שיאומי הציגה רובוט הומנואידי (דמוי אדם) בשם CyberOne שלטענתה יודע להבחין ב-45 סוגי רגש אנושיים ואפילו לנחם את המשתמשים אם הם עצובים. העיתוי של ההכרזה מעניין: כחודש לפני המועד שבו אמור להציג אילון מאסק את הרובוט המצופה של טסלה, אופטימוס.
1 צפייה בגלריה
הרובוט של שיאומי
הרובוט של שיאומי
הרובוט של שיאומי. ישים לב אם אתם עצובים
(צילום: שיאומי)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

CyberOne הוא רובוט בגובה 177 ס"מ ובמשקל 52 ק"ג שיכול לשאת חפצים במשקל של עד 1.5 ק"ג ביד אחת. בנוסף ליכולת להבחין ברגשות אנושיים, יש לו תפיסה מרחבית והוא מסוגל לזהות בני אדם, מחוות, הבעות פנים וכן 85 סוגים של רעשים סביבתיים. בסרטון שפרסמה שיאומי נראה הרובוט כשהוא משוחח בטבעיות עם מנכ"ל החברה ליי ג'ון, מגיש לו פרח ועושה תנועות קונג פו. כמו תמיד בהדגמות מהסוג זה, קשה לומר עד כמה מדובר בתצוגה אותנטית של היכולות של הרובוט.
מדובר ברובוט השני שעליו מכריזה שיאומי אחרי CyberDog, רובוט הולך על ארבע שהציגה החברה לפני שנה. למרות שאב-טיפוס של הרובוט החדש הוצג על הבמה באירוע שערכה שיאומי בשבוע שעבר בבייג'ינג, החברה לא מסרה אם ומתי הוא יהיה זמין לרכישה. שיאומי נוהגת להציג מעת לעת קונספטים של מכשירים עתידניים שלא תמיד מבשילים למוצרים צרכניים.
רובוטים הומנואידים נחשבים לגביע הקדוש של ענף הרובוטיקה. אחרי שנים של קיפאון, לאחרונה נראה שהם זוכים לעדנה - בין היתר בזכות ההתקדמות המשמעותית בתחום הבינה המלאכותית - ולא מעט חברות מביעות עניין בפיתוח רובוטים כאלה. כאמור, אילון מאסק אמור להציג בחודש הבא את אופטימוס, הרובוט ההומנואידי של טסלה שלטענתו יהיה מצויד ביכולות מתקדמות ביותר - טענה שמומחים לרובוטיקה ממליצים להתייחס אליה בספקנות.
בישראל לפחות שתי חברות מפתחות רובוטים הומנואידים: Unlimited Robotics הציגה בשנה שעבר את גארי, שאומנם אינו מצויד ברגליים אך יש לו צורה של אדם והוא כבר מסייע להוריד את העומס מצוותים אנושיים בבתי מלון ובבתי חולים. Mentee Robotics שהוקמה על ידי ד"ר ליאור וולף ופרופ' אמנון שעשוע, מפתחת גם היא רובוט הומנואידי, אך טרם הציגה אותו לעולם.
בעתיד, רובוטים הומנואידים עשויים לקחת על עצמם חלק מהמשימות ששמורות היום לבני אדם בלבד, למשל לסדר את הבית, להשקות צמחים, לפנות כלים מהמדיח ועוד. מאסק, למשל, טוען שאופטימוס יוכל להחליף בני אדם בביצוע משימות "משעממות, רפיטטיביות ומסוכנות" ואפילו ללכת במקומם לחנות כדי לרכוש מצרכים.
עם זאת, הטכנולוגיה עדיין רחוקה משם ולראיה גם שיאומי עצמה לא טוענת שהרובוט שלה מסוגל לבצע פעולות מהסוג הזה. להיפך: בסרטון שפרסמה עם ההכרזה היא לא מסתירה את העובדה שלמרות שהרובוט שלה יודע ללכת, הוא מסוגל גם ליפול פעם אחר פעם על הפרצוף.