מטא מציעה למשתמשים מינוי בתשלום: החל מהחודש הבא, משתמשים באירופה יוכלו לשלם 10 עד 13 אירו בחודש תמורת חשבון נטול פרסומות בפייסבוק ובאינסטגרם. בחברה אומרים כי המהלך נובע מ"הרגולציה המתפתחת באירופה" וככל הידוע אין כוונה להרחיב אותו לאזורים נוספים בעולם.
1 צפייה בגלריה
מטא
מטא
הייתם משלמים על מינוי לפייסבוק או אינסטגרם?
(צילום: mundissima / Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מדובר במהלך חריג של החברה, שכן המודל העסקי שלה מבוסס על הכנסות מפרסומות מותאמות אישית שמוצגות למשתמשים בפלטפורמות השונות שלה על בסיס תחומי העניין שלהם. לחברה יש הכנסות ממקורות נוספים - למשל ממנויים עסקיים בוואטסאפ וממכירת חומרה כמו משקפי המציאות המדומה (VR) מטא קווסט - אך מדובר במספרים זניחים ביחס להכנסות שלה מפרסום שהסתכמו בכ-33.4 מתוך 34.15 מיליארד דולר ברבעון האחרון.
ריפרש
המלחמה עם חמאס מגיעה לרובלוקס / עם יונתן רז-פרידמן
23:49
לפי ההודעה שפרסמה מטא, משתמשים באיחוד האירופי, באזור הכלכלי האירופי (EEA) ובשווייץ ישלמו על המינוי החדש 10 אירו לחודש אם יירשמו דרך המחשב ו-13 אירו לחודש אם יירשמו דרך האפליקציות לסמארטפון. ההבדל במחיר נובע מהעמלות שגובות אפל וגוגל על מכירות בחנויות האפליקציות שלהן.
המינוי נטול הפרסומות יכלול בשלב הראשון את כל החשבונות המחוברים של המשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם, אך החל מ-1 במרץ 2024 הם יצטרכו לשלם 8-6 אירו בחודש על כל חשבון נוסף שיבקשו לצרף לתוכנית. המינוי בתשלום יהיה זמין למשתמשים מעל גיל 18 בלבד. במקביל, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, תפסיק מטא באופן זמני להציג פרסומות לקטינים באיחוד האירופי.
במטא מקווים כי המינוי נטול הפרסומות ירכך את הדאגות של הרגולטורים באירופה לגבי פרקטיקות איסוף המידע של החברה; באיחוד האירופי דרשו בעבר ממטא לקבל את הסכמת המשתמשים בשביל להציג להם פרסומות המבוססות על הפעילות הדיגיטלית שלהם. בחברה החליטו כי משתמשים שיסרבו ייאלצו לשלם על השימוש ברשתות החברתיות שלה. בהודעה שפרסמה רומזת החברה כי לא הייתה מציעה את המינוי החדש אם האווירה הרגולטורית לא הייתה משתנה. "אנחנו מאמינים באינטרנט מבוסס-פרסומות, שמאפשר לאנשים גישה למוצרים ושירותים מותאמים אישית, ללא קשר למעמדם הכלכלי", נכתב. לצד זאת, אומרים במטא, "אנו מכבדים את הרוח ואת המטרה העולה מהרגולציות האירופיות, ואנחנו מחויבים לציית להן".