אפליקציית קלאבהאוס סימנה הבטחה גדולה בתקופת הקורונה לרשת חברתית בסגנון אחר שעשויה להפוך לדבר הגדול הבא. אבל ההצלחה המהירה של האפליקציה מבוססת חדרי האודיו לא האריכה ימים. כעת היא מנסה להמציא את עצמה מחדש לעידן הפוסט-קורונה, תוך התמקדות בצ'אטים קוליים קבוצתיים א-סינכרוניים.

עוד בנושא:

"אנחנו הופכים את קלאבהאוס להיות יותר כמו אפליקציית הודעות (messaging app) אבל חברתית יותר", נכתב בבלוג הרשמי של החברה. "המטרה שלנו היא להפוך את זה לפי מאה יותר קל להיות עם חברים במשך היום, להיתקל בחברים באופן לא צפוי ולהכיר חברים חדשים דרך קבוצות החברים הקיימות שלכם".
1 צפייה בגלריה
קלאבהאוס בעיצוב החדש
קלאבהאוס בעיצוב החדש
קלאבהאוס בעיצוב החדש
(תמונה: מתוך הבלוג של קלאבהאוס)
הפיצ'ר המרכזי החדש עומד להיקרא פשוט "צ'אטים", ובקלאבהאוס מתארים אותו כשילוב בין צ'אט קבוצתי לסטוריז באינסטגרם. אפשר להתחיל צ'אט על ידי הקלטה של הודעה קולית, ומכאן כל אחד מהמשתתפים בצ'אט - שיכול להיות פתוח לחברים בלבד או לחברים של חברים, יכולים להוסיף הודעות קוליות משלהם. לצ'אטים תהיה יכולת תמלול ותרגום אוטומטיות, כך שניתן יהיה לשוחח גם עם חברים מתרבויות שונות.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
השינוי העיקרי מעביר את המיקוד של השימוש באפליקציה מפניה לקהלים גדולים לקבוצת החברים. למרות זאת, עדיין אפשרי לעשות גם חדרי אודיו פומביים ובקלאבהאוס אמרו כי חדרים כאלו "ימשיכו להיות חלק מרכזי מקלאבהאוס". על ההגדרה של הצ'אטים לחברים או חברים של חברים בלבד, כתבו בחברה כי "זה יוצר אווירה נעימה של ארוחת ערב או מסיבת בית, שבה לאנשים יש הקשר חברתי משותף והם מרגישים אחריות לדבריהם. אין אנשים רנדומליים, ספאמרים או אנשים שמנסים להשיג עוקבים על חשבונך".
עוד אמרו על השינוי בחברה כי "אנחנו מאמינים שהחלק הכי טוב בקלאבהאוס הוא להיות עם חברים וליצור חברים חדשים. העניין הוא לא הקשבה פאסיבית לאנשים שמדברים. אפשר להקשיב לשיחות נהדרות בפודקאסטים, ביוטיוב, טיקטוק והרבה פלטפורמות אחרות. זה נוגע ללשוחח עם אנשים - לשתף ברעיונות, לצחוק משיחות פנימיות, להישאר יחד לתוך הלילה, לגלות את המוזרויות אחד של השני, ולהפוך לחברים בחיים האמיתיים. זו הסיבה שאנשים אוהבים את קלאבהאוס".
בחברה התייחסו גם לשינוי החברתי שקרה מאז הקורונה והשפיע על ההחלטה, "במהלך הקורונה כשפתחתם את האפליקציה בזמן רנדומלי, רוב החברים שלכם היו שם, מוכנים לדבר במשך שעות. אבל בעולם פוסט-קורונה, קשה יותר למצוא את החברים שלכם בקלאבהאוס, עם העבודה, בית הספר והחיים, קשה למצוא זמן, ואי אפשר לדעת מתי החברים יהיו אונליין". לדבריהם, "העדכון החדש עוצב כדי לתת לכם לדבר עם האנשים האהובים עליכם יותר בקלות, בכל פעם שאתם פותחים את האפליקציה". במסגרת השינוי באפליקציה אף ביטלו את האפשרות לשלוח הודעות טקסט אישיות באמצעות האפליקציה, והחליפו את אלו בהודעות קוליות.
אחת הסיבות לדעיכה של קלאבהאוס הייתה שחדרי האודיו שלה הועתקו במהירות לאור הצלחתם על ידי שורת רשתות חברתיות. לא ברור אם העיצוב המחודש יצליח להתניע את ההצלחה שלה מחדש, אבל גם אם כן, נראה כי היא עדיין מתבססת על פיצ'ר מרכזי אחד, שגם הפעם לא יהיה קשה להעתיק.