בספטמבר האחרון הציג אילון מאסק את אופטימוס, רובוט הומנואידי מתוצרת טסלה שלדבריו אמור לבצע משימות "מסוכנות, משעממות ורפיטטיביות" במקום בני האדם. אלא שבפועל, הרובוט שהוצג על הבמה התקשה ללכת בכוחות עצמו. מי שנמצאת בשלב הרבה יותר מתקדם בפיתוח רובוט הומנואידי היא חברת בוסטון דיינמיקס שפרסמה אמש (יום ד') סרטון חדש שמדגים את האבולוציה של הרובוט שלה, אטלס.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הסרטון החדש של בוסטון דיינמיקס מתרחש ב"אתר בנייה" שנבנה בסטודיו שבו היא נוהגת לצלם סרטונים. בסרטון נחלץ אטלס לעזרתו של פועל בניין ששכח את תיק הכלים שלו: הוא מאתר את התיק, מציב קרש שיאפשר לו לעבור מהמדרגות אל הפיגומים, אוחז בתיק, מדלג בקלילות לעבר הפועל וזורק לכיוונו את התיק. לאחר מכן הוא מפיל תיבת עץ, קופץ ונוחת עליה - ומקנח בסלטה.
במבט ראשון, מדובר בסרטון פחות מרשים מסרטונים קודמים שבהם נראה אטלס רוקד ועושה פארקור, אבל בבוסטון דיינמיקס מסבירים שהוא מציג התפתחות חשובה: בניגוד לתרחישים הקודמים, הפעם אטלס צריך לזהות חפצים, לאחוז בהם ולהזיז אותם ממקום למקום בלי לאבד את שיווי המשקל לרגע.
1 צפייה בגלריה
אטלס
אטלס
"העתיד של הרובוטיקה". אטלס בפעולה
(צילום: בוסטון דיינמיקס)
"אנחנו מוסיפים שכבות נוספות של יכולות", הסביר בן סטיבנס, מנהל צוות השליטה בפרויקט, "פארקור וריקוד היו דוגמאות מעניינות של תנועתיות קיצונית, ועכשיו אנחנו מנסים להישען על אותו מחקר כדי לבצע מניפולציה (תפעול של אובייקטים - י.מ) באופן משמעותי". רובין דייטס, מהנדס תוכנה בפרויקט, הוסיף: "מה שחשוב בפרויקט של אטלס זה שאנחנו לא מוותרים על שום דבר מהדברים שכבר למדנו".
סטיבנס ציין כי הפלת תיבת העץ מהפיגום - פעולה שנראית פשוטה וטבעית מאוד לבני אדם - היא מורכבת ביותר עבור רובוט: אטלס צריך להישען על התיבה ולהפעיל מספיק כוח על מנת לגרם לה ליפול - כל זאת בלי לאבד את שיווי המשקל וליפול יחד איתה אל הקרקע.
אז האם בקרוב נראה את אטלס ממלא את מקומם של פועלים באתרי בנייה? לא ממש: בניגוד לספוט, הרובוט-כלב המפורסם של בוסטון דיינמיקס שנמכר תמורת כ-75 אלף דולר, אטלס הוא פלטפורמת מחקר שמאפשרת לחברה לשפר את היכולות של הרובוטים האחרים שלה, ובמקביל לקדם פיתוח עתידי של רובוט הומנואידי.
לדברי סטיבנס, "דרך ארוכה" מחכה לרובוטיקאים שמעוניינים לפתח רובוטים הומנואידים שמסוגלים לבצע משימות מסוכנות בעולם האמיתי: "יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל זה נותן לנו הצצה לכיוון שהתחום הזה הולך אליו. זה העתיד של הרובוטיקה".