סוף דרכה העצמאית של ווייז: גוגל החליטה כי שירות הניווט הישראלי שרכשה בשנת 2013 יחדל לפעול כמחלקה נפרדת - כך דיווח אמש (יום ד') הוול סטריט ג'ורנל. 500 עובדי ווייז ישולבו במחלקת "גיאו" שאחראית לשירותי המפות השונים של ענקית הטכנולוגיה - גוגל מפות, גוגל ארת' וסטריט וויו - והמנכ"לית נהא פאריק תסיים את תפקידה בקרוב. גוגל הדגישה כי אפליקציית ווייז תמשיך לפעול כשירות נפרד וכי לא מתוכננים פיטורים.
1 צפייה בגלריה
ווייז וגוגל מפות
ווייז וגוגל מפות
ווייז וגוגל מפות. כבר לא לגמרי נפרדות
(עיבוד תמונה. צילום: גוגל)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"גוגל עדיין מחויבת למיתוג הייחודי של ווייז, לאפליקציה האהובה שלה ולקהילה המשגשגת של מתנדבים ומשתמשים", מסרה דוברת מטעם ענקית הטכנולוגיה. בחברה הסבירו כי הארגון מחדש יחסוך עבודה מקבילה בתחום המפות. ברקע למהלך: מאמצים של גוגל להתייעל בצל ההאטה בצמיחה של החברה, לצד קריאות של משקיעים לחסוך בעלויות ולצמצם את מצבת כוח האדם.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< ווייז הוקמה בישראל בשנת 2006 תחת השם FreeMap ונרכשה על ידי גוגל תמורת כמיליארד דולר בשנת 2013. אחרי הרכישה, ווייז המשיכה לפעול כמוצר נפרד, אך גוגל השקיעה את רוב המשאבים באפליקציית גוגל מפות הפופולרית יותר, ולא שילבה את ווייז במערכת ההפעלה אנדרואיד כמו שירותים אחרים שלה. לאורך השנים נשמעו טענות על כך שגוגל רכשה את ווייז על מנת לנטרל את אחת המתחרות החזקות של גוגל מפות.
בשנת 2021 עזב מנכ"ל ווייז נועם ברדין את החברה ומתח ביקורת על התרבות הארגונית בגוגל. "כל הצמיחה שלנו בווייז אחרי הרכישה נבעה מעבודה שאנחנו עשינו, לא מתמיכה של החברה האם", כתב בפוסט שפרסם, "במבט לאחור, כנראה שהיינו יכולים לצמוח מהר יותר ובצורה יעילה יותר אם היינו נשארים עצמאים". הוא גם ציין כי "כל רעיון" של ווייז אומץ במהרה על ידי גוגל מפות. ברדין ייסד לאחרונה רשת חברתית בשם פוסט, שמנסה להתחרות בטוויטר ובפייסבוק. ווייז המשיכה לצמוח לאורך השנים וכיום מספר המשתמשים החודשיים הפעילים שלה עומד על 151 מיליון, אך השנים האחרונות היו קשות עבורה: שיעורי השימוש בשירות צנחו באופן טבעי עם פרוץ מגפת הקורונה ובספטמבר 2020 פיטרה החברה כ-5% מעובדיה בעקבות הירידה בהכנסות מפרסום. כאשר המגפה דעכה והמכוניות חזרו לכבישים, התקשו האלגוריתמים של ווייז לתת לנהגים תמונה מדויקת של מצב התנועה. במקביל, שירות שיתוף הנסיעות של ווייז (קארפול), שהיה אמור להיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלה, לא הצליח להתרומם - ובאוגוסט האחרון הוא נסגר.