ענקית החיפוש גוגל מפרסמת הבוקר (יום ד') את רשימת סיכום השנה לשנת 2022, שחושפת את הנושאים והאנשים הפופולריים ביותר שחיפשנו בגוגל במהלך השנה החולפת: מי הגיע למקום הראשון? מהו החיפוש הפופולרי ביותר בתרבות? ומיהם האנשים שגוגלנו הכי הרבה? הנה כל מה שחיפשנו השנה בגוגל.
4 צפייה בגלריה
מנוע החיפוש של גוגל באייפון X
מנוע החיפוש של גוגל באייפון X
נתוני החיפוש של גוגל נחשפים
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קורונה אאוט - מונדיאל, Wordle ואוקראינה אין

במקום הראשון ברשימת המונחים הטרנדיים של שנת 2022, המונדיאל בקטאר, שכבש את ראש הרשימה עוד לפני שהחל, עם שלל חיפושים הנוגעים לטורניר ולמדינה המארחת אותו. אל המקום השני הגיע משחק המילים "Wordle", שכבש את העולם בסערה.
החיפושים הפופולריים בגוגל 2022
4 צפייה בגלריה
Wordle
Wordle
שיגע את העולם: Wordle
(צילום: AFP)
שנת 2022 סימנה בין היתר את סופו של השיח הקדחתני סביב מגפת הקורונה, זאת לאחר שלוש שנים שבהן מונחים שונים סביבה כיכבו ברוב המקומות של רשימת המונחים הפופולריים. האזכור היחידי למגפת הקורונה השנה הוא "מדא בדיקות קורונה", שהגיע למקום התשיעי ברשימה. החיפושים שהחליפו את הקורונה הם "תו ירוק" ו-"Skyscanner" (אתר לחיפוש טיסות) - בשורה משמחת ורשמית לכך שחזרנו לטייל מסביב לעולם.
גם המלחמה באוקראינה הביאה ללא מעט חיפושים - במקום השישי ברשימה נמצא המונח "новости украины" (חדשות על אוקראינה ברוסית). ברשימת "האנשים הטרנדיים של השנה" מככב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במקום השמיני. מיד אחרי המלחמה באוקראינה ממוקם המונח "תוצאות הבחירות" - אנחנו לא ממש מופתעים.

מהדר מוכתר דרך צביקה פיק ועד סיימון לבייב: האנשים הפופולריים של שנת 2022

היא אמנם נשארה הרחק מאחוז החסימה, אך את המקום הראשון ברשימת "האנשים הפופולריים של השנה" קיבלה הדר מוכתר, יו"ר מפלגת "צעירים בוערים". מיד אחריה ובמקום השני נירו לוי, שנפצע קשה בתאונת אופנוע בחודש אוגוסט. אל המקום השלישי הגיע חבר הכנסת איתמר בן גביר, מיד אחריו במקום הרביעי, השחקנית סנדי בר.
4 צפייה בגלריה
הדר מוכתר
הדר מוכתר
הכי פופולרית בגוגל: הדר מוכתר
(צילום: מוטי קמחי)
אל המקום השביעי הגיע סיימון לבייב, הידוע בכינויו "נוכל הטינדר", שפרץ לתודעה בישראל ובשאר העולם לאחר עלייתו של סרט התיעוד בנטפליקס אודותיו. הסרט עצמו, אגב, הגיע למקום הראשון ברשימת הסרטים הפופולריים של השנה. את הרשימה חותמים השופטת לשעבר אתי קרייף והמגיש אסי עזר.
את רשימת "האנשים שהלכו לעולמם" פותח צביקה פיק שנפטר באוגוסט האחרון. אל המקום השני הגיע העבריין בני שלמה שנרצח ביריות בתחילת אוקטובר. במקום השלישי: ספיר נחום, שנרצחה על פי ההאשמות על ידי בעלה.

שנת 2022 בתרבות

שנת 2022 הייתה שנה נהדרת לתרבות ולענף הסדרות: במקום הראשון ברשימה "פאודה" שחודשה לעונה רביעית, ומיד אחריה "מניפסט". כאן 11 כבשה מספר מקומות ברשימה, עם "טהרן" שהגיעה למקום השלישי, "מנאייכ" במקום הרביעי, "המפקדת" במקום השמיני ו"שעת אפס" במקום העשירי. סדרות ישראליות נוספות שהגיעו לרשימה הן "צומת מילר" ו"שנות ה-90". בראש רשימת "תוכניות הריאלטי הפופולריות": "האח הגדול", ומיד אחריה "חתונה ממבט ראשון" ו"אהבה חדשה".
סדרות הטלוויזיה הפופולריות בגוגל 2022
4 צפייה בגלריה
פאודה מאחורי הקלעים
פאודה מאחורי הקלעים
ממשיכה לשבור שיאים: פאודה
(צילום: אליה ספינופולוס, באדיבות yes)
בענף הסרטים ומיד לאחר "נוכל הטינדר" קיבל את המקום השני הסרט "صالون هدى" (הסלון של הודא), של הבמאי הפלסטיני-הולנדי האני אבו אסעד. מיד אחריו תפס ז'אנר סרטי גיבורי העל לתפוס נתח גדול מהרשימה - "באטמן" של הבמאי מאט ריבס הגיע למקום הרביעי, אחריו "ת'ור אהבה ורעם" במקום החמישי. אל הרשימה הצטרפו גם "בלאק אדם" במקום השביעי, ו"דוקטור סטריינג' 2" במקום השמיני. את המקום האחרון ברשימה חתם הסרט הישראלי "בחורים טובים".