לא קוראים לו ספרטקוס: חברת סוני הכריזה על שירות המנויים החדש שלה לפלטפורמת הפלייסטיישן, שנועד להתחרות באופן ישיר עם שירות הגיימפאס הפופולרי של מיקרוסופט. השירות יחולק לשלושה מסלולים שונים בדרגות תשלום שונות ויגיע לשוק באופן הדרגתי החל מחודש יוני השנה. בישראל יושק השירות ב-22 ביוני, במחיר התחלתי של 40 שקלים בחודש.
2 צפייה בגלריה
שירות פלייסטיישן פלוס
שירות פלייסטיישן פלוס
שירות פלייסטיישן פלוס
(צילום: Sony)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

השירות החדש, שזכה עד היום לשם הקוד ספרטקוס (Spartacus), הוא למעשה הדור הבא של שירות פלייסטיישן פלוס (PlayStation Plus) שהושק בשנת 2010. במסגרת השינוי ימוזג שירות הפלוס, המעניק למנויים גישה למשחקים נבחרים בכל חודש לצד תמיכה בחיבור לרשת לטובת משחקי אונליין, עם שירות הזרמת המשחקים PlayStation Now (שלא זמין בישראל), המציע למשתמשים גישה לספריית משחקים נבחרים מקונסולות העבר של סוני באמצעות הזרמת המשחקים בענן לקונסולות הפלייסטיישן 4 ו-5.
2 צפייה בגלריה
אקסבוקס ופלייסטיישן
אקסבוקס ופלייסטיישן
מתחרה חדש בשוק
(צילום: shutterstock)

השירות החדש יחולק לשלושה מסלולי תשלום שונים:

PlayStation Plus Essential: מסלול הבסיס של השירות שבמסגרתו יקבלו המנויים גישה לשני משחקים חדשים להורדה בכל חודש, הנחות ייחודיות למנויים בחנות המשחקים הדיגיטלית של החברה, גיבוי שמירות אונליין ותמיכה בחיבור לרשת לטובת משחקי אונליין. למעשה מדובר בגרסה הנוכחית של מנוי הפלוס המוצע למשתמשים בימים אלה.
המחיר בארצות הברית: $9.99 בחודש / $24.99 ברבעון / $59.99 בשנה. המחיר בישראל: 40 שקלים בחודש / 110 שקלים ברבעון / 244 שקלים בשנה.
PlayStation Plus Extra: במסגרת מסלול זה יקבלו המנויים את כל הבונוסים של מסלול Essential לצד גישה לספריית משחקים הכוללת 400 משחקים נוספים מספריית המשחקים של הפלייסטיישן 4 והפלייסטיישן 5 הניתנים להורדה. המשחקים בספרייה זו כוללים משחקים של אולפני הפיתוח של סוני ומשחקים של מפתחות צד שלישי. לפי סוני, הספרייה תכלול את הכותרים המוצלחים והמהנים ביותר של שתי הקונסולות.
המחיר בארצות הברית: $14.99 בחודש / $39.99 ברבעון / $99.99 בשנה. המחיר בישראל: 62 שקלים בחודש / 175 שקלים ברבעון / 405 שקלים בשנה.
PlayStation Plus Premium: במסגרת מסלול זה יקבלו המנויים את כל הבונוסים של מסלולי Essential ו-Extra לצד הבונוסים הבאים:
  • גישה לספריית משחקים הכוללת יותר מ-340 משחקים הזמינים למשחק מקונסולות הפלייסטיישן 2, הפלייסטיישן 3 וה-PSP (משחקי פלייסטיישן 3 זמינים למשחק באמצעות חיבור לענן בלבד).
  • אפשרות להזרמת משחקי PSP, פלייסטיישן 2, פלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4 באמצעות חיבור לענן, כולל אפשרות הזרמה למחשב, פלייסטיישן 4 ופלייסטיישן 5.
  • גישה מוקדמת ואקסקלוסיבית לדמואים מוקצבים בזמן שיאפשרו למשתמשים לנסות משחקים חדשים לפני יציאתם.
המחיר בארצות הברית: $17.99 בחודש / $49.99 ברבעון / $119.99 בשנה. מסלול זה לא יושק בישראל.
לצד אלה יוצע בשווקים נבחרים בהם המשחק בחיבור לענן אינו זמין מסלול בשם PlayStation Plus Deluxe שיציע את הבונוסים של מנוי הפרימיום במחיר מוזל יותר, כשהוא לא כולל את המשחקים והשירותים הדורשים חיבור לענן. מסלול זה יגיע לישראל.
המחיר בישראל: 71 שקלים בחודש / 205 שקלים ברבעון / 465 שקלים בשנה.
סוני הודיעה שספריית המשחקים של השירות תכלול בין היתר כותרי ענק של המותג, הכוללים בין היתר את המשחקים Marvel's Spider-Man, God of War, Death Stranding, Mortal Kombat 11 ו-Returnal. בנוסף אמרה החברה שהיא עובדת באופן הדוק עם מפתחות המשחקים השונות, כולל מפתחות צד שלישי ש"ירעננו" את הספרייה במשחקים חדשים באופן קבוע. יחד עם זאת, סוני הודיעה באופן רשמי שלא תוסיף לספריית המשחקים כותרים חדשים ביום השקתם.
השקת השירות החדש של סוני תחל בחודש יוני הקרוב במתכונת הפצה הדרגתית. השירות יהיה זמין בתור התחלה בשווקים נבחרים באסיה, ולאכן מכן בצפון אמריקה, אירופה ושאר מדינות העולם, כשסוני הודיעה שהשאיפה שלה היא להפעיל את השירות באופן מלא לכלל המדינות הנתמכות עד סוף המחצית הראשונה של 2022. בישראל יושק השירות באופן רשמי ב-22 ביוני.
פורסם לראשונה: 16:16, 29.03.22