עולם מוצפן: אפל הודיעה אמש (יום ד') כי תרחיב את יכולות הצפנת הנתונים מקצה לקצה בשירות הענן שלה, iCloud. הרחבת יכולות הצפנת הנתונים של החברה תבוא לידי ביטוי באמצעות פיצ'ר חדש בשם "Advanced Data Protection" שיאפשר למשתמשים להצפין מקצה לקצה מגוון רחב של קבצים, בהם תמונות, פתקים, גיבויים שונים, היסטוריות צ'אטים ושיחות ועוד ולאבטח אותם מפני האקרים, ממשלות וגופי ריגול.
1 צפייה בגלריה
לוגו אפל
לוגו אפל
יכולות הצפנה מקצה לקצה חדשות
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אפל כזכור הפכה את פרטיות המשתמשים שלה לערך עליון במהלך השנים האחרונות, שבהן השיקה שלל כלי אבטחה שונים שנועדו לשמור את מידע המשתמשים פרטי, חסוי ומוצפן כלל שניתן. אחד מאותם כלים הוא "Lockdown Mode", כלי המאפשר למשתמשים אותם אפל מגדירה "בסיכון גבוה" לקבל שכבות הגנה נוספות וחזקות במיוחד. על פי אפל אותו כלי מיועד להגן על בכירי ממשל, עיתונאים, פעילי זכויות אדם וכמובן פוליטיקאים.
מי שכאמור פחות אוהבים את כל עניין הצפנת הנתונים שאפל עושה כאן הם גופי החוק, שכעת לא יוכלו לגשת בקלות למידע של אזרחים, גם אם הם חשודים בפעילות עבריינית כלשהי. סוגיית הצפנת הנתונים של אפל מפני גופי החוק כבר היכתה גלים בעבר: בשנת 2015 ניסה ה-FBI לגשת לנתונים שהוצפנו על האייפון של אחד ממבצעי פיגוע הירי שהתרחש בסן ברנרדינו, קליפורניה, אך ענקית הטכנולוגיה סירבה לפרוץ למכשיר. בעקבות הודעת החברה אמש הגיב ה-FBI וטען שהארגון "עדיין חושש מאוד מאיום הצפנת הנתונים מקצה לקצה שמותירה גישה למשתמשים בלבד".
נכון להיום iCloud תומך בהצפנה של 14 קטגוריות נתונים שונות, אותן הוא מצפין מקצה לקצה כברירת מחדל. בין אותן קטגוריות ניתן למצוא סיסמאות ונתוני בריאות. בהמשך להכרזתה של החברה אמש הורחבה ההצפנה ל-9 קטגוריות נתונים חדשות.