את המרוויחים הגדולים מההתרגשות סביב הבינה המלאכותית כולנו מכירים: מיקרוסופט, גוגל, OpenAI וגם AI21 הישראלית ועוד מאות סטארטאפים שמתמקדים בתחום הכי חם בעולם הטכנולוגיה. אבל מסתבר שלרשימה הזאת אפשר להוסיף גם את אנגווילה, אי קטנטן בקריביים שלרוב אינו מוזכר בהקשרים טכנולוגיים.
1 צפייה בגלריה
אנגווילה
אנגווילה
חול לבן, מים בטורקיז ומיליונים מ-AI. אנגווילה
(צילום: DiegoMariottini / Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הסיבה לכך היא לא השקעה יוצאת דופן של הטריטוריה הבריטית הזעירה בבינה מלאכותית; גם לא חוות שרתים שיושבות דווקא באי הטרופי המזוהה עם חופים יפהפיים עם חול לבן ומים בצבע טורקיז. אנגווילה, מסתבר, היא האחראית על רישום כתובות אינטרנט עם הסיומת ai, שהפכו למוצר מבוקש במיוחד בשנה האחרונה.
חברות רבות שמתמקדות בבינה מלאכותית מעדיפות לרכוש כתובות אינטרנט שמסתיימות ב-ai ולא ב-com המיועד למגזר העסקי. כך, למשל, הכתובת של סטארט-אפ הבינה המלאכותית של אילון מאסק היא x.ai, וגם הסטארט-אפ שעומד מאחורי מחולל התמונות Stable Diffusion בחר בכתובת stabillity.ai. גם לגוגל, פייסבוק ומיקרוסופט יש כתובות עם סיומת ai שמפנות את המשתמשים לשירותים שמתמקדים בבינה מלאכותית.
לפי הערכות שפורסמו באתר בלומברג, אנגווילה עשויה להרוויח 25-30 מיליון דולר מרישום של כתובות אינטרנט בשנת 2023. מדובר בסכום משמעותי עבור אי קטנטן שבו חיים כ-20 אלף בני אדם בלבד. למעשה, מדובר בכרבע מההכנסות השנתיות הצפויות של הטריטוריה לפי משרד האוצר של אנגווילה.
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10
אנגווילה גובה 140 דולר לשנתיים על רישום של כתובת עם הסיומת ai. לפי וינס קייט, שמנהל את מתחם הכתובות ai. עבור אנגווילה, מספר האתרים עם הסיומת הפופולרית הכפיל את עצמו בשנה האחרונה ליותר מ-287 אלף. קייט הוא גם מי שעומד מאחורי ההערכה שלפיה דמי הרישום יניבו לאנגווילה כ-30 מיליון דולר השנה (גורמים רשמיים סירבו להגיב לבלומברג).

ימים מוקדמים

לדברי קייט, מספר הכתובות עם הסיומת ai. גדל בהדרגה לאורך השנים - כבר בשנת 2021 הוא הניב לאנגווילה 7.4 מיליון דולר - אבל בין דצמבר 2022 למרץ 2023 הוא זינק באופן משמעותי. "הכל השתנה מאוד אחרי 30 בנובמבר", אמר קייט כשהוא מתייחס לתאריך שבו הושק ChatGPT, הצ'אטבוט הפופולרי של חברת OpenAI שהצית את מירוץ החימוש הנוכחי בתחום הבינה המלאכותית.
בחודשים האחרונים אומנם חלה ירידה מסוימת בביקוש לכתובות עם הסיומת ai, אבל קייט סבור שצמד האותיות צפוי להניב לאנגווילה עוד הכנסות רבות. "אני חושב שמכיוון שאנחנו בימים המוקדמים של בינה מלאכותית, אנחנו גם בימים המוקדמים של כתובות אינטרנט עם הסיומת ai", אמר בנימה אופטימית לבלומברג.