בריטניה רוצה להפוך למובילה עולמית בתחום מטבעות הקריפטו. כחלק מאותה שאיפה, בממלכה מתכננים להטיל יותר רגולציה על נכסים דיגיטליים, ולהנפיק NFT רשמי.

עוד בנושא:

בריטניה הכריזה על מספר צעדים שיגבירו את הרגולציה על קריפטו במדינה. ראשית - הכללת מטבעות יציבים (Stable coins) תחת הרגולציות הקיימות של בריטניה הנוגעות לתשלומים אלקטרוניים. מטבעות יציבים הם מטבעות קריפטי שערכם נגזר ממטבעות מסורתיים כמו הדולר, או מסחורות כמו זהב, כאשר הרעיון הוא להעניק להם ערך יציב יחסית ולהימנע מתנודתיות שמאפיינת מטבעות קריפטו כמו ביטקוין. הם צומחים במהירות אבל נחשבים לתופעה שנויה במחלוקת. במדינה מאמינים כי הגישה החדשה שלהם לגבי המטבעות היציבים תבטיח אפשרות להמיר אותם למטבעות רגילים.
2 צפייה בגלריה
בריטניה רוצה להיות מובילה עולמית בתחום הקריפטו
בריטניה רוצה להיות מובילה עולמית בתחום הקריפטו
בריטניה רוצה להיות מובילה עולמית בתחום הקריפטו
(צילום: AFP)
בנוסף, בבריטניה מתכננים לקיים התייעצויות בנוגע להחלת רגולציה הנוגעת למסחר במטבעות ונכסי קריפטו אחרים, כולל ביטקוין, ולבחון גם את צריכת האנרגיה הרבה שנדרשת עבור מטבעות קריפטו. גם הסטטוס החוקי של קהילות מבוססות בלוקצ'יין שידועות כ-DAO (ארגונים אוטונומיים מבוזרים) ייבחן, וכן הטיפול החוקי והמיסוי בהלוואות המבוססות על נכסי קריפטו, ובריבית שמשתמשי קריפטו מרוויחים על החסכונות שלהם. המדינה גם תבחן אם ניתן להשתמש בקריפטו להנפקת איגרות חוב ממשלתיות.
רישי סונק, שר האוצר הבריטי, אף ביקש מהמטבעה המלכותית של בריטניה (Royal Mint - חברה בבעלות ממשלתית שאחראית על הנפקת מטבעות עבור בריטניה), לייצר NFT עד הקיץ. NFT הוא נכס דיגיטלי שמופיע על גבי הבלוקצ'יין, והשימוש בו הולך ונהיה פופולרי יותר ויותר. כרגע אין פרטים נוספים על ה-NFT הבריטי המתוכנן.
ג'ון גלן, השר האחראי על סקטור השירותים הפיננסיים, אמר על הצעדים החדשים כי "אנחנו לא צריכים לחשוב על רגולציה בתור דבר סטטי, אלא כמו על קוד של מחשב, שאפשר לכתב מחדש ולשנות כשיש צורך". הוא הצהיר כי המדינה מעוניינת להפוך לחממת קריפטו גלובלית, ותבחן אספקטים שונים של התחום, כולל Web 3- אינטרנט עתידי שצפוי להיות מושתת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין, ואמר כי "אנחנו רואים פוטנציאל עצום בקריפטו ורוצים לתת לעצמנו את האפשרות לקבל מכך את היתרון הגדול ביותר. אנחנו רוצים שהמדינה שלנו תוביל בראש, ותחפש את ההזדמנויות הכלכליות הטובות ביותר".
2 צפייה בגלריה
קריפטו דולרים ביטקוין
קריפטו דולרים ביטקוין
מטבעות ביטקוין
(צילום: גטי)
הצהרות אלו של השלטון הבריטי מגיעות אחרי תקופה של חיכוכים מול תעשיית הקריפטו, במהלכה נסגרו מספר גדול של חברות בתחום שלא קיבלו אישור רגולטורי להמשיך ולפעול. חלקן העבירו את פעילותן למדינה אחרת מסיבה זו. בתעשייה המקומית הזהירו מבריחת כשרון בשל מסגרת רגולטורית לא ברורה, ונראה כי ההצהרות האחרונות מנסות להתייחס לחלק מאותן חששות, ולהציג את המדינה כסביבה ידידותית לסקטור.
הפופולריות הגוברת של מטבעות הקריפטו מביאה למגמה עולמית של בחינה רגולטורית של המרחב. בחודש שעבר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על צו נשיאותי בו עודד תיאום של כלל הממשל לגבי רגולציית קריפטו.
אתמול (ב') פורסם ב-ynet כי שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, שלחה מכתב לשר האוצר אביגדור ליברמן, במסגרתו ביקשה להסדיר את תחום הקריפטו גם בישראל. במכתב התבקש השר "לקצוב פרק זמן של חודשים ספורים מהיום - לגופי הרגולציה הממשלתיים השונים - לפרסום האסדרה הנדרשת, עד לא יאוחר מסוף הרבעון השני של שנה זו", ובין היתר ציינה פרקש-הכהן כי היעדר האסדרה גורם לחברות ישראליות לבחור לפעול מחוץ לישראל.