משהו לא טוב עובר על מטא: אחרי גל הפיטורים הענקי שבמסגרתו נפרדה החברה מ-11,000 עובדים המהווים כ-13% מכוח העבודה שלה, החליטה חברת הטכנולוגיה על קיצוצים נוספים הכוללים גניזת פרויקטים שונים בתחום החומרה.
2 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות רויטרס ושל אתר הטכנולוגיה The Verge, מטא החליטה להפסיק סופית את הייצור של פורטל (Portal) - סדרת מסכי המגע החכמים של החברה בהם היה ניתן להשתמש לקיום שיחות וידאו. מטא הציגה את הפורטל הראשון בשנת 2018 (אז היא עוד קראה לעצמה פייסבוק), ועד היום יצאו לשוק מספר דגמים של המסך, האחרון שבהם בשנת 2021.
על-פי הדיווח, מטא החליטה להפסיק לייצר מכשירי פורטל בחשאי כבר בחודש יוני, וכעת היא מרחיבה את הפסקת הייצור עם הפסקת התמיכה והמכירה של שירות Portal For Business, שאפשר לעסקים לנהל בקלות את מערך מכשירי הפורטל שלהם.
2 צפייה בגלריה
Portal Plus
Portal Plus
Portal Plus
(צילום: Meta)
מוצר נוסף שמטא החליטה לגנוז במהלך חודש יוני היה השעון החכם של החברה, שזכה לשם הקוד "מילאן" והיה צפוי להגיע לשוק במהלך שנת 2023. על-פי הדיווחים מחירו של השעון היה עתיד להיות 349 דולר. כעת, חמישה חודשים לפני הדיווח הראשון בנושא, נראה שמטא ממשיכה לצמצם משמעותית את חזון השעון החכם שלה, כשהחליטה לגנוז לצד פרויקט "מילאן" שני שעונים חכמים נוספים שהיו בהליכי פיתוח ראשוניים.
על פי הדלפות, השעון החכם של מטא היה אמור לכלול בין היתר מצלמת סלפי מובנית בעלת חיישן ברזולוציית 5 מגה-פיקסל, שהייתה אמורה לאפשר למשתמשים לצלם בקלות תכני וידאו שהיו נשלחים היישר לטלפון הנייד ששויך לשעון. כמו כן, בהמשך הדרך טענו דיווחים נוספים שהשעון היה אמור להגיע עם מצלמה מובנית נוספת בעלת חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל. במקרה הזה דובר על מצלמה אחורית שהייתה מסוגלת לצלם את הסביבה של המשתמש.
לפי הדיווח ברויטרס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מטא, אנדרו בוסוורת', אמר לעובדים כי הצוות שעבד על פיתוח השעונים יתמקד מעתה במשקפי מציאות רבודה (AR). בוסוורת' הוסיף כי יותר ממחצית מההשקעות בחטיבת ריאליטי לאבס, שאחראית על הפיתוחים עבור המטאברס, מיועדים לפיתוחים בתחום המציאות הרבודה.