לפני כמעט עשור, פייסבוק פיצלה את פיצ'ר הצ'אט מאפליקציית הרשת החברתית לאפליקציה נפרדת - מסנג'ר. משתמשים שרצו להתכתב עם חברים מהנייד או לשתף עימם תכנים שונים חויבו להוריד גם את האפליקציה הנוספת. אז, מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, אמר כי הפיצול יאפשר חוויה טובה יותר למשתמשים. כעת, בחברה בוחנים את היפוך הצעד והחזרת הפיצ'רים לאפליקציית פייסבוק. כרגע מדובר בניסוי, אך בחברה אומרים שהוא יורחב בקרוב. לא ידוע כמה אנשים יראו את תיבת ההודעות המובנית באפליקציית פייסבוק כבר בשלב זה.

עוד בנושא:

הצעד הוא חלק מהקרב של מטא מול טיקטוק, שמציעה אפשרויות צ'אט מובנות למשתמשים. בנוסף, פייסבוק מעוניינת להדגיש את מעמדה כפלטפורמה לגילוי תוכן ושיחה עליו. בשנה שעברה, החברה הצהירה על כוונותיה להפוך את הפלטפורמה ל"מנוע גילוי", בניגוד לפלטפורמה שבעיקר מחברת בין חברים. שינוי הכיוון נובע בין היתר מהחששות בחברה מעליית הגיל של קהל המשתמשים והקושי למשוך אליה צעירים. במסגרתו, שמו דגש גדול יותר על המלצות תכנים מבוססות AI, בניסיון להגביר את המעורבות של המשתמשים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציות פייסבוק
אפליקציות פייסבוק
אפליקציות פייסבוק ומסנג'ר
(אילוסטרציה: Shutterstock)
"במשך כמעט 20 שנים היינו ידועים בתור המקום שמחבר חברים ומשפחה, אבל בעשרים השנים הבאות אנחנו עובדים על להיות ידועים בתור מקום לגילוי חברתי. לעזור לך להתחבר עם האנשים שאתה מכיר, האנשים שאתה רוצה להכיר והאנשים שאתה צריך להכיר", אמר מנהל פייסבוק, טום אליסון, בראיון ל-CNN.
בבלוג הרשמי של החברה נכתב כי "בניגוד לדיווחים אחרים, פייסבוק לא מתה ולא גוססת, אלא חיה ומשגשגת עם 2 מיליארד משתמשים יומיים פעילים". למרות זאת, דיווח בניו יורק טיימס העלה כי ייתכן שחלק מאותם משתמשים כלל לא היו מודעים לכך שהם משתמשים בפלטפורמה. לפי הדיווח, נערים וצעירים רבים לא ידעו שהם מפרסמים תכנים בפייסבוק, כשסימנו בטעות תיבה שמאפשרת לאינסטגרם לשתף את התכנים שלהם גם בפייסבוק, עם הרשמתם לפלטפורמה.
בתוך כך, טיקטוק עושה צעד נוסף כדי לבסס את הפופולריות שלה, הנוגע לאפשרות של יוצרים להתפרנס מהפלטפורמה. טיקטוק מתחילה לאפשר ליוצרים להציג תכנים אקסקלוסיביים מאחורי חומת תשלום - שעוקביהם יצטרכו לשלם כדי לקבל אליהם גישה. התכנים הללו יוכלו להיות ארוכים יותר ממה שמתאפשר לרוב בפלטפורמה - עד 20 דקות, כאשר סרטונים רגילים בפלטפורמה מוגבלים לאורך של עד 10 דקות.
התכנית החדשה נקראת "Series" ותאפשר ליוצרי תוכן ליצור אוספי סרטונים שניתן יהיו לרכוש, כאשר כל אוסף כזה יכיל עד 80 סרטונים. התעריף יהיה לבחירת היוצר וינוע בין דולר ל-190 דולר. בשלב זה האפשרות פתוחה ליוצרים נבחרים בלבד, ובחודשים הקרובים החברה תפתח אפשרות ליוצרים נוספים להגיש אליה מועמדות. בשלב זה, יוצרים בטיקטוק יוכלו לשמור את כל ההכנסות (פרט לעמלה על עיבוד התשלום בחנויות האפליקציות, שלרוב עומדת על כ-30% מהתשלומים). לא ידוע מה יהיה הנתח שהפלטפורמה תיקח מההכנסות מהפיצ'ר בהמשך.