טוויטר הודיעה אמש (יום ג') כי היא אוסרת מעתה לפרסם תמונות וסרטונים פרטיים של בני אדם ללא הסכמתם. בפועל, הרשת החברתית לא תמנע פרסום של חומרים כאלה מראש, אך היא תיענה לבקשות של מצולמים להסיר תמונות וסרטונים שלהם. החברה הדגישה כי במקרים מסוימים היא תבחר שלא להסיר חומרים שתורמים לאינטרס או לשיח הציבורי.

רוצים לקרוא עוד על טוויטר?

2 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
מי העלה את התמונה שלי? טוויטר
(צילום: רויטרס)
עד כה אסרה טוויטר על פרסום של מידע פרטי כגון כתובות מגורים, מסמכים מזהים, אמצעי יצירת קשר שאינם חשפים לציבור, מידע פיננסי ומידע רפואי. כעת היא מוסיפה לרשימה גם תמונות וסרטונים של בני אדם שפורסמו ללא הסכמתם. "שיתוף של מדיה אישית, כמו תמונות וסרטונים, יכול להפר את הפרטיות של בן אדם ועשוי להוביל לנזק נפשי או פיזי", נכתב בפוסט שבו הכריזה טוויטר על השינוי. "שימוע לרעה במדיה פרטיות יכול להשפיע על כולם, אבל יכולה להיות לו השפעה בלתי פרופורציונלית על נשים, אקטיביסטים, מתנגדי משטר ומיעוטים".
"כאשר נקבל הודעה מבני אדם, או מנציגים מורשים שלהם, על כך שהם לא הסכימו שהתמונה או הסרטון הפרטיים שלהם ישותפו, אנחנו נסיר אותם", נכתב בפוסט של טוויטר. עם זאת, בטוויטר מדגישים כי פניות של דמויות ציבוריות, למשל פוליטיקאים או ידוענים, יקבלו יחס שונה: "המדיניות הזאת לא תיושם כאשר מדובר במדיה שכוללת דמויות ציבוריות או בני אדם כאשר השיתוף של המדיה ושל הטקסט בציוץ שמתלווה אליה נעשה למען האינטרס הציבורי או שהוא תורם לשיח הציבורי". ובכל זאת, פרסומים שמטרתם "להטריד, לאיים או להפחיד כדי להשתיק" יוסרו בהתאם למדיניות נגד התנהגות פוגענית. בטוויטר מציינים גם כי אם התוכן פורסם בכלי תקשורת מרכזיים, ייתכן שתתקבל החלטה שלא להוריד אותו.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
בטוויטר מסבירים כי הרקע למהלך הוא "הדאגות הגוברות בנוגע לשימוש לרעה במדיה ובמידע שלא זמין במקום אחר ברשת על מנת להטריד, לאיים ולחשוף זהויות של בני אדם". עם זאת, סביר להניח שמנטרי התוכן של הרשת החברתית יתקשו להכריע את הכף במקרים רבים - האם פרסום תמונת פפראצי של שחקנית צועדת ברחוב "תורם לשיח הציבורי"? האם אדם שצולם בסמוך לזירת רצח יוכל לטעון שפרטיותו הופרה? כנראה שכבר בקרוב נשמע על תלונות של משתמשים שמרגישים שטוויטר לא קיבלה את ההחלטה הנכונה לגביהם.
2 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי ופרג אגרוול
ג'ק דורסי ופרג אגרוול
זה שהולך וזה שנכנס. ג'ק דורסי ופרג אגרוול
(צילום: רויטרס, טוויטר)
טוויטר הודיעה על שינוי המדיניות יום לאחר דרמה גדולה שהתחוללה בחברה: ביום שני הכריזה הרשת החברתית כי המנכ"ל והמייסד שלה ג'ק דורסי פורש מתפקידו, וכי סמנכ"ל הטכנולוגיות פרג אגרוול ייכנס לנעליו באופן מיידי. קראו כאן את כתבת הפרופיל שלנו על אגרוול - מהגר הודי, מתכנת מחונן, והחל השבוע גם המנכ"ל של אחת הרשתות החברתיות הגדולות בעולם.