ההיעדרות של אפל מתחום הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) הופכת ליותר ויותר צורמת בכל יום שעובר: כל המתחרות הגדולות שלה - גוגל, מיקרוסופט, מטא וסמסונג - כבר השיקו מוצרים בתחום, מצ'אטבוטים ועד למחוללי תמונות, והן ממשיכות לשכלל אותם כל הזמן. אבל תמונת המצב עשויה להשתנות בקרוב: מנכ"ל אפל, טים קוק, הבטיח אמש (יום ד') למשקיעים כי הבינה המלאכותית היוצרת של החברה בדרך.
1 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
ה-AI מתקרב. טים קוק
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)
אפל מאמינה שישנו "פוטנציאל אדיר לפריצת דרך בבינה מלאכותית יוצרת, ולכן אנחנו משקיעים באופן משמעותי בתחום הזה", אמר קוק בפגישה השנתית של מחזיקי המניות של אפל. "אנחנו מאמינים שהיא תסלול את הדרך להזדמנויות טרנספורמטיביות עבור המשתמשים שלנו בכל מה שקשור לפרודוקטיביות, פתרון בעיות ועוד".
"בהמשך השנה אני מצפה לשתף אתכם בדרכים שבהם אנחנו נפרוץ דרך חדשה בבינה מלאכותית יוצרת, טכנולוגיה נוספת שאחנו מאמינים שיכולה להגדיר מחדש את העתיד", אמר קוק. הוא הוסיף כי "כל מק שמצויד באפל סיליקון (השבבים שאפל מפתחת - י"מ) הוא מכונת בינה מלאכותית עם יכולות יוצאות דופן. למעשה, לא קיים היום בשוק מחשב יותר טוב לבינה מלאכותית".
זאת לא הפעם הראשונה שקוק מנסה להרגיע את המשקיעים שמחכים לראות את העבודה של אפל בתחום הלוהט ביותר בעולם הטכנולוגיה. בתחילת החודש הוא אמר בשיחה עם אנליסטים כי בהמשך השנה תחשוף החברה פרטים על הפיתוחים בתחום. לפי ההערכות, החברה מתכוונת להציג ב-WWDC - כנס המפתחים השנתי שלה שצפוי להתקיים ביוני - פיצ'רים חדשים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת לאייפון ולמכשירים נוספים.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
סימן נוסף לכך שאפל מגדילה את ההשקעה שלה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת הגיע מוקדם יותר השבוע, כאשר אתר "בלומברג" דיווח כי החברה החליטה לחסל את פרויקט המכונית החשמלית שלה אחרי כעשור, ולהעביר חלק ניכר מהעובדים בפרויקט לחטיבה שאחראית לפיתוח בינה מלאכותית יוצרת בניהולו של ג'ון ג'יאננדראה. ביטול "פרויקט טיטאן" לפיתוח מכונית חשמלית, שבו אפל השקיעה מאות מיליוני דולרים בשנה, יאפשר לחברה לפנות משאבים לטובת פיתוח יכולות AI חדשות.
בכנס הווירטואלי שהתקיים אתמול דחו מחזיקי המניות של אפל הצעה לחייב את החברה לחשוף יותר מידע על השימוש שלה בבינה מלאכותית ועל כללי האתיקה שלה בתחום. ההצעה הוגשה על ידי קרן הפנסיה של AFL-CIO, פדרציית העובדים הגדולה ביותר בארה"ב, שהעלתה דרישות דומות בפני חברות טכנולוגיה נוספות. אפל התנגדה למהלך בטענה שהוא עלול להקשות עליה להתחרות בתחום.