונים, לצד מודלים לביצוע משימות שונות.
גם בתחום הקניות, תחום בו חברת הענק מתרחבת לאחרונה, הוצגו מספר פיתוחי בינה מלאכותית וחזון עתידי. בחברה מתכננים "לבנות פלטפורמת קניות במדיה חברתית שתהיה הגדולה בעולם, ובה מיליארדי פריטים יוכלו להימכר ולהיקנות במקום אחד". זאת ועוד, בפייסבוק שואפים בין היתר שהמשתמשים יהיו מסוגלים למצוא כל פריט שהם מחפשים באמצעות מערכת זיהוי מבוססת בינה מלאכותית.
2 צפייה בגלריה
עתיד השופינג לפי פייסבוק
עתיד השופינג לפי פייסבוק
עתיד השופינג לפי פייסבוק
(יח"צ)
נכון להיום, פייסבוק משתמשת בפלטפורמת המרקטפלייס במערכת שמזהה מוצרים מתמונות, מסווגת אותם לפי מאפיינים שונים, וכך מציגה לקונה מוצרים דומים נוספים. היום פייסבוק הכריזה על חידושים באותה מערכת, כמו מודל שידע להשליך מאפיינים של פריטים מסוימים, כמו צבע, על פריטים חדשים שמעולם לא נתקל בהם. בנוסף בפייסבוק הכריזו כי המערכת לומדת לזהות סוגים רבים יותר של מאפיינים, וכן משלבת בין יכולות ראיית מכונה שסורקת את התמונות השונות לבין ניתוח הטקסטים שנלווים אליהם כדי להשתפר.
בחברה הצהירו כי "בעתיד אנחנו מקווים לשלב את כל העבודה הזו עם ההתקדמות שלנו בתחום ה-AR ועוד, כדי לבנות את חוויית הקניות המותאמת אישית ביותר בעולם. תוכלו לצלם תמונה של סוודר שאהבתם, וסטייליסט מבוסס בינה מלאכותית עתידני יתאים לו אביזרים, וכל זה במציאות רבודה".
פייסבוק משחררת בקוד פתוח גם מודלים של בינה מלאכותית לחיזוי התפשטות מגיפת הקורונה, אותם פיתחה בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק, האוניברסיטה הפוליטכנית בקטלוניה ואוניברסיטת וינה. בחברה הצהירו כי מטרת המודלים היא לסייע לממשלות לגבש אסטרטגיות להתמודדות עם המגפה, וכן לחוקרים וצוותים רפואיים לקבל החלטות שמתאימות למצב. לפי החברה, מפתחים בה מודלים כאלו כבר מפרוץ המגיפה, אך הם עודכנו בהתאם לתנאים המשתנים ולכן מסוגלים לספק תחזיות גם במציאות שאחרי החיסון – כמו להתייחס לאופן בו אחוזי ההתחסנות משפיעים על התפשטות המגפה. החוקרים שישתמשו במודלים יוכלו גם לעדכן אותם בעצמם, בהתאם לתרחישים שונים.