במקום ציפור כחולה, שמיים כחולים: בלוסקיי, רשת חברתית מבוזרת ששואפת להתחרות ראש בראש בטוויטר, הגיעה לחנות האפליקציות של אפל - אבל זה עדיין לא אומר שתוכלו להתחיל להשתמש בה מיד.
2 צפייה בגלריה
Bluesky
Bluesky
Bluesky
(צילום מסך)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בלוסקיי התחילה את דרכה כפרויקט פנימי של טוויטר, אולם כיום היא מתפקדת כחברה נפרדת. הפלטפורמה נמצאת בתחילת דרכה, ועדיין מדובר בפרויקט מסתורי ומוגבל למדי בגישה שלו לקהל הרחב - נכון לרגע זה ניתן להירשם ולהשתמש ברשת רק אם קיבלתם הזמנה אישית להצטרף אליה. בינתיים האפליקציה זמינה להורדה אך ורק בחנות האפליקציות של אפל ולא ברור אם ומתי היא תהיה זמינה למשתמשי אנדרואיד.
אחד התומכים המרכזיים והנלהבים ביותר של הפרויקט הוא לא אחר מאשר ג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד שותף בעברו של הרשת החברתית טוויטר שכיום נמצאת תחת בעלותו של אילון מאסק. נכון לרגע זה ובהתבסס על תמונות המסך שהועלו לעמוד הרשת החברתית בחנות האפליקציות של אפל, בלוסקיי מזכירה מאוד בנראות שלה ובאופן לא מפתיע בכלל את טוויטר. מעבר לכך, הממשק של בלוסקיי נראה די מבטיח, ועל-פי אותן התמונות נראה שהרשת הולכת לכלול מספר אזורי תוכן שונים, אפשרות לשיתוף מחדש של פוסטים ועוד.
2 צפייה בגלריה
עיצוב מבטיח
עיצוב מבטיח
עיצוב מבטיח ומאוד דומה לטוויטר
(צילום מסך מתוך חנות האפליקציות של אפל)
בלוסקיי היא כאמור "רשת חברתית מבוזרת", והיא עושה שימוש בפרוטוקול בשם "AT Protocol" (ראשי תיבות Authenticated Transfer Protocol) המונע על-ידי פיתוחי קוד פתוח. המטרה העיקרית של הפרוטוקול היא לאפשר לשלל רשתות חברתיות להיות בנויות עליו, מה שיאפשר למשתמשים לתקשר אחד עם השני גם אם הם נמצאים כל אחד בתוך רשת חברתית אחרת.
בשיטה זו יוכלו המשתמשים לבחור את הרשת החברתית המועדפת עליהם בקלות, כשברמת העיקרון תינתן להם האפשרות לעבור בין כמה רשתות חברתיות בלחיצת כפתור היות וכאמור כולן עובדות על אותו פרוטוקול. ראוי לציין שלא מדובר ברעיון חדש לגמרי בעידן הרשתות החברתיות וכבר היום קיימות לא מעט מתחרות שעובדות פחות או יותר באותה הצורה, כמו מסטודון למשל שעושה שימוש בפרוטוקול דומה בשם "ActivityPub".