אפל הרחיבה את התקציב שלה לפיתוח בינה מלאכותית והיא מוציאה לא פחות ממיליוני דולרים ביום על הטכנולוגיה - כך עולה מדיווח של אתר The Information. בעוד שחברות כמו מטא וגוגל מדברות בגלוי על המאמצים שלהם במרוץ ה-AI ואף השיקו מוצרים שונים לשימוש רחב, אפל הרבה יותר דיסקרטית לגבי מאמציה בנושא, דפוס שמאפיין את החברה באופן כללי.

עוד בנושא:

הדיווח החדש שופך מעט אור על פעילותה של אפל בתחום. מי שמעורבים בפיתוח אמרו באנונימיות כי מודל השפה המתקדם ביותר של אפל, שקיבל את שם הקוד הפנימי Ajax GPT, אומן על יותר מ-200 מיליארד פרמטרים, ולדבריהם הוא עוצמתי יותר ממודל GPT-3.5 של OpenAI. לפי דיווח קודם של בלומברג, המודל הזה נוצר לשימוש פנימי, ונותר כזה.
1 צפייה בגלריה
חנות אפל בסין
חנות אפל בסין
חנות אפל בסין
(צילום: AP)
עוד עולה כי החברה מפתחת מספר מודלי AI באמצעות צוותים שונים בחברה. היחידה שעובדת על בינה מלאכותית "שיחתית" (מודלי שפה גדולים) נקראת “Foundational Models”, ויש בה כ-16 חברי צוות, כולל מהנדסים לשעבר בגוגל. הצוות הוא בהובלת ג'ון ג'יאננדראה - סגן נשיא בכיר לאסטרטגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה, שהצטרף לחברה ב-2018 במטרה לשפר את סירי.
ריפרש
אייפון 15 מתקרב וה"קאמבק" של וואווי
38:36
הצוותים הנוספים בתחום הבינה המלאכותית כוללים יחידה לבינה ויזואלית, שמפתחת מודל גנרטיבי ליצירת תמונות, וקבוצה נוספת שחוקרת בינה מלאכותית רב-מודאלית, שיכולה לזהות ולייצר תמונות וסרטונים וגם טקסטים.
המטרות של המודלים הללו עשויות להיות מגוונות - בחברה מפתחים צ'אטבוט שיתקשר עם לקוחות שמשתמשים ב-AppleCare (תכנית הביטוח של החברה למכשיריה), וצ'אטבוט נוסף שיפשט את היכולת לבצע אוטומציה באמצעות הוראות קוליות פשוטות, למשימות מרובות שלבים עם סירי. למשל, משתמשים יוכלו לבקש מסירי לייצר גיף מחמש התמונות האחרונות שהם צילמו, ולשלוח אותו לחבר בהודעת טקסט. נכון להיום, משתמשי אייפון צריכים "לתכנת" באופן ידני את הפעולות הבודדות כדי לעשות אוטומציה כזו.
ג'יאננדראה אישר את ההקמה של צוות שיעסוק במודלים גדולים של שפה כבר לפני ארבע שנים, בצעד שנראה שהקדים את זמנו - הרבה לפני שהטכנולוגיה צברה את ההייפ שיש לה היום, בעקבות ההצלחה האדירה של ChatGPT.