טיקטוק הודיעה היום (ה') רשמית על השקת גרסת בדיקה לאפליקציית Notes שלה שמיועדת להתחרות באינסטגרם של מטא. את האפליקציה ניתן להוריד כרגע רק בקנדה ואוסטרליה, שתי מדינות שלא ממש חובבות את חברת המדיה החברתית הסינית. ההשקה צריכה להדליק קצת נורות אדומות אצל אינסטגרם, גם בגלל שההשקה מכוונת לקהל דובר אנגלית וגם בגלל שעל פי הרשמים הראשוניים של כמה מתנסים ראשוניים היא כוללת כמה פיצ'רים שאין כרגע באינסטוש. Notes מצטרפת לטיקטוק מיוזיק שגם היא הושקה לא מזמן ושמיועדת להתחרות בספוטיפיי.
1 צפייה בגלריה
טיקטוק Notes
טיקטוק Notes
טיקטוק Notes
(צילום: טיקטוק)
אחת התכונות המעניינות היא האפשרות להוסיף כותרת לתמונה ולא רק להסתפק בתיאור בפוסט. הפיד גם מוכוון ניווט מהיר כמו הפיד של טיקטוק עצמה. במקום תמונה אחת בכל פעם, הפיד מופיע עם שתי תמונות צד אל צד ופועל על שיטת הסרט (או התמונה) הנעה. כמו כן תמצאו כאן שני טאבים, הראשון מספק לכם תכנים של חשבונות שאתם עוקבים אחריהם; השני מכונה For You ומיועד לספק לכם תכנים מחשבונות שנראים לטיקטוק מספיק מעניינים עבורכם.
עם כל זאת, העיצוב הכללי והממשק שואבים הרבה מאוד השראה מהממשק של אינסטגרם, שזה מעניין כי בעבר זו היתה מטא שניסתה לחקות את הפיצ'רים של טיקטוק. זה כנראה מעיד שאם משהו עובד מבחינה עיצובית אין שום מניעה מוסרית או עסקית להשתמש בו.
למרות ההשקה השקטה והניסיון לא למשוך יותר מדי תשומת לב למה שקורה כאן, אין ספק שבחברה רוצים לקדם את התחרות מול אינסטגרם, פינטרסט וסנאפ, שלוש פלטפורמות המדיה החברתית מבוססות תמונות העיקריות כיום בעולם. מנגד יש את הירושה הבעייתית של טיקטוק שהפכה למוקצה במדינות רבות בגלל הקשרים שלה לסין ולפי הדיווחים גם לממשלה הסינית. גם בישראל יש בעיה עם התכנים שמופיעים בה ושבאופן תדיר נוטים להיות אנטי-ישראלים ואפילו אנטישמיים.
עוד עניין שכרגע לא ברור זה מהיכן התוכן שיוצג באפליקציה. רוב משתמשי טיקטוק מחבבים בעיקר את פורמט הווידאו ולא ברור האם הם יעדיפו להעביר גם את פעילות התמונות שלהם - אם יש כזו - לאפליקציה החדשה. עם זאת מדובר עדיין בניסוי מעניין, לא ברור איך טיקטוק תקדם את Notes והאם זו מסמנת ניסיונות להוסיף עוד זרועות פעולה לפלטפורמה שלה. אבל אם כן אולי בקרוב גם נזכה לראות מתחרי טיקטוק לפייסבוק עצמה או לוואטסאפ למשל.