אחת ההכרזות הבולטות ביותר בתערוכת הטכנולוגיה IFA 2023, שהגיעה אתמול (יום ג') לסיומה, הייתה הצצה לעתיד הקרוב-מאוד של הטעינה האלחוטית. תקן ה-Qi (צ'י) הוותיק, שנולד לפני כ-15 שנה, זכה בתחילת השנה לעדכון בשם Qi2, ועכשיו אנחנו מתחילים לראות את האביזרים הראשונים שתומכים בו. אלה יגיעו לחנויות בחודשים הקרובים, ויפתרו כמה מהבעיות הגדולות ביותר של הדור הראשון.
2 צפייה בגלריה
מטען אלחוטי חדש של בלקין
מטען אלחוטי חדש של בלקין
תומכים בתקן החדש. המטענים האלחוטיים החדשים של חברת בלקין
(צילום: בלקין)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

החידוש המהותי ביותר ב-Qi2 יהיה מוכר לבעלי אייפונים מהשנים האחרונות: טבעת נעילה מגנטית הן במטען והן במכשיר הנטען. כשאפל הציגה את טבעת הנעילה המגנטית באייפון 12 וקראה לה MagSafe על שמו של חיבור ההטענה המגנטי של מחשבי מקבוק, מאחורי הקלעים זה היה חידוש טכנולוגי משמעותי - אפל יצרה פתרון שהבטיח כי סלילי ההטענה של המטען והמכשיר הנטען יהיו צמודים, ובכך יאפשרו איבוד מינימלי של אנרגיה בזמן ההטענה.
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10
האנרגיה שהייתה הולכת לאיבוד כשסלילי ההטענה לא היו צמודים לא רק פגעה במהירות ההטענה אלא גם תורגמה בחלקה הגדול לחום. אם קמתם בבוקר לטלפון לא לגמרי מוטען אך מאוד חם, זו הסיבה. אפל, שהצטרפה לארגון הגג שאחראי על תקן Qi עוד ב-2017, הפכה את הפיתוח שלה לחלק מ-Qi2, מה שאמור למנוע בעיות כאלה.
2 צפייה בגלריה
מטען אלחוטי של אנקר מסדרת MagGo
מטען אלחוטי של אנקר מסדרת MagGo
מטען אלחוטי של אנקר מסדרת MagGo
(צילום: אנקר)
בשלב הראשון, המכשירים שיתמכו ב-Qi2 מהצד הנטען יהיו סמארטפונים ואוזניות אלחוטיות. מהירות ההטענה המירבית תעמוד על 15 וואט, כמו בדור הראשון של התקן. מהצד המטעין, תוכלו למצוא שלל תחנות עגינה וסוללות ניידות. שתי החברות הבולטות שהכריזו על מוצרים שתומכים בתקן החדש ב-IFA הן בלקין ואנקר, מהיצרניות המובילות של ציוד הטענה כיום.
כן צריך לומר שעד כה לא הוכרז אף לא סמארטפון אחד שתומך ב-Qi2. השמועות על פיקסל 8, מכשיר האנדרואיד הבולט היחיד שצפוי להיות מוכרז בחודשים הקרובים, גורסות כי הוא לא יתמוך בתקן החדש. אפשר לנחש שגל הטלפונים הראשון שכן תומך בו יגיע לקראת תחילת 2024. אייפון 15 שיושק בשבוע הבא יתמוך, יש להניח, ב-Magsafe, ואנקר אומרת כבר עכשיו שמוצרי Qi2 שלה תואמים גם לתקן של אפל.
עדכונים עתידיים ל-Qi2 צפויים להעלות את מהירות ההטענה אל מעבר ל-15 וואט ולהוסיף תמיכה במוצרים גדולים יותר כמו טאבלטים וקסדות מציאות מדומה (VR), אך לא ברור מתי נראה את כל אלה.