גוגל פתחה בחקירה וחסמה את גישתה של חוקרת הבינה המלאכותית מרגרט מיטשל למערכות הפנימיות של החברה בטענה ששיתפה אלפי מסמכים עם גורמים חיצוניים. מדובר במקרה השני בחודשיים האחרונים שבו ענקית הטכנולוגיה מתעמתת עם חוקרת בכירה בצוות האתיקה בבינה מלאכותית, והוא מצטרף לפיטוריה של טימניט גברו בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
תמונת סונדאר פיצ'אי
תמונת סונדאר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי. החברה חוקרת
(צילום: AP)
מיטשל מובילה את צוות האתיקה שמטרתו לוודא שגוגל משלבת בינה מלאכותית במוצריה בצורה מוסרית והוגנת. בגוגל אומרים כי המערכות של החברה זיהו שהיא הורידה אלפי קבצים משרתי החברה ושיתפה אותם עם גורמים חיצוניים. בחברה פתחה בחקירה של נסיבות של המקרה, ומיטשל אמרה כי נמסר לה שהחסימה לא תבוטל בימים הקרובים. אתר Axios דיווח כי מיטשל השתמשה בתוכנת מחשב על מנת לסרוק את ההודעות שלה ולמצוא דוגמאות ליחס מפלה כלפי גברו.

עוד כתבות על גוגל:

מיטשל תמכה באופן פומבי בגברו, שפוטרה בדצמבר בעקבות מחלוקת עם גוגל בנוגע לפרסום מאמר אקדמי על מודלים לעיבוד שפה. גברו נדרשה למשוך את המאמר מכנס שבו היה אמור להיות מוצג או להסיר ממנו את שמה ושל חוקרים נוספים מגוגל. היא ניסתה לנהל משא ומתן ופוטרה באופן פתאומי - מהלך שעורר ביקורת ציבורית על גוגל בטענה שהיא פוגעת בשיח האקדמי. גברו טענה בין היתר כי סבלה מאפליה בשל היות אישה שחורה.
2 צפייה בגלריה
טימניט גברו
טימניט גברו
טימניט גברו
("775208327EC00105_TechCrunch" by TechCrunch is licensed with CC BY 2.0. To view a copy of this license, visit https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)
מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי הודיע בחודש שעבר שהחברה תבחן את ההתנהלות בפרשת גברו, אבל החברה לא עדכנה על התקדמות כלשהי מאז. אתמול מתחה מיטשל ביקורת בטוויטר על כוונתו של פיצ'אי להיפגש עם מנהיגים שחורים. "נגיד שאתה באופן עקבי מרחיק נשים שחורות וגורם לנזק רציני בחיים שלהן, אתה יכול: א. לנסות לתקן את הנזק הזה. ב. למצוא עוד אנשים שחורים שיאהבו אותך".
בינתיים, מיטשל זוכה לגיבוי מהקולגה לשעבר גברו שצייצה בתגובה להרחקתה ממערכות החברה: "אני תוהה אם היא הולכת לקבל מייל שבו מודיעים לה על קבלת ה'התפטרות' שלה. מזמן לא ראיתי חברה עם כל כך מעט בושה".