מכירות הרובוטים בצפון אמריקה הגיעו לשיא חדש וזינקו ל-12,305 יחידות ברבעון השני של 2022. לפי האיגוד לקידום אוטומציה (A3), מדובר בעלייה של 6% בהשוואה לרבעון הקודם ושל 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 59% מהרובוטים נרכשו עבור תעשיית הרכב, והיתר נקנו בעיקר עבור תעשיות המזון ומוצרי הצריכה.
2 צפייה בגלריה
רובוט מסדר בקבוקים בחנות נוחות ביפן
רובוט מסדר בקבוקים בחנות נוחות ביפן
רובוט מסדר בקבוקים בחנות נוחות ביפן
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ג'ף ברנשטיין, נשיא A3 שמייצג יותר מאלף חברות וארגונים בתחום הרובוטיקה, אמר כי למרות שתעשיית הרכב מובילה כבר שנים רבות באימוץ פתרונות מעולם הרובוטיקה והאוטומציה, "בשנים האחרונות ראינו את תעשיות המזון ומוצרי הצריכה, מדעי החיים ותעשיות אחרות צומחות בקצב גבוה יותר". >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<
לדברי ברנשטיין, העלייה במכירות הרובוטים לחברות מתחומי המזון ומוצרי הצריכה, "מדגימה את הצורך המתמשך באוטומציה של תחום הלוגיסטיקה במחסנים על מנת להתמודד עם הצמיחה האדירה של המסחר האלקטרוני".
היקף המכירות ברבעון האחרון עמד על 585 מיליון דולר, מה שהפך אותו לרבעון השני הכי טוב בהיסטוריה אחרי הרבעון הראשון של 2022, שבו היקף המכירות עמד על 646 מיליון דולר. סך הכל הוזמנו השנה בצפון אמריקה 23,903 יחידות של רובוטים בשווי של 1.249 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 26% במספר ההזמנות וגידול של 29% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2021 נמכרו 39,708 יחידות של רובוטים בשווי שני מיליארד דולר, וב-A3 מעריכים כי השיא הזה יישבר ב-2022.
2 צפייה בגלריה
הרובוט בבנדיקט
הרובוט בבנדיקט
רובוט מסייע למלצרים בסניף של בנדיקט
(צילום: אלי דסה)
מגפת הקורונה, המחסור בעובדים ותופעת "ההתפטרות הגדולה" תרמו בשנתיים האחרונות לזינוק במכירות הרובוטים ברחבי העולם ולהטמעתם בתעשיות חדשות. בתחום המזון, למשל, רובוטים משמשים כמארחים ומלצרים במסעדות, מוזגים קפה, מערבבים קוקטיילים ואפילו מכינים חלק מהמנות ברשתות מזון מהיר.
התופעה הזאת לא פסחה גם על ישראל: הסטארט-אפ המקומי Hyper Food Robotics עומד מאחורי הסניף האוטונומי הראשון של פיצה האט שנפתח בשנה שעברה בצומת בני דרור, שבו רובוטים מכינים את ההזמנות; רשתות כמו בנדיקט, גרג וביגה גייסו רובוטים כדי לסייע למלצרים ולמארחים; וגארי, הרובוט של חברת אנלימיטד רובוטיקס, נשלח למלון לינק בתל אביב ולבית החולים בילינסון בפתח תקווה כדי להוריד עומס מהצוותים האנושיים.