(האזינו לאייטם בסימנייה החמישית בנגן) עוד יום של כאוס בטוויטר: הרשת החברתית הודיעה אמש (יום א') על מדיניות חדשה וחריגה במיוחד, שבמסגרתה תחסום קישורים לפלטפורמות מתחרות כמו אינסטגרם, פייסבוק ומסטודון. טוויטר חזרה בה ומחקה לחלוטין את המדיניות החדשה תוך שעות ספורות. מנכ"ל החברה אילון הבטיח שבעתיד "תהיה הצבעה על שינויי מדיניות משמעותיים. אני מתנצל, זה לא יקרה שוב". בנוסף, פרסם סקר שבו שאל את המשתמשים אם הוא צריך להתפטר מתפקידו כמנכ"ל החברה.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
האם הוא צריך להתפטר? אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

טוויטר טענה שהסיבה להחלת המדיניות הייתה על מנת "לפעול נגד משתמשים המפרים את תנאי השימוש בפלטפורמה, הן ברמת התוכן והן ברמת המשתמש עצמו". כאמור, המדיניות החדשה הייתה אמורה לאפשר לטוויטר למחוק כל תוכן ולחסום כל משתמש המקדם באמצעות החשבון שלו קישורים לרשתות חברתיות מתחרות, בהן כמובן פייסבוק ואינטסגרם, Truth Social של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ואפילו Post של מנכ"ל ווייז לשעבר נועם ברדין.
באופן מאוד לא חריג ומוזר, מנכ"ל טוויטר אילון מאסק פרסם בסמוך להשקת המדיניות החדשה סקר מאוד מוזר שכלל את השאלה "האם אני צריך להתפטר מתפקידי כמנכ"ל טוויטר". מאסק הוסיף בנוסף לשאלת הסקר עצמה את המשפט "אני אפעל בהתאם לתוצאות שיתקבלו". נכון לרגע זה אחוז ההצבעה בעד התפטרותו של מאסק עומד על 56.5% אחוזים.
משתמשים רבים בטוויטר החלו להגיב לפעילות האחרונה של מאסק ושל הרשת החברתית שלו: יוצר התוכן "מיסטר ביסט" לא היה מרוצה מהמדיניות החדשה, וטען שעצם קיומה היא הפרה של תנאי השימוש בטוויטר. העיתונאית קטרין ברודסקי צייצה תמונה של הכלבה שלה לילי ושאלה "אם מאסק אכן יתפטר מתפקידו, האם לילי צריכה להחליף אותו?".
ההתעסקות של מאסק בשאלה האם הוא צריך להתפטר לאו דווקא מפתיעה: בחודשים שלפני רכישת טוויטר על ידו טענו דיווחים שונים שמאסק מתכנן להיות מנכ"ל החברה רק למשך פרק זמן מוגבל. כמו כן, לפני חודש מאסק בעצמו הבטיח שהוא עומל בימים אלה על מציאת מישהו אחר שינהל את החברה. מאסק אפילו הודה שנכון לרגע זה המצב של הפלטפורמה לא מלבב, ושהיא נמצאת "בנתיב המהיר לפשיטת רגל כבר מאז חודש מאי".