מנכ"ל טסלה אילון מאסק הצליח להפתיע (שוב) את עיתונאי הטכנולוגיה והפרשנים כשבמהלך אירוע לתקשורת בנושא בינה מלאכותית (AI) חשף את העובדה שטסלה מפתחת רובוט הומנואיד (דמוי אדם) שבתוכו מוטמעת הבינה המלאכותית של מכוניות טסלה. בינתיים מדובר בהדמיות גרפיות של הרובוט ובריקוד של שחקן מחופש לרובוט. האב-טיפוס הראשון צפוי לעשות את הופעת הבכורה בשנה הבאה.

עוד על רובוטים:

מה אנחנו יודעים על ה-Tesla Bot? בעיקר שהוא אמור להיות לא-מאיים, אפילו ידידותי. מאסק טרח והדגיש זאת שוב ושוב, אולי כמי שמכיר את הרתיעה של אנשים רבים מנסיעה במכוניות אוטונומיות ובוודאי כמי שיצא כנגד שימוש ברובוטים ככלי מלחמה ואמר שרובוטים כאלה הם הסיכון הגדול ביותר לציוויליזציה. לדבריו, לא תהיה כל בעיה לגבור על הרובוט או פשוט לברוח ממנו. ובכל זאת, קשה להשתחרר מהמחשבה על הסיטואציות שמאסק מעלה בדעתו.
2 צפייה בגלריה
tesla bot
tesla bot
tesla bot
(הדמייה: Tesla)
גובהו של הטסלה-בוט יהיה 173 ס”מ ומשקלו כ-60 ק"ג. בראשו יותקנו מצלמות וחיישנים מהסוג שמשמש את מכוניות הטסלה לזהות את סביבתן ו"לנווט בין בני אדם" ובנוסף יהיה שם מסך שיציג נתונים. המהירות המירבית שהוא יוכל לפתח תהיה 8 קמ"ש, קצב הליכה מהירה אבל לא ריצה שעלולה להיות מאיימת. הוא יהיה בנוי מחומרים קלים ויתאפיין ביכולת לשאת חפצים במשקל של עד 20 ק"ג.
ההכרזה המפתיעה זיכתה את מאסק למטח של ביקורת ספקניות, בעיקר על לוחות הזמנים שהציג, שקשה לראות אותו עומד בהם. אם המכונית האוטונומית המלאה עדיין רחוקה כמה שנים מלהעלות על הכבישים, על אחת כמה וכמה רובוט בעל יכולת ללכת למכולת או להביא את החבילה ממרכז החלוקה של אמזון.
החלק המאתגר ביותר בפיתוח רובוט הומנואיד הוא הבינה המוטמעת בו. עד כה התאפיינו רובוטים הומנואידים ביכולות מצומצמות ביותר שתוכנתו לתוכם ולא ביכולת להבין ולנתח מצבים ולהגיב בהתאם. גם הרובוטים המתקדמים של בוסטון דיינמיקס, עם יכולות התנועה המרהיבות שלהם, לא מסוגלים אלא למשימות מאוד מצומצמות. אכזבה מהיכולות בתחום הביאה את סופטבנק להפסיק את ייצור רובוטי Pepper ולמכור את בוסטון דיינמיקס. היוזמה החדשה של מאסק מבקשת לקרוא תיגר טכנולוגי על כל הנסיונות האחרים ולהשתמש בבינה המלאכותית ובמערכת הלמידה העמוקה של מכוניות טסלה כדי לבצע טווח משימות נוסף, שאינו רק התמצאות בכביש ומניעת התנגשויות. ומכיוון שמדובר באילון מאסק, מי יודע, אולי זה יצליח.
2 צפייה בגלריה
tesla bot
tesla bot
tesla bot
(הדמייה: Tesla)
הצגת הרובוט באה לקראת סופו של אירוע ה-AI המתארך (יותר משלוש שעות) שקיים מאסק, והוקדשו לו בסך הכל שלושה שקפים במצגת. באחד מהם נאמר שהבוט יעביר מהעולם משימות מסוכנות, משעממות וחוזרות על עצמן, למשל – מאסק הביא דוגמה – אפשר יהיה להגיד לו ללכת לסופר ולקנות רשימה של מצרכים. "השינוי הגדול שיביא הרובוט יהיה בתחום התעסוקה", אמר מאסק, "בעיקרון בעתיד עבודה פיזית תהיה עניין של בחירה. אם תרצה לעשות זאת תוכל, אבל לא תהיה חייב".