ג'ק דורסי פורש מתפקידו כמנכ"ל טוויטר, הדירקטוריון מינה פה אחד את סמנכ"ל הטכנלוגיות פרג אגרוול (Parag Agrawal) למלא את מקומו באופן מיידי - כך הודיעה אחר הצהריים (יום ב') הרשת החברתית. מוקדם יותר דיווחה רשת CNBC על כוונתו של דורסי להתפטר, מה שהוביל לזינוק של יותר מ-10% במניית החברה ובהמשך להפסקת המסחר בה. דורסי מכהן גם כמנכ"ל חברת התשלומים הדיגיטליים סקוור - כפל תפקידים שהוביל בעבר לתהיות לגבי תפקודו בטוויטר.

עוד כתבות על טוויטר:

4 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי
עצוב וגם שמח. ג'ק דורסי
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
פרג אגרוול
פרג אגרוול
המנכ"ל הנכנס, פרג אגרוול
(צילום: טוויטר)
"החלטתי לעזוב את טוויטר מכיוון שאני מאמין שהחברה מוכנה להתקדם ולהתרחק מהמייסדים שלה", מסר דורסי, שימשיך לכהן בדירקטוריון של טוויטר עד לשנה הבאה. המנכ"ל הנכנס אגרוול הצטרף לחברה בשנת 2011 והוא מכהן כסמנכ"ל הטכנולוגית משנת 2017. יש לו תואר ד"ר במדעי המחשב מאוניברסיטת סטנפורד. "האמון שלי בפרג כמנכ"ל טוויטר הוא עמוק", אמר דורסי, "העבודה שלו בעשר השנים האחרונות הייתה מעצבת. אני אסיר תודה על הכישרון, הלב והנשמה שלו. זה הזמן שלו להוביל".
במכתב לעובדים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו התייחס דורסי לחסרונות של חברות שמונהגות על ידי המייסדים שלהן ואמר כי מדובר ב"דבר מאוד מגביל ובנקודת כשל". "אני רוצה שכולכם תדעו שזאת הייתה החלטה שלי", כתב המנכ"ל היוצא, "זאת הייתה החלטה קשה, כמובן. אני אוהב את השירות ואת החברה... ואת כולכם כל כך. אני מאוד עצוב... וגם מאוד שמח. אין הרבה חברות שמגיעות לרמה הזאת. ואין הרבה מייסדים שבוחרים בחברה על פני האגו שלהם. אני יודע שנוכיח שזה היה המהלך הנכון".
מטעמו של המנכ"ל החדש אגרוול נמסר: "אני רוצה להודות לדירקטוריון על האמון בהנהגה שלי ולג'ק על התמיכה והשותפות ועל היותו מנטור עבורי. אני מצפה להמשיך להתקדם בזכות כל מה שהשגנו עד עכשיו תחת הנהגתו של ג'ק וההזדמנויות שלפנינו מעניקות לי כוח רב. נמשיך לשפר את הביצועים שלנו ונספק ערך עצום עבור הלקוחות ובעלי המניות שלנו בזמן שנעצב מחדש את השיח הציבורי".
ג'ק דורסי
ברט טיילור, שנכנס במקביל לאגרוול לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, הודה לדורסי על כהונתו והזכיר את חזרתו לתפקיד המנכ"ל בשנת 2015: "ג'ק שב לטוויטר ושינה את מצבה של החברה בתקופה הקריטית ביותר. ההתקדמות מאז הייתה יוצאת מגדר הרגיל. ג'ק העניק לעולם דבר שלא יסולא בפז ואנחנו נמשיך לשאת אותו קדימה".

