מיקרוסופט הודיעה אמש (יום ב') כי הצ'אטבוט המובנה במנוע החיפוש שלה, בינג, יהיה זמין בקרוב גם בדפדפנים מצד-שלישי. עד כה הגישה לצ'אטבוט הייתה אפשרית רק באמצעות דפדפן אדג' של מיקרוסופט או דרך אפליקציות בינג למובייל. מבדיקת ynet עולה כי הצ'אטבוט כבר זמין לשימוש באמצעות גרסת הדסקטופ של דפדפן גוגל כרום.
1 צפייה בגלריה
בינג
בינג
בינג. לא רק באדג'
(צילום: rarrarorro / shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ההרחבה לדפדפנים נוספים צפויה לסייע למיקרוסופט להרחיב את בסיס המשתמשים של בינג ולשפר את מצבו מול מתחריו העיקריים - ChatGPT של OpenAI ובארד של גוגל. עם זאת, במיקרוסופט מדגישים כי בשביל ליהנות מהחוויה הטובה ביותר בבינג, עדיין מומלץ להשתמש בדפדפן שלה. "עם אדג' תיהנו משיחות ארוכות יותר, היסטוריית צ'אטים ופיצ'רים נוספים של בינג שמוטמעים בדפדפן עצמו", אומרים בחברה.
מיקרוסופט השיקה את מנוע החיפוש בינג בשנת 2009 ובפברואר השנה הוא עבר מתיחת פנים משמעותית שבמסגרתה שולב בו צ'אטבוט חדש שמבוסס על מודל השפה GPT-4 של חברת OpenAI. לפי החברה, בששת החודשים האחרונים נרשמו יותר ממיליארד שיחות עם הצ'אטבוט ויותר מ-750 מיליון תמונות נוצרו באמצעות מחולל התמונות המובנה שלו.
במיקרוסופט מתגאים בכך שנתח השוק של אדג' נמצאה במגמת עלייה כבר תשעה רבעונים ברציפות. מהנתונים של אתר Statcounter, שעוקב אחרי נתוני השימוש בדפדפנים שונים, עולה כי נתח השוק העולמי של אדג' טיפס מ-4.28% בפברואר ל-5.14% ביולי. נתח השוק של כרום, לשם השוואה, עמד על 63.55% בחודש שעבר.
הצ'אטבוט של בינג יכול לענות למשתמשים על שאלות, לחפש מידע ברשת, לכתוב טקסטים מסוגים שונים ועוד. ניתן גם לבקש ממנו ליצור תמונות על בסיס תיאורים טקסטואליים, תכונה שמבוססת על DALL-E2 של OpenAI. לאחרונה הוסיפה מיקרוסופט לצ'אטבוט פיצ'ר שנקרא "חיפוש ויזואלי מולטי-מודאלי", שמאפשר להעלות תמונות ולבקש מבינג ליצור טקסט שקשור אליהן. בחודש שעבר השיקה מיקרוסופט גרסה ארגונית של בינג, שמספקת ללקוחות עסקיים הגנה על המידע הפרטי שלהם.