מיקרוסופט חשפה הערב (חמישי) סדרה של מוצרי חומרה חדשים מסדרת הסרפס כמו מחשב הסרפס לפטופ סטודיו 2 והטמעה עמוקה יותר של אפליקציית הבינה המלאכותית Copilot במוצרי מיקרוסופט 365. החברה לא חשפה שום מוצר חדש, אך היא הציגה את הדגש על שירות ה-AI שפועל באופן רוחבי על כל השירותים והאפליקציות שלה ומראה היטב לאיזה כיוון היא פונה. האירוע מתקיים ימים ספורים לאחר שפאנוס פאנאי, מנהל חטיבת ווינדוס וסרפס, הודיע שיעבור לאמזון. מדובר במכה קשה שכן פאנאי הוביל את רוב הפיתוח של מוצרי החומרה של מיקרוסופט ולא ברור מה יעלה בגורל החטיבה בהמשך.
5 צפייה בגלריה
מיקרוסופט סרפס לפטופ סטודיו 2
מיקרוסופט סרפס לפטופ סטודיו 2
מיקרוסופט סרפס לפטופ סטודיו 2
(צילום: מיקרוסופט)

עוד בנושא:

מה שבטוח זה שמיקרוסופט לא מוותרת על המחשבים שלה. היא הציגה את הסרפס לפטופ סטודיו 2 בגאווה רבה תוך שהיא טוענת שהוא מסוגל לעקוף את ביצועי המקבוק פרו M2 מקס, הצהרה מאוד יומרנית. למחשב ישודכו כרטיסים גרפיים מבוססי אנבידיה 4050 או 4060 ו-64 גיגה-בייט של זכרון פעולה. החלק החדשני במחשב הזה, שלא קיבל שינוי עיצוב מהותי ביחס לדור הקודם, הוא דווקא הטאצ'פד שכולל זיהוי מחוות מבוססות מגע עם אפשרות לתכנת את הפעולות בהתאם ושפותח במרכז החברה בישראל.
5 צפייה בגלריה
מיקרוסופט סרפס לפטופ Go 3
מיקרוסופט סרפס לפטופ Go 3
מיקרוסופט סרפס לפטופ Go 3
(צילום: מיקרוסופט)
בנוסף הוא מצויד במעבד AI ייעודי שצפוי לנהל את כל שירותי הבינה המלאכותית כגון Copilot או יכולות עיבוד תמונה מתקדמות. לא ברור מי ייצר למיקרוסופט את המעבד. המסך בן ה-14.4 אינץ' והסטיילוס המובנה הופכים אותו למכונה ליצירת תוכן ולמשחקים - משהו שעד כה לא ראינו במחשבי הסרפס. מחירו ההתחלתי בארה"ב יעמוד על כ-2,000 דולר. לא זול, אבל לא יוצא דופן ביחס לתמורה.
עוד מחשב שנחשף הוא הסרפס לפטופ Go 3, גרסה משודרגת של המחשב הזול ביותר של קו הסרפס. הוא מגיע עם מסך 12.4 אינץ' עם רזולוציה מוזרה בת 1,536 פיקסלים על 1,024 פיקסלים; שוקל פחות מקילוגרם ומבוסס על מעבד i5 דור 12 מה שהופך אותו למהיר בכ-88% כך לדברי החברה. ניתן לקבל אותו עם עד 16 גיגה-בייט זכרון פעולה, אך הגרסה הבסיסית מגיעה עם 8 גיגה-בייט בלבד. כמו כן הוא מצויד בכונן בן 256 גיגה-בייט אחסון. יתרונו העיקרי הוא בטווח השימוש שלו שעומד כעת על כ-15 שעות. מחירו ההתחלתי יהיה כ-800 דולר. לקינוח היא הציגה את המחשב הנייד ההיברידי שלה הסרפס Go 4 לעסקים שקיבל עדכון חומרה שמשאירה אותו כאלטרנטיבה לאייפדים הזולים של אפל ולכרומבוקים של גוגל.
5 צפייה בגלריה
מיקרוסופט Copilot
מיקרוסופט Copilot
מיקרוסופט Copilot
(צילום: מיקרוסופט)
מעבר לכך החברה לא חשפה שום מוצר חומרה מעניין חדש. מה שכן היא הציגה את הגרסה הבאה של ווינדוס 11 עם תמיכה מובנית ב-Copilot - סייען ה-AI שנחשף לפני כמה חודשים ושממנף את הטכנולוגיה של ChatGPT במוצרי מיקרוסופט. העדכון צפוי להגיע למשתמשים החל מה-26 בספטמבר הקרוב ויכלול הרבה מאוד פיצ'רים חדשים. סייר הקבצים הוותיק יקבל עדכון כולל תמיכה מובנית ב-RAR ו-7-zip, פורמטים של כיווץ קבצים מאוד פופולריים. כמו כן הוא יקבל יכולות בקרת צלילים חדשות עם מיקסר מובנה שיוכל לספק עוצמת נגינה שונה לכל מיני שירותים כגון צלצולים, צלילי מערכת, אפליקציות וכו'. תכונה שדומה ביסודה למיקסר של סמארטפוני אנדרואיד. כמו כן ווינדוס יוכל מעתה להתאים את תאורת המסך והמקלדת באופן דינמי לסביבה, עוד תכונה שמקורה בעולמות המובייל. ככל הנראה שכדי לעשות בה שימוש המחשב יצטרך להיות מצויד בחיישן אור - משהו שנדיר למצוא כיום במחשבים ניידים לא כל שכן נייחים.