מפרויקט צד לרשת חברתית

טוויטר נוסדה בשנת 2006 כמעין פרויקט צדדי של חברת Odeo. דורסי היה מי שהגה את הרעיון להקים מעין רשת תקשורת מבוססת הודעות SMS שבה חברים מעדכנים אחד את השני במעלליהם. ב-21 במרץ באותה שנה צייץ דורסי את הציוץ הראשון אי פעם ברשת החברתית ("just setting up my twttr"), שנמכר השנה כ-NFT תמורת יותר מ-2.9 מיליון דולר. טוויטר שימשה תחילה את עובדי Odeo כמערכת תקשורת פנימית, והושקה לציבור ביולי 2006. הפוסטים ברשת החברתית היו באורך של עד 140 תווים בגלל מגבלת המקום בהודעות SMS וב-2017 הוכפל מספר התווים המקסימלי ל-280.
4 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
(צילום: shutterstock)
דורסי שימש כמנכ"ל טוויטר עד 2008, אז הוחלף על ידי אוון וויליאמס שהוחלף שנתיים לאחר מכן על ידי דיק קוסטלו. בשנת 2013 החברה הונפקה וב-2015 חזר דורסי לתפקיד המנכ"ל שבו הוא מכהן עד היום. בשנים האחרונות הוא העיד כמה פעמים בפני הקונגרס האמריקני, לצד מנכ"לים של חברות טכנולוגיה נוספות, כדי להגיב לטענות על פייק ניוז, הסתה לאלימות, תכנים אנטישמיים, ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב ונושאים אחרים הקשורים לפלטפורמה. תחת הנהגתו של דורסי החליטה טוויטר להשעות לצמיתות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעקבות המהומות בגבעת הקפיטול.
4 צפייה בגלריה
מניית טוויטר אחרי התפטרות דורסי
מניית טוויטר אחרי התפטרות דורסי
מניית טוויטר אחרי הודעת הפרישה של דורסי
(צילום: AP)
בשנה שעברה ניסתה קרן הגידור אליוט מנג'מנט, שמחזיקה בנתח משמעותי בחברה, להוביל להדחתו של דורסי בטענה שכהונתו כמנכ"ל חברת סקוור פוגעת בתפקודו. אולם, לבסוף הגיעה הקרן להסכם עם הנהלת טוויטר על המשך כהונתו של דורסי, והוא המשיך לנהל במקביל את שתי החברות. מאז שטף את הרשת החברתית מבול של מוצרים חדשים - למשל חדרי אודיו המכונים Spaces, טוויטר בלו שמציע למשתמשים פיצ'רים יחודיים תמורת תשלום חודשי וכן Fleets תואם הסטורי שיצא מאז לגמלאות. המטרה שמאחוריהם: לסייע לחברה להגדיל את מספר המשתמשים ובעקבות זאת גם את הכנסותיה. בחודש שעבר דיווחה טוויטר על גידול של 37% בהכנסותיה ברבעון השלישי ולצד זאת על הפסד של 537 מיליון דולר הנובע מהסכם פשרה במסגרת תביעה מ-2016 שבה נטען כי היא הטעתה משקיעים. אתמול צייץ דורסי, עם או בלי קשר לחדשות האחרונות: "אני אוהב את טוויטר".
כתבנו לשוק ההון, דן רבן, מציין כי המסחר במניית טוויטר נעצר בגלל מנגנון שמקובל בבורסות רבות ונועד למנוע אי-סדר, אם כי השימוש בו לא נפוץ במיוחד. לפי המנגנון, כאשר יש פער של 10% או יותר בין שתי עסקאות עוקבות (לא לאורך יום המסחר - כלומר דבר נדיר יחסית), המסחר נעצר באופן אוטומטי ל-5 דקות. מעבר לכך, במקרים כמו של טוויטר, כאשר יוצא דיווח משמעותי אך לא רשמי, הבורסה עוצרת זמנית את המסחר בין היתר על מנת לתת למידע זמן להגיע לכל הסוחרים ולתקן חוסר איזון שעלול להיווצר בין הסוחרים ומערכות מסחר אוטומטיות.
פורסם לראשונה: 16:37, 29.11.21