ענקית הטכנולוגיה גוגל מקדישה היום (ראשון) "Google Doodle" - איור שיחליף את הלוגו של מנוע החיפוש לאורך כל היום לגילה גולדשטיין ז"ל, לציון עשרים שנים מאז שקיבלה את פרס יקירת קהילת הלהט"ב, על מעמדה כראשונת הנשים הטרנסיות בישראל ועל מאבקה לשיוויון עבור הקהילה, למרות הרדיפה והקשיים שחוותה.

עוד בנושא:

הדודל מכיל אלמנטים שונים שמסמלים את אישיותה ופועלה - יש בו צילום של פסל של האמנית ג׳ני קירשטיין, שמציג את דמותה של גולדשטיין על רקע בנייני הבאוהאוס המזוהים עם תל אביב, מקושטים בדגלי ישראל וגאווה. בנוסף, לוגו גוגל מורכב מאיור של חתולי רחוב וכלבים, כמחווה לחיבתה לחיות, שהצילה וגידלה. מוטיבים נוספים לקוחים מעולם הבמה - כמו מיקרופון ופנס במה, מאחר שלאורך חייה גולדשטיין הקליטה שירים, שיחקה בסרטים והופיעה כרקדנית קברט בארץ ובאירופה.
1 צפייה בגלריה
האיור של גולדשטיין המשלב אלמנטים מחייה
האיור של גולדשטיין המשלב אלמנטים מחייה
האיור של גולדשטיין המשלב אלמנטים מחייה
(תמונה: גוגל)
גולדשטיין נולדה ב-18 בדצמבר 1947 בטורינו, איטליה, ועלתה לחיפה בגיל צעיר. בשנות ה-60 הפכה לישראלית הראשונה שעברה תהליך להתאמה מגדרית באופן רשמי, ובשנות ה-70 עזרה לייסד את "האגודה", ארגון זכויות הלהט״ב הראשון בישראל. לצד עבודתה בזנות, הופיעה כאמור גם כרקדנית וזמרת בברים בתל-אביב כמו ״אלנבי 58״. במהלך שנות ה-90 הקליטה מספר שירים מקוריים והנחתה תכנית רדיו שבועית.
נוסף לפרס יקירת הקהילה בו זכתה בשנת 2003, ב-2005 זכתה בפרס שחקנית המשנה בפסטיבל הקולנוע הלהט״בי במיאמי. ב-2010 פורסם הסרט התיעודי אודותיה ׳זאת גילה זאת אני׳ של אלון ויינשטוק. דמותה ותרומתה אף היוו השראה להקמת "פרויקט גילה להעצמה טרנסית" ב-2011.
ברק רגב, מנכ״ל גוגל בישראל אמר כי "השנה, יותר מתמיד, גוגל נרגשת לעמוד לצד הקהילה הגאה בישראל ולחגוג את מורשתה של גילה גולדשטיין ז״ל בעמוד הבית שלנו. גולדשטיין הייתה מנהיגה שהצעידה את הנראות והקבלה של קהילת הלהט״ב הישראלית. חמש וחצי שנים לאחר פטירתה, אנחנו אומרים לה תודה״.
לינור אברג׳יל, מנכ״לית "טרנסיות ישראל" וחברה קרובה של גולדשטיין בירכה על הצעד ואמרה כי ״לא מובן מאליו שגוגל תשים זרקור על אישה טרנסית שהודרה לשוליים כי סירבה לחיות לפי תכתיבי החברה. הקהילה הטרנסית וכלל החברה הלהט״בית בישראל התקדמה מאוד בזכות האבן שהניחה גילה״.