טוויטר בוחנת דרך חדשה וישירה יותר לשלוח הודעות אישיות. מדובר באפשרות לפנות לכותב של ציוץ היישר מהטיימליין של הפלטפורמה, באמצעות לחיצה על הציוץ שלו שתעביר אל תיבת ההודעות האישיות. הפיצ'ר יחסוך את המעבר בפרופיל של המשתמש כדי ליצור איתו קשר אישי.

עוד בנושא:

כרגע מדובר אך ורק בניסוי, שזמין לחלק ממשתמשי iOS, ולפי הצהרת הפלטפורמה, הפיצ'ר יקל על התחלה של שיחות, באמצעות האפשרות להשיב לכותב של ציוץ באופן זה.
2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(צילום: רויטרס)
אלא שדווקא הרעיון לפשט את הדרך בה ניתן לפנות למשתמש בהודעה אישית, כך שתהיה פשוטה כמו להגיב על הציוץ באופן פומבי, היא זו שגררה ביקורת סביב ההכרזה של טוויטר. לדברי המבקרים, קיצור התהליך הזה רק יוביל ליותר מקרים של הודעות מטרידות ועוינות בפלטפורמה, במקרה שהפיצ'ר החדש אכן ישולב, וכי במקרה כזה יש להציע גם פיצ'ר נגדי שיאפשר למשתמש לבחור אם כפתור כזה יופיע בציוצים שלו.
"הניסוי הספציפי הזה לא משנה את ההגדרות הנוכחיות של ההודעות הישירות של אף אחד", נמסר מטוויטר לאתר הטכנולוגיה The Verge. "אנחנו תמיד בוחנים דרכים להפוך את ההודעות האישיות ליותר זמינות ובעלות ערך עבור אנשים בטוויטר, והם תמיד יישארו בשליטה: לכל אחד יש את האפשרות לסגור את ההודעות האישיות בהגדרות שלהם".
ב-2019 טוויטר הוציאה פיצ'ר שניסה להתמודד עם סוגיית ההטרדות בהודעות האישיות, שאמור לסנן באופן אוטומטי הודעות פרטיות בהן מזוהה שפה פוגענית.
2 צפייה בגלריה
פרג אגרוול
פרג אגרוול
מנכ"ל טוויטר החדש, פרג אגרוול
(צילום: טוויטר)
טוויטר נמצאת בתנופת התחדשות לאחרונה ומוציאה פיצ'רים חדשים רבים לאחר ששנים נחשבה לפטפורמה שלא מחדשת במיוחד. לאחרונה החברה אף החליפה מנכ"ל, ופרג אגרוול, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה לשעבר, מונה להוביל את מאמצי הצמיחה האינטנסיביים שלה.
לפני מספר ימים החברה הודיעה כי היא מרחיבה ניסוי נוסף באופן גלובלי, במסגרתו ניתן לסמן "דיסלייק" על תגובות לציוצים. כמות ההצבעות השליליות לא נספרת באופן פומבי, ומטרת הכפתור היא כלי פנימי לפלטפורמה שיסייע לה להפחית את הנראות של תגובות מסוימות. במסגרת הניסוי, האופציה הזו ניתנת כעת ליותר משתמשים.
טוויטר אף שיתפה בממצאיה מהבדיקה המוקדמת והמצומצמת יותר של הפיצ'ר, שהראתה כי הסיבה שרוב המשתמשים בחרו לסמן דיסלייק על תגובות הייתה אם אלו היו פוגעניות, לא רלוונטיות לציוץ או גם וגם. עוד הצהירה טוויטר כי מי שהשתתף בניסוי הסכים כי הפיצ'ר "משפר את האיכות של השיחות בטוויטר".
לאחרונה הפלטפורמה שחררה פיצ'ר חדש נוסף, שמאפשר להחליף תמונות פרופיל ליצירות NFT שבבעלות המשתמשים, תוך סנכרון עם ארנקים דיגיטליים. הפיצ'ר זמין למשתמשי "טוויטר בלו", שירות המנויים בתשלום של טוויטר, בלבד.