קלוד, הצ'אטבוט של חברת אנתרופיק ואחד המתחרים הבולטים של ChatGPT הפופולרי, זמין החל מהשבוע שעבר גם בישראל וניתן להירשם אליו בחינם כאן.
2 צפייה בגלריה
קלוד
קלוד
יש צ'אטבוט חדש בשכונה. קלוד
(צילום: JRdes / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קלוד הושק במרץ 2023 והחל מיולי הוא זמין למשתמשים בארה"ב ובבריטניה. מי שעומדת מאחוריו היא כאמור חברת אנתרופיק, שהוקמה בשנת 2021 על ידי האחים דאריו ודניאלה אמודאי. השניים כיהנו קודם לכן בתפקידים בכירים ב-OpenAI, אך עזבו אותה בעקבות חילוקי דעות מקצועיים.
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10
את אנתרופיק הם הקימו מתוך שאיפה לבנות בינה מלאכותית בצורה בטוחה יותר. על מנת לעשות זאת, הם פיתחו מעין "חוקה" - שורה של כללים שהבינה המלאכותית אמורה לציית להם. זאת הסיבה, אומרים באנתרופיק, שהתגובות של קלוד פחות פוגעניות בהשוואה לצ'אטבוטים אחרים.
הבהלה ל-AI שהכניסה את עמק הסיליקון לסחרור בשנה האחרונה לא פסחה גם על אנתרופיק. בתחילת השנה דווח כי גוגל השקיעה מאות מיליוני דולרים בחברה, ולפני פחות מחודש הכריזה אמזון כי תשקיע בה ארבעה מיליארד דולר, במה שנראה כמו תגובה מאוחרת של המנכ"ל אנדי ג'סי לברית האסטרטגית בין OpenAI לבין מיקרוסופט שהשקיעה בה לא פחות מ-13 מיליארד דולר.

מעודכן עד סוף 2022

אז מה אפשר לעשות עם קלוד? בדומה ל-ChatGPT, הוא יכול להמציא עבורכם שירים וסיפורים, לסכם מסמכים, לתרגם טקסטים ולכתוב שורות קוד. כמו הגרסה החינמית של ChatGPT, גם קלוד אינו מחובר לאינטרנט ולכן אינו יכול להתייחס לאירועים שהתרחשו אחרי שתהליך האימון שלו הסתיים בסוף 2022.
הדימיון ל-ChatGPT לא מסתיים כאן. כמו OpenAI, גם אנתרופיק מציעה מינוי בתשלום בעלות של 20 דולר בחודש. המינוי, שנקרא קלוד פרו, מאפשר למשתמשים לנהל התכתבויות ארוכות יותר עם הצ'אטבוט ומקנה להם גישה מועדפת בזמנים של עומס על השרתים וגישה מוקדמת לפיצ'רים חדשים.
2 צפייה בגלריה
דאריו אמודיי בשימוע בסנאט
דאריו אמודיי בשימוע בסנאט
מנכ"ל אנתרופיק, דאריו אמודאי, בשימוע בסנאט
(צילום: SAUL LOEB / AFP)
באופן לא מפתיע, קלוד במיטבו כאשר מתכתבים איתו באנגלית, אך באנתרופיק אומרים כי הוא יודע כעשר שפות נוספות והיכולות שלו טובות במיוחד בגרמנית, צרפתית ופורטוגזית. קלוד יכול להתכתב גם בעברית, אך הוא מעיד על עצמו שהידע שלו בשפת הקודש מוגבל.
מבדיקה שלנו, התחביר של הצ'אטבוט דווקא לא רע בכלל, אבל נראה שהוא נוטה יותר ל"הזיות" (המילה המכובסת לטעויות בז'רגון ה-AI) בעברית. כאשר שאלנו אותו "מדוע כולם כועסים על פאדי קוסגרוב?" (מנכ"ל כנס Web Summit שעורר סערה כאשר האשים את ישראל בפשעי מלחמה), השיב קלוד כי מדובר ב"פוליטיקאי שנוי במחלוקת בישראל" אשר הואשם בהסתה וגזענות נגד ערבים ופליטים. כששאלנו אותו על כך, הודה קלוד כי המציא את התשובה.
קלוד, למרבה הצער, אינו חף מאחד הפגמים המרכזיים שמאפיינים צ'אטבוטים אחרים כמו ChatGPT, בינג של מיקרוסופט או בארד של גוגל - כולם כלים מרשימים מאוד מבחינה טכנולוגית, אבל יכולים לספק למשתמשים תשובות שגויות לחלוטין. למשתמשים הישראלים יש עכשיו עוד אופציה להשתעשע איתה, אבל חשוב לזכור שגם כאן אי אפשר לסמוך בצורה עיוורת על התשובות שאתם מקבלים.