פייסבוק ו-EssilorLuxottica, החברה שמאחורי המותג ריי-באן, הכריזו הערב (יום ה') על משקפיים חכמים בשם "ריי-באן סטוריז". הפיצ'ר המרכזי שלהם הוא מערך צילום כפול שמאפשר לצלם תמונות וסרטוני וידאו בידיים חופשיות, באמצעות לחיצה על כפתור או בפקודה קולית "Hey Facebook, take a video". המשקפיים מצוידים ברמקולים קטנים ובמיקרופונים שמאפשרים לדבר בטלפון או להאזין למוזיקה ולפודקאסטים בלי צורך באוזניות. ריי-באן סטוריז עולים 299 דולר והם זמינים בארה"ב, אוסטרליה, קנדה, אירלנד, איטליה ובריטניה. עדיין לא ברור אם יגיעו גם לישראל.
2 צפייה בגלריה
ריי-באן סטוריז
ריי-באן סטוריז
חמוש במשקפיים. צוקרברג מציג את ריי-באן סטוריז
(צילום: פייסבוק)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"ריי-באן סטוריז הם צעד חשוב בדרך לעתיד שבו טלפונים לא יהיו חלק חיוני מהחיים שלנו", אמר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, "לא צריך לבחור בין אינטראקציה עם המכשיר לבין אינטראקציה עם העולם שמסביב". המצלמות, שתיהן עם חיישני 5 מגה-פיקסל, מאפשרות להקליט סרטונים באורך של עד 30 שניות. ניתן לשמור על המשקפיים עד כ-30 סרטונים וכ-500 תמונות ובהמשך להוריד אותם לאפליקציה חדשה בשם פייסבוק וויו (Facebook View) שזמינה להורדה לאנדרואיד ול-iOS. האפליקציה מאפשרת לערוך את התכנים ולשתף אותם ברשתות החברתיות. המשקפיים יהיו זמינים בעשרים עיצובים שונים ובפייסבוק מתגאים בכך שהם שוקלים רק חמישה גרמים יותר מדגמים רגילים. הסוללה שלהם, אגב, מספיקה לשש שעות שימוש והנרתיק מספק עוד שלוש טעינות מלאות.
2 צפייה בגלריה
ריי-באן סטוריז
ריי-באן סטוריז
ריי-באן סטוריז
(צילום: פייסבוק)
פייסבוק יודעת שאין לה מוניטין טוב במיוחד בכל הנוגע לשמירה על פרטיות, ולכן בחברה מדגישים כי נוריות LED על המשקפיים יידלקו ברגע שמצולם סרטון, על מנת שאנשים בסביבה יידעו שהם מתועדים. כמו כן, ישנו מתג שמאפשר לכבות את המצלמה והמיקרופון. את המשקפיים ניתן לשייך רק למשתמש אחד בכל פעם, כך שאם משתמש מאבד את המשקפיים ואדם אחר מנסה לשייך אותם לחשבון חדש, כל הנתונים השמורים עליהם נמחקים באופן אוטומטי.
אלמנט ההפתעה של פייסבוק נהרס מוקדם יותר היום, כאשר תמונות ראשונות של המשקפיים דלפו לרשת והסגירו את העיצוב שלהם. מי שעומד מאחורי ההדלפה הוא אוון בלאס, שנוהג להדליף פרטים על סמארטפונים וגאדג'טים אחרים באמצעות חשבון הטוויטר הפופולרי שלו Evleaks. מוקדם יותר השבוע פרסם אנדרו בוסוורת', מי שאחראי על מוצרי המציאות הרבודה והמדומה של פייסבוק, סרטון שצולם באמצעות המשקפיים החדשים. בסרטון מתועדות מספר סיטואציות מנקודת המבט של המשקפיים, בהן השלכת כריות לעבר צוקרברג, רכיבה על סקטבורד ודיג מסירה. אתמול הצטרף אליו צוקרברג, שפרסם תיעוד של משחק פינגפונג מנקודת המבט של המשקפיים.
ריי-באן סטוריז הם אבן דרך ראשונה - ולא מאוד מתקדמת - במסגרת המאמצים של פייסבוק לייצר משקפי מציאות רבודה (AR) שמאפשרים להוסיף שכבות וירטואליות על פני הסביבה הפיזית. משקפיים כאלה יאפשרו לנו בין היתר לצפות בהוראות הגעה לשער שממנו יוצאת הטיסה שלנו בנמל התעופה, לשוחח עם "הולוגרמה" של עמית לעבודה במקום לנהל שיחת וידאו, ומכיוון שבפייסבוק עסקינן - גם לצפות בפרסומות מותאמות אישית במרחב הציבורי. צוקרברג מקווה שמשקפי המציאות הרבודה והמדומה של פייסבוק (אוקולוס קווסט 2, משקפי המציאות המדומה של החברה, הושקו לפני שנה ונמכרו עד כה ב-4.6 מיליון יחידות) יהיו עבור מיליארדי משתמשים ברחבי העולם שער הכניסה למטאברס, הגלגול העתידי של האינטרנט שבו אנחנו לא נצפה בתוכן אלא נהיה בתוכו. החזון הזה לא ייחודי לפייסבוק: לפי הערכות בתעשייה, במהלך 2022 תשיק אפל קסדת מציאות רבודה/מדומה ובהמשך משקפי מציאות רבודה. גם מיקרוסופט, גוגל וחברות נוספות נערכות להשיק מוצרי מציאות רבודה משלהן.