משנה לשנה, יותר ויותר אנשים מתחילים לשלב בחייהם את העוזרות החכמות, שמאפשרות להם לייעל את אורח החיים שלהם הודות ליכולת לבצע פעולות פשוטות שמסייעות למשתמשים במהלך יומם. ציוץ ויראלי שהתפרסם בתחילת השבוע מזכיר לנו שאפילו שהן כאן לעזור לנו, העוזרות החכמות לא תמיד יודעות לספק את התשובה הכי טובה בעולם.
1 צפייה בגלריה
העוזרת הקולית של אמזון
העוזרת הקולית של אמזון
העוזרת הקולית של אמזון
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הציוץ של קריסטין ליבדהל חולל סערה כשתיארה איך העוזרת החכמה של ענקית הטכנולוגיה אמזון, העונה לשם אלקסה, ייעצה לבתה בת העשר לבצע את "אתגר האגורה", שבו על המשתתף לחבר תקע לשקע החשמל באופן חלקי, ולשלב ברווח שנשאר בין התקע לשקע מטבע, לאחר שביקשה ממנה שתיתן לה אתגר. מיותר לציין שמדובר באתגר מסוכן במיוחד שהיה עלול להיגמר בנזק פיזי ואף מוות מהתחשמלות.
ככל הנראה, העוזרת הקולית עשתה את מה שהיא עושה ברוב המקרים שבהם היא לא מוצאת תשובה במהירות, וחיפשה ברשת את תוכן השאלה שנשאלה על מנת לספק את התשובה העדכנית ביותר, המתבססת על תוצאות החיפוש שערכה. העוזרת הגיעה, ככל הנראה, לכתבה המספרת על אתגרי רשת מסוכנים המופיעים בתקופה האחרונה ברשת החברתית טיקטוק, בהם אתגר האגורה, והחליטה לשתף את הילדה באתגר שמצאה ואף להציע לה לבצע אותו. האתגר אגב, עדיין מסתובב חופשי ברשתות החברתיות.
אמזון מיהרה להגיב לתקרית וטענה שמדובר בטעות חמורה שנגרמה עקב "תקלה לא שגרתית", ושהיא טיפלה בתקלה באופן מיידי על מנת שלא תחזור על עצמה עם משתמשים נוספים. האמא המודאגת החליטה לבדוק בעצמה את הטענות של אמזון, ושיתפה שהעוזרת הקולית לא סיפקה לה אתגרים מסוכנים ביום שלאחר המקרה.
אמזון היא לא החברה היחידה שהעוזרת הקולית שלה סובלת מבעיות מסוג זה. בחודש אוקטובר האחרון ספגה גוגל ביקורת קשה לאחר שמשתמש צייץ כי שאל את גוגל אסיסטנט מה לעשות לאחר שחווה התקף, והיא סיפקה לו עצות מסוכנות שמבוססות על מאמר שמפרט מה לא לעשות בזמן התקף. כמו במקרה של אמזון, גם גוגל מיהרה לתקן את המקרה, כשהיום אי אפשר למצוא את המקור ממנו לקחה העוזרת הקולית מידע.
בסופו של דבר, חשוב מאוד לזכור שאפילו שהן כאן לסייע לנו, ברוב המקרים העוזרות הקוליות פשוט חוסכות לנו את החיפוש באינטרנט, וכיוון שמדובר בסופו של דבר במחשב שמחפש עבורנו את התוצאות ומשתף אותנו בתוצאה העדכנית ביותר באופן אוטומטי, לעיתים התשובה שנקבל לא בהכרח תתאים לשאלה ששאלנו.