מחבר טעינה אחיד לכולם: האיחוד האירופי הודיע הבוקר (ג') על נוסח חקיקה חדש שייכנס לתוקף בסתיו 2024, במסגרתו לא תתאפשר מכירה של מכשירים אלקטרוניים הכוללים מחבר טעינה שאינו USB-C. החקיקה תשפיע בצורה המשמעותית ביותר על אפל, שתיאלץ להיפרד ממחבר הטעינה הייחודי שלה אם תרצה להמשיך למכור אייפונים ברחבי אירופה.
2 צפייה בגלריה
כבל USB-C
כבל USB-C
תקן טעינה אחיד לכל המכשירים באירופה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הרצון לקדם חקיקה בנושא זה נדון כבר שנים ארוכות באיחוד האירופי, וההודעה על אישור החוק פורסמה על ידי הוועדה לשוק פנימי והגנת הצרכן של האיחוד באמצעות ציוץ בטוויטר, כהקדמה למסיבת העיתונאים שהתקיימה באותו הנושא. ראוי לציין שעדיין לא מדובר בחוק רשמי שעבר ואושר, אך אין ספק שמדובר בצעד משמעותי וגדול מאוד של האיחוד בנושא. כאמור, החוק החדש ישפיע לא רק על סמארטפונים, אלא גם על שלל מכשירי אלקטרוניקה אחרים כגון קונסולות משחק, מצלמות ואוזניות.
קידום החוק הוא למעשה חלק מהשאיפה של האיחוד למזער את כמות הפסולת האלקטרונית שנמצאת כיום באירופה. האיחוד מאמין שהסדרת תקן טעינה אחיד בקרב כל המכשירים השונים באירופה יביא לכך שבעתיד לא יהיה צורך לכלול מטענים בקופסאות המכשירים שהאזרחים קונים (דבר שהפך לשגרה עבור יצרניות הסמארטפונים אבל פחות עבור שאר סוגי המכשירים), כיוון שהכבל והמטען המתאימים כבר יהיו קיימים בבית של המשתמש ממכשירים אחרים שקנה בעבר הכוללים את אותו מחבר הטעינה. האיחוד האירופי מעריך שהחוק החדש יביא לחיסכון של 250 מיליון אירו בשנה לצרכנים, ויצמצם קרוב ל-11,000 טונות של פסולת אלקטרונית.
מי שכמובן צפויה לסבול הכי הרבה מהחוק החדש היא אפל, שעדיין ממשיכה לשווק את מכשירי האייפון שלה עם מחבר טעינה ייעודי מסוג לייטנינג. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה הועלו ברשת לא מעט דיווחים שטוענים שאפל מתכננת לנטוש את מחבר הלייטנינג כבר בשנה הבאה, כך שהחוק לאו דווקא יהיה מכשול משמעותי עבור החברה. כמו כן, אפל אמנם לא ממהרת לשנות את תקן הטעינה החוטי שלה במכשירי האייפון, אבל היא כן קידמה ועברה לשימוש במחברי USB-C עם מכשירים אחרים שהיא משווקת, בהם דגמים רבים של מחשבי המקבוק וכן בדגמים העדכניים של האייפד.
2 צפייה בגלריה
שיטות טעינה חדשות באפל?
שיטות טעינה חדשות באפל?
מחבר הלייטנינג של אפל
(צילום: shutterstock)
"היום הבאנו את הטעינה האחידה לאירופה!" אמר אלכס אג'יוס, הממונה על הדוחות באיחוד האירופי. "הצרכנים באירופה סבלו שנים מריבוי מטענים וסוגי מחברים שונים, שרק הצטברו עם כל מכשיר חדש שקנו. כעת הם יוכלו להשתמש במטען יחיד עבור כל המוצרים שלהם".