סין הורתה לפקידים בסוכנויות ממשלה לא להשתמש באייפון או במכשירים של מותגים זרים למטרות עבודה ולא להביא אותם למשרד - כך דיווח אמש (יום ד') הוול סטריט ג'ורנל. הדיווח מגיע ימים ספורים לאחר שוואווי השיקה בסין סמארטפון מתקדם עם קישוריות 5G שעשוי לפגוע במכירות של אפל.
2 צפייה בגלריה
לוגו אפל
לוגו אפל
לוגו אפל
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ההוראה החדשה של המשטר בבייג'ינג מהווה התפתחות מדאיגה מבחינתה של אפל, פחות משבוע לפני ההשקה הצפויה של סדרת אייפון 15: סין היא אחד השווקים הגדולים ביותר של החברה, שאחראי לכ-19% מההכנסות שלה, והיא גם המדינה שבה אפל מייצרת את רוב המכשירים שלה - אם כי בשנים האחרונות היא משתדלת לצמצם את התלות במדינה הקומוניסטית ולהעביר קווי ייצור למדינות כמו ווייטנאם והודו.
אפל הצליחה לשמור על יחסים טובים עם המשטר הסיני לאורך השנים למרות המתיחות בין וושינגטון לבייג'ינג. היא אף ספגה לא פעם ביקורת על שיתוף הפעולה שלה עם ההנחיות של המשטר שהואשם שוב ושוב בהפרת זכויות אדם. ברבעון השני של 2023 עקפה סין לראשונה את ארה"ב וצפון-אמריקה והפכה לשוק הגדול ביותר של האייפון. לפי חברת המחקר TechInsights, מכירות האייפון בסין בתקופה זו היוו 24% מההכנסות העולמיות, לעומת 21% בארה"ב.

רוח גבית מרוסיה?

ההערכה היא שההחלטה החדשה התקבלה במסגרת המאמצים של בייג'ינג להפחית את התלות בטכנולוגיה זרה ולשפר את אבטחת המידע. ייתכן שסין קיבלה רוח גבית מרוסיה, שהודיעה לאחרונה על החלטה דומה על רקע המלחמה באוקראינה. לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, ההנחיה של סין הועברה לעובדים בצ'אטים קבוצתיים ובפגישות עם המנהלים שלהם, אולם לא לגמרי ברור באיזה היקף היא הופצה.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
עבור וואווי, יצרנית הסמארטפונים הסינית שכמעט נעלמה מהשוק העולמי בעקבות הסנקציות של וושינגטון, מדובר בבשורות מצוינות. בשבוע שעבר השיקה החברה בשקט-בשקט סמארטפון חדש ומתקדם בשם מייט 60 פרו. החברה לא חשפה מידע רב על המכשיר, אך בדיקות עצמאיות העלו כי הוא תומך בקישוריות 5G - סימן לכך שהחברה הצליחה להתגבר על הסנקציות האמריקאיות שעד מנעו ממנה גישה לטכנולוגיה הזאת. לפי ההערכות, וואווי תכננה את ערכת השבבים של מייט 60 פרו בעצמה ומי שייצרה אותו היא יצרנית השבבים הסינית SMIC.
2 צפייה בגלריה
וואווי מייט 60 פרו
וואווי מייט 60 פרו
פרסומות לטלפון החדש של וואווי, מייט 60 פרו
(צילום: ALEX PLAVEVSKI / EPA)
מרטין יאנג, אנליסט בחברת ההשקעות אופנהיימר, העריך בשיחה עם הוול סטריט ג'ורנל כי הטלפון החדש של וואווי עלול לגרום לירידה של 10 מיליון במספר היחידות שאפל תמכור ב-2024. "החרם הממשלתי והטלפון החדש של וואווי יהיו אירועים משמעותיים עבור האייפון", אמר יאנג, "שניהם ביחד יגרמו ליותר משתמשי אנדרואיד לשדרג למכשיר של וואווי, או למשתמשי אייפון לחזור לוואווי".