שירות המוזיקה של אפל, אפל מיוזיק, מוסיף תמיכה באודיו באיכות גבוהה (איכות דיסק ויותר מכך) וצליל כיווני - ללא תשלום נוסף. החל מהחודש הבא, יותר מ-75 מיליון שירים יהיו זמינים להזרמה בשירות בפורמט ALAC, שבו הדחיסה שרצועות הצליל עוברות לא גורמת לאיבוד מידע (Lossless). ביום ההשקה, יתווספו לשירות גם אלפי שירים שעובדו לעשות שימוש ב-Dolby Atmos, תקן שמוכר מעולם הקולנוע הביתי וכאן ישמש ליצירת תחושה של צליל שמגיע מכיוונים שונים, לא רק משמאל וימין.
2 צפייה בגלריה
אפל מיוזיק
אפל מיוזיק
אפל מיוזיק
(צילום: shutterstock)
אפל אינה הראשונה שמכניסה לשירות הסטרימינג שלה תמיכה באודיו שמשמר את כל המידע ברצועה המקורית. לשירותים Tidal ו-Deezer יש כיום רמות מנוי שתומכות בצליל באיכות גבוהה, וספוטיפיי מתעתדת להשיק רמת מנוי כזו בהמשך השנה. גם בתחום האודיו הכיווני אפל אינה הראשונה - טיידל וסוני משתפות פעולה בתחום כבר מספר שנים. עם זאת, אפל היא היחידה שתציע את האפשרויות הללו למשתמשי השירות שלה ללא תשלום נוסף. בעקבות ההכרזה, שירות הסטרימינג של אמזון, Amazon Music Unlimited (שאינו זמין בישראל), הודיע שיפסיק לגבות תשלום נוסף על מנוי שכולל אודיו באיכות גבוהה. ייתכן בהחלט שהשחקנים האחרים בשוק יצטרפו אליו.

יש לכם אייפון? מצטערים

חשוב לציין שבמכשירים הפופולריים ביותר של אפל, אייפונים ואייפדים, לא יהיה קל ליהנות מהאיכות הגבוהה יותר. אף תקן שידור מבוסס בלוטות' לא תומך כיום באודיו Lossless, והיחיד הטוען שהוא מתקרב לכך, aptX HD, לא נתמך במכשירים של אפל.
גם אם תחברו למכשיר אוזניות חוטיות באמצעות Lightning או USB-C (תלוי במכשירכם), רוב הסיכויים הם שכרטיס הקול המובנה בתוך הכבל שלהן - כי משהו צריך לקחת את האות הדיגיטלי שיוצא מהשקע ולעבד אותו לאות אנלוגי שמגיע לאוזניות - לא יתמוך בצליל באיכות גבוהה. הפתרון היחיד שתומך היום בצורה מלאה בהשמעת צליל Lossless מאייפון ואייפד קצת מסובך, ודורש כרטיס קול חיצוני יחד עם מתאם USB.
צליל כיווני ייתמך באוזניות של אפל וביטס עם שבבי H1 או W1 - רוב האוזניות האלחוטיות של החברה מחמש השנים האחרונות, ובראשן כלל סדרת איירפודס. בחברה מבטיחים להוסיף לשירות שירים חדשים שתומכים באטמוס לעיתים קרובות.
2 צפייה בגלריה
איירפודס פרו
איירפודס פרו
איירפודס פרו. תומכות בצליל כיווני
(צילום: shutterstock)
על פי הערכות בשוק המוזיקה, אפל מיוזיק הוא שירות הסטרימינג השני הכי פופולרי ברחבי העולם, מאחורי ספוטיפיי. אפל עצמה לא חשפה מספרי מנויים לשירות מאז יוני 2019, אז הודיעה כי עברה את רף 60 מיליוני המנויים. לספיטיפיי, לעומת זאת, 356 מיליוני משתמשים, מתוכם 158 מנויים משלמים נכון ל-31 במרץ השנה.
עם זאת, בניגוד למתחרה השבדית, אפל לא מציעה למשתמשים מנוי חינמי שנתמך על-ידי פרסום, אלא רק מנוי בתשלום. בישראל, עולה השירות החל מ-9.90 שקלים בחודש (לסטודנטים), דרך 19.90 שקלםים בחודש למשתמש יחיד ועד ל-29.90 שקלים בחודש למנוי משפחתי עם שישה משתמשים.