ג'ו רוגן ממשיך להסתבך: ענקית הסטרימינג ספוטיפיי הסירה בימים האחרונים כ-70 פרקים של הפודקאסט הפופולרי "The Joe Rogen Experience" שמשודר באופן בלעדי בפלטפורמה. ספוטיפיי לא סיפקה הסבר למחיקת הפרקים, אך המהלך החריג הגיע לאחר שהזמרת אינדיה ארי פרסמה סרטון שבו נראה רוגן משתמש בהזדמנויות שונות לאורך השנים בכינוי גנאי לשחורים שנחשב לטאבו בתרבות האמריקנית. רוגן פרסם סרטון תגובה שבו התנצל על השימוש במילה.
2 צפייה בגלריה
"במקום להשתמש ב-N-word, אמרתי את המילה עצמה"
"במקום להשתמש ב-N-word, אמרתי את המילה עצמה"
"במקום להשתמש ב-N-word, אמרתי את המילה עצמה"
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות בנושא:

"פישלתי", הודה רוגן בסרטון שפרסם והדגיש כי לא השתמש בביטוי הגזעני כבר שנים. "אני יודע שעבור רוב האנשים, אין הקשר שבו מותר לאדם לבן להגיד את המילה הזאת, בטח שלא באופן פומבי בפודקאסט, ואני מסכים עם זה עכשיו. במקום להשתמש ב-N-word, אמרתי את המילה עצמה. חשבתי שכל עוד יש לזה הקשר, אנשים יבינו מה עשיתי". הוא הוסיף כי הסרטון הוציא את דבריו מהקשר, וכי השתמש במילה כאשר דיבר על קומיקאים ובמאים שהשתמשו בה בעצמם. עם זאת, הוא התנצל באופן ספציפי על פרק שבמהלכו השווה בין שהות באזור עם הרבה אנשים שחורים לבין צפייה בסרט "כוכב הקופים", ואמר שמיד לאחר ההתבטאות הזאת הבין שמדובר ב"דבר גזעני להגיד".
לא מדובר בפעם הראשונה שבה התבטאויותיו של רוגן מעוררות סערה: בשנתיים האחרונות הוא הואשם בכמה הזדמנויות בהפצת מידע שגוי לגבי מגפת הקורונה - השיא הגיע בסוף דצמבר, כאשר אירח בפודקאסט שלו את ד"ר רוברט מאלון, שהיה מעורב בפיתוח חיסוני ה-mRNA בשנות השמונים ונחשב היום למי שמפיץ מידע שגוי על הנגיף והחיסונים. 270 רופאים ומדענים פרסמו מכתב מחאה פומבי בעקבות הריאיון ובהמשך הודיע הזמר הוותיק ניל יאנג כי הוא מסיר את המוזיקה שלו מספוטיפיי. מאוחר יותר הצטרפו אליו הזמרת ג'וני מיטשל והמוזיקאי נילס לופגרן. לאחר שמאזינים הודיעו כי הם נוטשים את הפלטפורמה ומחיר המניה צנח, הודיעה ספוטיפיי כי תסמן פודקאסטים העוסקים בקורונה ותפנה את המאזינים לעמוד עם מידע אמין ועדכני על המגפה. רוגן, מאידך, פרסם סרטון שבו הבטיח להציג תמונה מאוזנת יותר.
2 צפייה בגלריה
הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי
הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי
הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי
(צילום: shutterstock)
הזמרת אינדיה ארי, שפרסמה את הסרטון עם אוסף ההתבטאויות הגזעניות של רוגן, הסירה גם היא את קטלוג השירים שלה מספוטיפיי, אך הדגישה כי הסיבה היא ההתבטאויות של רוגן בענייני גזע. "הוא לא צריך לומר את המילה הזאת, בשום הקשר", אמרה על השימוש החוזר שלו בביטוי הגזעני. בשנת 2020 שילמה ספוטיפיי 100 מיליון דולר על מנת לשדר את הפודקאסט הפופולרי של רוגן באופן בלעדי בפלטפורמה, ולכן היא נתפסת כמי שנושאת באחריות להתבטאויות השנויות במחלוקת שלו.