ספקית התמונות והתכנים הוויזואליים שאטרסטוק (Shutterstock) תרכוש את מנוע החיפוש לגיפים "גיפי" ב-53 מיליון דולר ממטא (לשעבר פייסבוק). מטא רכשה את גיפי ב-400 מיליון דולר לפני שלוש שנים, אך רשות ההגבלים העסקיים הבריטית (CMA) התנגדה לעסקה, והורתה למטא למכור אותה.

עוד בנושא:

לפי הכרזת שאטרסטוק, ההעברה תכלול הסכם בינה לבין מטא לשיתוף בקניין רוחני, אשר יאפשר למטא גישה מתמשכת לתוכן של גיפי שישולב במוצריה. עסקת הרכישה צפויה להיסגר סופית בחודש הבא. בשאטרסטוק הסבירו כי הרכישה תאפשר לה להרחיב את ספריית התוכן שלה כך שתכלול גיפים וסטיקרים עבור מפרסמים ומותגים שמשתמשים בשירות שלה, וגם עבור צרכנים - שוק חדש עבורה. לפי החברה, העסקה גם תסייע לה באסטרטגיה שלה הנוגעת לבינה מלאכותית גנרטיבית (טכנולוגיית בינה מלאכותית שמייצרת תכנים חדשים, ונמצאת בשימוש בשירותים כמו מידג'רני ו-ChatGPT).
1 צפייה בגלריה
GIPHY
GIPHY
GIPHY
(צילום: shutterstock)
הרגולטור הבריטי טען כי המיזוג בין מטא וגיפי יפגע בתחרות והורה על מכירה עוד בנובמבר 2021, אך מטא התנגדה לטענותיו וערערה, ולכן ההחלטה הסופית בנושא התעכבה. הצו הסופי יצא לבסוף באופן רשמי בינואר, אז נכפה על מטא חלון זמנים מצומצם (שאורכו לא פורסם) למכור את החברה. היו תנאים נוספים לגבי העסקה הזו, לפיהם בין היתר היה על מטא למכור את גיפי כישות אחת, ולא לפצל אותה לחלקים ולמכור אותם בנפרד, ועל הרוכשת להמשיך לתפעל את גיפי כמנוע חיפוש לגיפים.
"זהו הצעד הבא והמרגש במסע של שאטרסטוק בתור פלטפורמת קריאייטיב מקצה לקצה", אמר מנכ"ל שאטרסטוק פול הנסי, "דרך הרכישה של גיפי, אנחנו מרחיבים את הקהלים שלנו מעבר למשתמשים שעושים בהם שימושים מקצועיים בתחום השיווק והפרסום, לשיחות יום-יומיות. גיפי מאפשרת למשתמשים פשוטים להביע את עצמם בדרכים שמשאירות חותם עם תכנים של גיפים וסטיקרים, בזמן שהיא גם מאפשרת למותגים להיות חלק משיחות כאלה. אנו מתכננים למנף את היכולות הייחודיות של שאטרסטוק בתחומי התוכן, מוניטיזציית מטא-דאטה, בינה מלאכותית גנרטיבית, הפקות סטודיו ואוטומציה של קריאייטיב כדי לאפשר את המסחור של ספריית הגיפים שלנו, בעוד שאנו משיקים את האפשרות הזו לצרכנים".
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
ההחלטה של הרגולטור הבריטי נחשבה ליוצאת דופן מאחר שלמרות ששתי החברות המעורבות הן אמריקאיות, הרגולטור פסק כי הרכישה פוגעת בתחרות בשוק הפרסום הדיגיטלי הבריטי, מאחר שלגיפי היה פוטנציאל לדברי הרשות להתחרות במטא. כאשר החברות ניסו לשכנע את הרגולטור לחזור בו מהחלטתו, גיפי תיארה את הקשיים העסקיים שנקלעה אליהם, ובין היתר טענה כי השירות שלה, שנחשב פעם לחדשני, מתקשה מאחר שגיפים איבדו פופולריות בקרב הקהל הצעיר.