בארד, התשובה של גוגל ל-ChatGPT, ממשיך להשתכלל: ענקית הטכנולוגיה הודיעה אחר הצהריים (יום ה') כי היא משדרגת את מודל השפה הגדול (LLM) שעומד מאחורי הצ'אטבוט ומוסיפה לו יכולת חדשה ומתבקשת - יצירת תמונות באמצעות הנחיות טקסטואליות, פיצ'ר שכבר קיים אצל חלק מהכלים המתחרים.
2 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard. יכולות חדשות
(צילום: ssi77 / Shutterstock.com)
בחודש שעבר הציגה גוגל סדרה חדשה של מודלי שפה גדולים, שכוללת שלוש גרסאות בגדלים שונים. המודל האמצעי, ג'מיני פרו, היה זמין עד כה בבארד בשפה האנגלית בלבד, כאשר בשאר השפות הצ'אטבוט המשיך להתבסס על מודל PaLM-2 הוותיק יותר. החל מהיום ג'מיני פרו יהיה זמין בכל המדינות ובכל השפות שבהן בארד פועל - גם בעברית. בגוגל אומרים שהמודל החדש אמור להקנות לצ'אטבוט יכולות הבנה, הנמקה, סיכום וקידוד מתקדמות יותר.
בנוסף, גוגל הודיעה על הרחבת הזמינות של פיצ'ר בדיקת העובדות Double Check (לשעבר Google It), שהיה זמין עד יום באנגלית בלבד, ליותר מ-40 שפות, כולל עברית. כאשר לוחצים על הסמל G, בארד מצליב את התשובה שלו עם מקורות שזמינים באינטרנט ומדגיש משפטים ספציפיים שהצליח או לא הצליח למצוא לגביהם מידע רלוונטי. כאשר בארד לא מוצא מקורות חיצוניים שתומכים במשפט מסוים, הוא כותב שלא מצא תוכן רלוונטי וממליץ למשתמשים לבדוק את אמיתות המידע בעצמם.
ההרחבה של הפיצ'ר לעברית ולשפות נוספות היא בשורה חשובה, מכיוון שהשכיחות של "הזיות" - הכינוי לתופעה שבה מודלי שפה גדולים מספקים למשתמשים מידע שגוי - גבוהה יותר בשפות שאינן אנגלית.
ריפרש
יותר הנאה ויותר דיוק: מהפכת ה-VR וה-AR מגיעה לרפואה / פרופ' אמתי זיו
40:34
2 צפייה בגלריה
תמונות שנוצרו באמצעות בארד
תמונות שנוצרו באמצעות בארד
תמונות שנוצרו באמצעות בארד
(צילום: גוגל)
עוד שדרוג מעניין שמגיע לבארד הוא היכולת ליצור תמונות באמצעות פקודות טקסטואליות באנגלית. הפיצ'ר הזה מבוסס על מחולל התמונות Imagen 2 של גוגל, שעד עכשיו היה זמין ללקוחות של שירות הענן גוגל קלאוד. בחברה אומרים כי Imagen 2 יכול להפיק "תמונות שנראות אמיתיות כמו צילום ממש". מדובר בפיצ'ר שקיים כבר בצ'אטבוטים מתחרים כמו Copilot של מיקרוסופט והגרסה בתשלום של ChatGPT - בשניהם הוא מבוסס על מחולל התמונות DALL-E3 של OpenAI.
מודלים ליצירת תמונות באמצעות בינה מלאכותית יכולים לשמש להפצת דיסאינפורמציה וליצירת תמונות פורנוגרפיות מזויפות. רק בשבוע שעבר הופצו ברשתות החברתיות תמונות אינטימיות מפוברקות של טיילור סוויפט שנוצרו באמצעות מחוללי תמונות ונצפו עשרות מיליוני פעמים. בגוגל אומרים כי פיצ'ר יצירת התמונות של בארד תוכנן באופן אחראי וכי בפיקסלים של הקבצים שהוא יוצר מוטמע SynthID - סימן מים (Watermark) שמאפשר לזהות תוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית.
זה לא הכל - בחודשים הקרובים צפויים שינויים נוספים בבארד: בסוף השנה שעברה הכריזה גוגל כי בתחילת 2024 תשיק את Bard Advanced, גרסה מתקדמת של הצ'אטבוט שתתבסס על מודל שפה גדול ומשוכלל יותר, ג'מיני אולטרה. גוגל לא אמרה זאת רשמית, אבל סביר להניח שהשימוש בגרסה זו יהיה כרוך בתשלום חודשי. לצ'אטבוטים מתחרים כמו ChatGPT, Copilot וקלוד יש תוכניות בתשלום שעולות 20 דולר לחודש וההנחה הרווחת היא שגם גוגל תצטרף לטרנד. בנוסף, החברה צפויה להטמיע את בארד בגוגל אסיסטנט, מהלך שצפוי לשפר משמעותית את היכולות של העוזרת הקולית הוותיקה.