ריפרש
סדרת מתח: מאחורי המאבק באתר "סדרות" / עם עו"ד עומר כרמל
38:41
שירות Copilot כעת יופעל לכל רוחב האפליקציות של מיקרוסופט - וכעת אפשר בהחלט לכנות אותו סייען AI והמחליף של קורטנה הוותיקה שיצאה לאחרונה לגמלאות. תוכלו למצוא אותו בכל שירות או אפליקציה והוא יפעל בצורה שקופה ברקע. השימוש בו כמובן ידרוש בדיקה מעמיקה שמיקרוסופט לא מנצלת את עובדת קיומו כדי לאמן אותו על תכנים של משתמשים ויהיה מעניין לראות האם היא תתייחס לכך בצורה פרטנית.
5 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ווינדוס 11 עם Copilot
מיקרוסופט ווינדוס 11 עם Copilot
מיקרוסופט ווינדוס 11 עם Copilot
(צילום: מיקרוסופט)
בכל מקרה, ניתן יהיה להשתמש בו כדי לבצע שלל פעולות על המחשב, החל מסידור חלונות ווינדוס וכלה בנגינה של מוזיקה שתתאים למצב הרוח שלכם. כמובן שהוא זמין גם בהקלדה וגם בדיבור. מה שמעניין בו זה האינטגרציה העמוקה שלו עם ווינדוס והאפליקציות המובנות בו כגון הצייר הוותיק שהעדכון הקרוב יזניק לעתיד או האפשרות להשתמש בו באפליקציית התמונות המובנית. חסל סדר החיפוש בווינדוס אחר הגדרות חמקמקות, כל מה שתצטרכו כדי לכבות או להפעיל שירותים זה פשוט לבקש מהמחשב בשפה טבעית. ואנחנו אומרים שהגיעו ימות המשיח אם הוא יבצע את העבודה כהלכה.
5 צפייה בגלריה
מיקרוסופט Paint עם בינה מלאכותית
מיקרוסופט Paint עם בינה מלאכותית
מיקרוסופט Paint עם בינה מלאכותית
(צילום: מיקרוסופט)
זו לא הכרזת ה-AI היחידה של מיקרוסופט, החברה גם הציגה (שוב) את הצ'אט של בינג, מנוע החיפוש שלה. והפעם הוא מקבל עדכון שעשוי להפוך אותו לאלטרנטיבה רצינית לגוגל. מיקרוסופט הודיעה על שילוב של DALL-E 3 - הבינה המלאכותית ליצירת תמונות של OpenAI - בחינם. הצ'אטבוט גם יקבל תמיכה בתשובות מותאמות אישית כמובן על בסיס אפשרות לגישה למידע שלכם. עוד פיצ'ר מעניין הוא תמיכה בקניות אונליין. תוכלו למשל לתאר בשפה טבעית איזשהו מוצר שאתם רוצים לרכוש והוא יסייע לכם למצוא אותו בחנויות ברשת או בעולם האמיתי וכבונוס הוא גם ימצא לכם קופוני הנחה או קודים. במיקרוסופט לא ציינו תאריך השקה.
לסיום, מיקרוסופט תשיק את Copilot במיקרוסופט 365 החל מה-1 בנובמבר. משתמשים יוכלו לנצל אותו כדי לכתוב מיילים, לערוך טקסטים או אפילו לייצר פעולות באקסל וכל זאת בשפה טבעית. כך למשל ניתן לבקש ממנו לייצר דוחות אקסל או לבנות טבלאות על בסיס נתונים שמזינים לו בשפה טבעית. תוכלו אפילו לבנות קוד פיית'ון שישמש ליצירה של צפי הכנסות והוצאות לעסק למשל - עוד תכונה שפותחה כאן בישראל. עם זאת הפעם זה לא בחינם - מיקרוסופט שומרת את התכונה הזו למשתמשים עסקיים בלבד והיא תגבה עליה 30 דולר בחודש למשתמש. ייאמר לזכותה שזה אותו מחיר שגוגל גובה עבור שילוב Duet-AI בחבילת האפליקציות העסקיות שלה.
אירוע ההכרזה של מיקרוסופט אולי לא יטלטל את עולם הטכנולוגיה אך אפשר לומר שיש כאן סוג של הידוק האסטרטגיה של החברה. סאטיה נדלה, המנכ''ל הנמרץ שלה, הכניס אותה לעידן הענן בהצלחה רבה וניכר שהוא רוצה לשכפל את ההצלחה הזו לתחום ה-AI. מנגד, למעט גוגל שמנסה מאוד להדביק את הפער התודעתי או פייסבוק, המתחרות החרות כגון אמזון או אפל ביישניות יותר. אמזון אמנם הציגה אמש שדרוג של אלכסה שהופך אותה למשהו שדומה יותר לצ'אטבוט, אבל הוא מוגבל ללקוחות החברה בארה"ב ולא ברור כמה זמן יקח לפיצ'רים האלה לזלוג לקהל הרחב אם בכלל. אפל מנגד עובדת במרץ על מודל שפה משלה ואם הוא יעמוד בסטנדרט הגבוה שהציבה לאיכות מוצרים - יכול מאוד להיות ש-2024 תהיה השנה בה AI תשתלט על העולם. לפחות מבחינה מטאפורית.