הביטוי "היהודים" (The Jews) זינק היום (ג') לרשימת הנושאים הטרנדיים בטוויטר בעקבות ציוץ בעל ניחוח אנטישמי של לא אחר מאשר הבעלים והמנכ"ל של הרשת החברתית, אילון מאסק.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' סורוס ואילון מאסק
ג'ורג' סורוס ואילון מאסק
"שונא את האנושות". אילון מאסק נגד ג'ורג' סורוס
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מאסק צייץ כי המיליארדר ג'ורג' סורוס מזכיר לו את מגנטו (הנבל מסדרת הקומיקס אקס-מן) וטען בלי לספק הסברים כי שורד השואה ההונגרי-אמריקאי "שונא את האנושות". ההשתלחות של מאסק בסורוס בן ה-92 הגיעה זמן קצר לאחר הפרסום על כך שקרן הגידור של סורוס מכרה את כל אחזקותיה בטסלה, שמאסק עומד בראשה - כ-132 אלף מניות. פנינו לטוויטר בבקשה לתגובה וקיבלנו את התשובה האוטומטית של החברה לעיתונאים - אימוג'י של קקי מחייך.
סורוס היהודי נחשב לסדין אדום בעיני ארגוני ימין ברחבי העולם והוא מככב בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות. בעבר הוא הואשם בהיותו נאצי (טענה שהופרכה בתחקיר של סוכנות הידיעות רויטרס משנת 2020), ולפי תיאוריות קונספירציה אחרות הוא ניסה להציף את בודפשט בפליטים ולהתחיל מלחמת אזרחים בארה"ב.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< מגנטו, הדמות שאליה השווה אותו מאסק, מבוססת על יהודי ניצול שואה. דמותו של מגנטו בעלילות הקומיקס נעה בין נבל-על ואויבם המר של האקס-מן לאנטי-גיבור ואף לגיבור לאחר שכיפר על חטאיו. מגנטו, הידוע גם בשם אריק מגנוס לנשר, הוא מוטאנט בעל יכולות על-טבעיות לשלוט בשדה המגנטי של סביבתו. הוא מאמין שהוא פועל למען אוטופיה וצדק מתוך דאגה לגזע המוטאנטי.
2 צפייה בגלריה
השחקן מייקל פסבנדר בתפקיד מגנטו בסרט "אקס-מן: אפוקליפסה" (2016)
השחקן מייקל פסבנדר בתפקיד מגנטו בסרט "אקס-מן: אפוקליפסה" (2016)
השחקן מייקל פסבנדר בתפקיד מגנטו בסרט "אקס-מן: אפוקליפסה" (2016)
הציוץ של מאסק הביא מיד למבול של תיאוריות קונספירציה אנטישמיות בטוויטר. ראש חטיבת הדיגיטל של משרד החוץ, דוד סרנגה, לא נותר חייב והגיב לכל הפרשה בציוץ ארוך: "'היהודים' נמצא כרגע כטרנד בטוויטר והוא מלא בקונספירציות אנטישמיות ובדברי שטנה המכוונים ליהודים ברחבי העולם. למרבה הצער, טוויטר לא עושה דבר כדי לטפל בבעיה הזו. זה מזכיר לי את דבריו של נימלר (הכוונה לכומר הגרמני שהיה ממתנגדי הנאצים בשואה - א"א) המופיעים באופן בולט על קיר של מוזיאון השואה בוושינגטון".
בהמשך ציטט סרנגה את דבריו המלאים של נימלר: "תחילה הם באו ולקחו את הקומוניסטים - ולא השמעתי את קולי, מפני שלא הייתי קומוניסט; ואז הם באו ולקחו את הסוציאליסטים - ולא השמעתי את קולי, מפני שלא הייתי סוציאליסט; ואז הם באו ולקחו את חברי האיגוד המקצועי - ולא השמעתי את קולי, מפני שלא הייתי חבר האיגוד המקצועי; ואז הם באו ולקחו את היהודים - ולא השמעתי את קולי, מפני שלא הייתי יהודי; ואז הם באו ולקחו אותי - וכבר לא נותר אדם, לדבר בעדי".
"דבריו של נימלר משמשים כתב אישום של פסיביות ואדישות במהלך השואה", סיכם סרנגה, שהוסיף לציוץ שלו את ההאשטאגים Holocaust# ו-Antisemitism# ותייג את אילון מאסק. לא מדובר בפעם הראשונה שבה נטען שישנו קשר בין מאסק לבין עלייה באנטישמיות בטוויטר: דוח של מכון המחקר הבינלאומי ISD שפורסם במרץ העלה כי מספרם השבועי הממוצע של הציוצים האנטישמיים ברשת החברתית זינק ב-105% מאז שהמיליארדר רכש את הפלטפורמה והבטיח להפוך אותה ל"זירה של חופש ביטוי".