בכירי אפל ישבו בשוליים ולא ציפו למה שהגיע עם חשיפת ChatGPT ושאר המודלים הגנרטיביים בהובלת כל המתחרות שלה. "זה גרם להרבה מאוד לחץ שנתפסנו עם המכנסיים למטה", אמר מקור בכיר בעילום שם לבלומברג. אפל אכן התמקדה לחלוטין בתחום המציאות המדומה (VR) ולא צפתה שבינה מלאכותית תהיה הטכנולוגיה שתכבוש את העולם. בעוד מיקרוסופט, אמזון וגוגל משלבות כלי AI במוצרים שלהן, אפל עדיין "תקועה" עם הסייעת הקולית שלה סירי, טכנולוגיה בת יותר מ-10 שנים.
2 צפייה בגלריה
טים קוק עם אייפון 14 פרו
טים קוק עם אייפון 14 פרו
טים קוק עם אייפון 14 פרו
(צילום: AFP)

עוד בנושא:

iOS 17 הציגה בינתיים את החידוש היחיד של החברה - מערכת תיקון שגיאות אוטומטית. זה לא שבאפל לא עשו ניסויים בתחום. החברה פיתחה מודל שפה בשם Ajax ולצדו צ'אטבוט לשימוש פנימי שזכה לכינוי אפל GPT. אבל למרות שטים קוק התהדר שהחברה כבר עובדת שנים על בינה מלאכותית, על פי הדיווחים בכיריה לא ממש היו על קו הזינוק. למעשה הם ישבו על הספסל. החדשות הטובות: קוק גייס בחודשים האחרונים את כולם כדי להבין כיצד ניתן להפוך את מודל השפה והצ'אטבוט לשימושיים עבור הלקוחות ואיך ניתן לשלב אותם במוצרים כמו האייפון.
סגני הנשיא הבכירים של אפל לבינה מלאכותית והנדסת תוכנה, ג'ון ג'יאננדריאה וקרייג פדריגי, מובילים את המבצע. קוק הקציב להם מיליארד דולר לשנה כדי לקדם את הטכנולוגיה באפל. גם מנהל תחום השירותים, אדי קיו, משתתף במהלך. ג'יאננדריאה אחראי על שילוב בינה מלאכותית בסירי ולפי התוכניות הגרסה המשודרגת שלה צפויה להופיע כבר בשנה הבאה. אבל לא ברור כמה זמן ייקח לחברה להוסיף את היכולות האלה למוצרים נוספים. פדריגי עובד במרץ על שילובה ב-iOS, מערכת ההפעלה של האייפון. המטרה היא לאפשר לסירי ולאפליקציית Messages יכולת השלמת משפטים, מענה על שאלות בשפה טבעית והבנה של פקודות.
ריפרש
ברוכים הבאים לטלגרם, חמאס כבר כאן / עם עידן רינג
21:29
בנוסף, המטרה היא להוסיף את התמיכה במודל השפה עבור מפתחים בפלטפורמת הפיתוח Xcode - כמו שמיקרוסופט עשתה בגיטהאב. כלומר, לספק למפתחים יכולת לכתוב אפליקציות מהר יותר. זאת ועוד, פדריגי מנסה למצוא עוד שירותים שעליהם ניתן להלביש AI, למשל יצירת פלייליסטים אוטומטיים באפל מיוזיק, תכונה שכבר התווספה למתחרה ספוטיפיי בשיתוף עם OpenAI. גם חבילת אפליקציות הפרודוקטיביות של אפל צפויה לקבל שדרוג כזה כדי להתמודד עם Copilot ואופיס 365 של מיקרוסופט שכבר שילבו את התמיכה.
2 צפייה בגלריה
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
מאזינה לנו ללא רשות? העוזרת הקולית סירי
(צילום: shutterstocks)
אבל אפל עוד לא פתרה את אחת השאלות העיקריות בשימוש ב-AI. האם לבסס את היכולת על מחשוב ענן, לאפשר למכשירים להתמודד עם חישובי AI ישירות עליהם, או שילוב של שתי האפשרויות. בגוגל למשל עובדים עם שילוב של שבב הטנסור שמפעיל את מכשירי הפיקסל ומערך מחשוב הענן שלה לשירותי אונליין. במיקרוסופט בחרו ללכת על שירותי AI מבוססי ענן בלבד. אבל לאפל אין מערך ענן מתאים להתמודדות עם עוצמת החישוב הנדרשת והיא תצטרך לשכור אותו מחברה חיצונית.
בנוסף, יהיה קשה מאוד לאפל להוסיף שבב בינה מלאכותית שכן אין לה עדיין אחד כזה שיודע לעשות את מה ששבבי הטנסור של גוגל עושים. לא לחינם היא בקושי דיברה של AI בחשיפת האייפון 15. שבב ה-S9 ששולב באפל ווטש מיועד בינתיים רק לסירי ולא יודע לטפל בחישובים כבדים של בינה מלאכותית. בנוסף, פיתוח של שבב AI דורש זמן וזאת בנוסף לצורך לשלב אותו בפלטפורמה קיימת של האייפון, האייפד והמק או עתידית כמו משקפי המציאות המעורבת ויז'ן פרו. מכיוון שכך, הפתרון הטבעי יהיה שימוש בשבב בשילוב עם מערך ענן - מהלך שייקח זמן להציג. בינתיים המתחרות ימשיכו לפתח את הטכנולוגיות שלהן ואפל תצטרך לעבוד קשה כדי לסגור את הפער.